Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان امروز در کارگاه تخصصی اهمیت دوره پیش دبستانی در رشد اجتماعی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه که با حضور مربیان دوره پیش دبستانی عادی ودر محل سالن جلسات آموزش وپرورش استثنایی استان برگزار شد، گفت:دوره پیش دبستانی جزو مقاطع مهم آموزش وپرورش است و هدف اصلی آن کمک به رشد توانمندی‌های نوآموزان در ابعاد مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل رنجبر با بیان اینکه کلاس‌های پیش دبستانی در تمامی گروه‌های با نیاز‌های ویژه ضمیمه مدارس ابتدایی در سطح استان است، افزود: ۲۵۲ نفر نوآموز در دوره پیش دبستانی در ۱۳ مدرسه مستقل وضمیمه شهری پیش دبستانی با نیاز ویژه در ۱۰ شهرستان و ناحیه خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وراهبرد‌های درمانی دریافت می‌نمایند.

وی گفت: از این تعداد ۸۵ نفر دختر و ۱۶۷ نفر پسر می‌باشند که بعد از ارزیابی‌های هوشی، آموزشی، پزشکی واجتماعی در این مدارس ویژه جایدهی وبا هدف حضور فعال درجامعه ودر راستای ارتقای مشارکت اجتماعی به صورت مستقل و رشد توانمندی‌های بالقوه آموزش‌های لازم را دریافت می‌نمایند.

رنجبر با اشاره به اینکه در سنین پیش دبستانی پایه واساس شخصیت کودک تشکیل وقوی‌ترین، سالم‌ترین ومتعادل‌ترین ستون‌های تکوین شخصیت وی پی ریزی می‌شود؛ تصریح کرد:یک برنامه آموزشی وپرورشی کارآمد در این دوره زمینه مناسب برای رشد ذهنی، زبانی، جسمی، اجتماعی وعاطفی نوآموزان با نیاز‌های ویژه را فراهم می‌آورد واگر به گونه‌ای مؤثرسازمان دهی شود سهولت مراحل بعدی رشد وبارور کردن استعداد‌های آنان را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: اهمیت ونقش حیاتی دوره پیش دبستانی مستحکم نمودن پایه آموزش، تقویت ورشد شخصیتی است که مربیان با به کارگیری مبانی روان شناختی تعلیم وتربیت، داشتن بصیرت وتعهد در مسیر پرورش و هدایت حس کنجکاوی، تقویت مهارت‌ها، استعداد‌ها وتوانمندی‌های بالقوه نوآموزان گام برمی دارند.

رنجبر در ادامه اساس شکل گیری شخصیت کودک را در دوره پیش دبستانی دانست وتصریح کرد: معلمان پیش دبستانی از طریق فعالیت‌های مختلف مثل بازی و کار‌های دستی به تدریج زمینه نظم و انظباط فکری را در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ایجاد کرده و در چارچوب راهکار‌های پرورشی و آموزشی زمینه‌های لازم ایجاد محیطی مناسب رشد و پرورش این نوآموزان خاص را فراهم می‌کنند.

شایان ذکر است در این کارگاه مباحث تخصصی در حوزه اختلالات یادگیری ودانش آموزان دیر آموز توسط کارشناسان حوزه استثنایی به حاضرین ارائه وبه سئوالات آنان پاسخ داده شد.

انتهای پیام/ع

۲۵۲ نفر نوآموز در دوره پیش دبستانی در ۱۳ مدرسه مستقل با نیاز های ویژه خدمات آموزشی دریافت می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مریم حاجی‌ابراهیمی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۸۳۹ نفر اجرایی شد. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن و… برگزار شد. او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد. حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند. او افزود: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

       

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان