Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حیدری ظهر شنبه در نشست خبری خود که در صحن شورای اسلامی برگزار شد اظهارکرد: طی ۲۰ سال گذشته نظام شورایی به برکت انقلاب اسلامی با هدف تأثیرگذاری مردم شکل گرفته و در همین راستا شوراهای اسلامی سعی در اینگونه فعالیت داشته‌اند.

وی شورای اسلامی را از نمادهای مردم سالاری دینی دانست و خاطرنشان کرد: در شورای پنجم و در ابتدای پذیرش آن بر برخی مبانی خدمت رسانی معتقد بودیم که برای پیشبرد و تحقق مطالبات مردم ما نیازمند آن هستیم به برخی از اصول توجه جدی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با بیان اینکه مشهد نگین شهرهای اسلامی است، افزود: مشهد آبروی رشد یافتگی ایران است چراکه بر اساس آمارها هر ۳ سال یک بار کل جمعیت ایران به مشهد می‌آید به همین جهت که شهر ویژه و بی نظیری است که از منظر شورا و شهری که این ویژگی را دارد باید به گونه‌ای عمل کنیم در طراز زیبا و تمیز و برخوردار از تمام شهروندان ساماندهی دهیم.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین نکته فضای مدیریت شهری تعامل و هم افزایی با همه دستگاه‌های تأثیرگذار در شهر با علم وجود نگرش‌های سیاسی است که شورای پنجم از جهت تعامل با دستگاه‌های تأثیر گذار مثل آستان قدس موفق بوده چرا که در حال حاضر تعامل حداکثری میان دستگاه‌های مختلف مشهد وجود دارد وجود دارد.

رئیس شورای شهر مشهد ابراز کرد: شورای شهر مشهد کارکرد حزبی و سیاسی ندارد اما نکته‌ای که شهرداری‌ها از آن رنج می‌بردند فاصله مردم و شهرداری‌ها است که با عملکرد تقریباً اکثر اعضای شورا که فراتر از وظیفه مأموریتی خود داشته‌اند سعی داشته‌ایم این فاصله ارتباطی را برای مشهد کاهش دهیم.

عضو شورای پنجم مشهد مقدس در خصوص مصوبات شورای شهر در راستای افزایش اعتماد عمومی تصریح کرد: در سه مصوبه شهرداری را مکلف کردیم برای افزایش اعتماد عمومی مردم را از فرایندهای شهری مطلع کنند تا مردم از روند و بودجه شورا با خبر باشند برای مثال در سامانه فاش تمام مناقصه‌ها و خریدها با همه اجزا و حتی فرآیند پیروزی شرکت‌ها را بیان کرده‌ایم.

وی به ایجاد سامانه چشم شهر برای افزایش مشارکت مردم در حل معضلات شهری اشاره و اذعان کرد: تا یک ماه دیگر سامانه چشم شهر که تمام مشکلات اعم از شکستن درخت و هر مشکلی که مردم می‌توانند نقش آفرینی داشته باشند ایجاد می‌شود و از این سامانه می‌توان به عنوان نقطه تکاملی حرکت ارتباطی با مردم یاد کرد.

وی به اصول اعضای شورای پنجم اشاره و اظهار کرد: به موضوع کارآمدی مدیریت شهری به عنوان عامل افزایش امید در شهر نگاه می‌کنیم چرا که اعتقاد ما بر این است که با این کار تمام تلاش‌ها و سرمایه گذاری ها معاندین در داخل و خارج را ناکام می‌کنیم و مردم می‌توانند با امید به زندگی شهری بپردازند.

حیدری از ارسال یک میلیارد تومانی اقلام به مناطق سیل زده گلستان خبرداد و گفت: براساس مصوبه شورا تصویب کردیم تا ۵ میلیاردتومان به مناطق سیل زده کمک کنیم که تاکنون نیز بر اساس اعلام نیازها علاوه بر ارسال کمک‌های خدماتی ۱ میلیارد تومان نیازهای اولیه را ارسال کرده‌ایم.

رئیس شورای شهر مشهد به تصویب ۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری مشهد اشاره و تصریح کرد: همان گونه که در ۹۷ توانستیم ۱۰۰ درصد بودجه شهرداری را تأمین کنیم امیدواریم این موضوع در سال ۹۸ نیز تحقق پیدا کند چرا که با شهردار برای تأمین منابع جدید تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: شهر دارای درآمد و هزینه است که مردم باید بخشی از هزینه‌ها را تأمین کنند. سیستم حمل و نقل رضایتی به افزایش قیمت نداشتیم اما واقعاً میسر نیست به سازمان اتوبوسرانی با همین افزایش قیمت باید ۲۳ میلیارد تومان رایانه دهیم تا چرخه آن بچرخد و اگر این افزایش قیمت‌ها نداشته باشیم نمی‌توانیم چرخه حمل و نقل عمومی را بچرخانیم.

رئیس شورای شهر مشهد به نقد از وضعیت ساخت و ساز مشهد پرداخت و اذعان کرد: فرهنگسراها باید به امر فرهنگ سازی شهری ورود بیشتری کنند، مشکل معماری و منظر شهری درحال حاضر داریم که باید معمارهای ما به این ساخت و سازها ورود پیدا کنند اما با مصوبات خود سعی داشته‌ایم به معماری‌های ایرانی اسلامی تخفیف‌های خوبی دهیم تا مردم به این کار تشویق شوند.

حیدری با تاکید بر انجام خدمت صادقانه در شورای شهر پنجم گفت: اعتقاد ما بر این است که خدمت صادقانه اثر سیاسی اجتماعی خود را خواهد داشت تعامل با نماینده ولی فقیه به گونه‌ای است که بنده به عنوان عنصر اصلاح طلب پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی می‌کنم که این موضوع نشان از همدلی همه برای ایجاد شرایط سیاسی مناسب در مشهد است.

کد خبر 4601559

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد معماری شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • تجلیل مردم آستانه اشرفیه از پلیس در حمایت اجرای «طرح نور»
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • اجتماع باشکوه مردم گرگان در حمایت از "طرح نور"