Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:31:28 GMT

آب‌شیرین‌کن‌ها ۴۰ درصد از آب بوشهر را تامین می‌کنند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۴۶۶۶

آب‌شیرین‌کن‌ها ۴۰ درصد از آب بوشهر را تامین می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن به ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز گفت: با وارد مدار شدن این طرح‌ها، تولید آب از آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر از ۸ درصد به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه 2 دهه خشکسالی امسال پشت سرگذاشتیم اظهار داشت: سال آبی 96 - 97 شاهد کمترین بارش باران در کشور و بوشهر بودیم که در 50 سال گذشته بی سابقه بود و این مهم بر کمبود تامین آب آشامیدنی استان بوشهر اثرگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه بیش از 85 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر خارج از استان است خاطر نشان کرد: 60 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و 25 درصد هم از خط آبرسانی کازرون و مابقی از طریق چاه‌های آب استان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تولید آب از طریق شیرین سازی آب دریا خبر داد و بیان کرد: اکنون 2 سایت آب شیرین‌کن در کنگان و بوشهر با ظرفیت  22 هزار و 500 متر مکعب تولید در شبانه‌روز وارد مدار است که 8 درصد از آب استان بوشهر را تامین می‌کند.

حمزه‌پور از اجرایی شدن تاسیسات جدید آب شیرین‌کن در شهرهای مختلف استان بوشهر خبر داد و  خاطر نشان کرد: اکنون به ظرفیت 60 هزار متر مکعب در شبانه‌روز آب شیرین‌کن در استان بوشهر در حال اجراء است که با وارد مدار شدن این طرح‌ها، تولید آب از آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر از 8 درصد به 40 درصد افزایش می‌یابد.

وی، با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب بوشهر آغاز شده گفت: فاز سوم 10 هزار متر مکعبی بوشهر و 15 هزار متر مکعب در شهرهای وحدتیه - دالکی و آب پخش - سعدآباد در شهرستان دشتستان عملیات اجرایی آن آغاز که این پروژه‌ها در قالب 4 سرمایه‌گذار عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه به‌زودی 3 پروژه آب شیرین‌کن دیگر آغاز می‌شود افزود:آب شیرین‌کن عسلویه و تنگستان هر کدام به ظرفیت 5 هزار مترمکعب و آب شیرین‌کن 17 هزار متر مکعبی برازجان که در ساحل بوشهر ساخته می‌شود به‌زودی پیمانکار و سرمایه‌گذار آن تعیین می‌شود.

حمزه‌پور بیان کرد: در مجموع  طرح‌های اجرایی ظرفیت شیرین سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر به 90 هزار مترمکعب می‌رسد.

وی، از وارد مدار شدن فاز نخست آب شیرین‌کن بوشهر خبر داد و تصریح کرد: طرح 10 هزار متر مکعب آب شیرین‌کن بوشهر در حال اجراء است که  5 هزار متر مکعب آن اواسط تابستان امسال و 5 هزار متر مکعب دیگر پاییز وارد مدار تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه  آب استان بوشهر همیشه از طریق منابع مذکور،تخصیص می‌یابد گفت: یکی از مشکلات آبرسانی استان بوشهر، فرسودگی شبکه‌ها است که  بازسازی و نوسازی شبکه‌ها در دستور کار قرار دارد.

مجوز آب شیرین‌کن به ظرفیت 100 هزار مترمکعب در استان بوشهر صادر شد بوشهر|ساخت پروژه احداث آب‌شیرین‌کن دلوار تنگستان تسریع می‌شود ساخت پروژه‌های آب شیرین‌کن استان بوشهر تسریع می‌شود

حمزه‌‌پور از همکاری شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های دیگر برای نوسازی شبکه آب استان بوشهر خبر داد و افزود: در این زمینه 50 کیلومتر شبکه آب استان بوشهر در سه شهر بوشهر، برازجان و جم با اعتبار 40 میلیارد تومان نوسازی می‌شود که نقش مهمی در توزیع عادلانه آب دارد.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟

وضعیت بارش‌ها در برخی از نقاط کشور از جمله تهران بسیار نگران کننده است!

به گزارش تازه‌نیوز، تهران از جمله شهر‌هایی است که با متوسط بارش ۵۰ ساله فاصله زیادی دارد و ما نتواستیم به میزان بارش‌های نرمال برسیم. اگر هم به این میزان برسیم آمار مصرف در تهران بسیار بالا و نگران‌کننده است و در روز‌های گذشته ۴۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که عددی بسیار بالاست.

تامین این میزان آب به بیش از یک میلیارد مترمکعب منابع آبی نیاز دارد که این بارش‌ها و حتی بارش‌های بیشتر هم نمی‌توانند این عدد را تامین کنند. در گذشته ۳۰ درصد منابع آب شرب تهران از منابع زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تامین می‌شد، اما امروز این عدد برعکس شده و ۷۰ درصد آب شرب تهران از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و ۳۰ درصد از منابع آب سطحی.»

دیگر خبرها

  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد