Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از تحولات سوريه از درگيري شديد ارتش سوريه با تروريست ها و وضعيت نگران کننده ميداني در ادلب حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، ارتش سوريه در جنوب حلب، شمال حماه و جنوب غرب ادلب با حملات تروريست‌ها مقابله و اين حملات را دفع کرد و مواضع و مقرهاي آنان را هدف حملات خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه‌هاي تروريستي حاضر در شمال سوريه بار ديگر مواضع ارتش سوريه را هدف حمله قرار دادند.
خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) گزارش داد که «در چارچوب پاسخ به نقض مکرر توافق منطقه کاهش تنش توسط تروريست‌ها، يگان‌هاي فعال ارتش سوريه، حملات گسترده‌اي به محورهاي عملياتي گروه‌هاي تروريستي در چند روستا و شهرک ريف شمالي حماه انجام دادند».
خبرنگار سانا از حماه گزارش داد که ارتش سوريه تحرکات تروريستي «جبهه النصره و الحزب الترکستاني» را در روستاها و شهرک‌هاي «العنکاوي الحويز، الشريعة، قلعة المضيق، و الحويجة واقع در سهل الغاب» در شمال غرب حماه، رصد و آنان را هدف قرار داد.
نيروهاي سوري همچنين مواضع النصره را در روستاهاي «شهرناز و سحاب» در شمال حماه بمباران کرد و شماري از تروريست‌ها را از پاي درآورد.
يک گروه ديگر از عناصر النصره نيز در تلاش بودند در «تل هواش» واقع در شمال غرب حماه، به سمت مناطق مسکوني نفوذ کنند که ارتش سوريه آنان را هدف حملات خود قرار داد.
ارتش سوريه همچنين مخفيگاه‌هاي تروريست‌هاي «کتائب العزه» را در اطراف شهرک هاي «اللطامنه و کفرزيتا» شناسايي و بمباران کرد که به کشته و زخمي شدن چند تروريست منجر شد.

دفع حملات انتحاري تروريست‌ها در جنوب حلب
در همين ارتباط، يک منبع نظامي اعلام کرد که يگان‌هاي شناسايي ارتش سوريه، تحرکات تروريست‌هاي انتحاري وابسته به النصره و «حرس الدين» را در محورهاي جنوبي حلب بشدت تحت نظر داشتند.
اين منبع به خبرگزاري اسپوتنيک گفت که تروريست هاي انتحاري قصد داشتند به سمت مواضع ارتش سوريه در جبهه «خان طومان» واقع در جنوب حلب نفوذ کنند.
منبع مذکور گزارش داد که يگان توپخانه‌اي ارتش سوريه تحرکات تروريست‌ها در اين منطقه و مسير امدادرساني آنان در «تل ممو، زمار، خاصة، ريف المهندسين و أروم الکبرى» واقع در ريف جنوبي و غربي حلب را رصد و آنان را هدف قرار داد.
اين منبع با اشاره به شنيده شدن صداي انفجارهاي شديد در تمامي محله‌هاي شهر حلب و ريف آن، از تداوم اين درگيري‌ها خبر داد.
يک منبع ميداني نيز با اشاره به درگيري در جبهه‌هاي جنوب غربي حلب، تأکيد کرد که هيچ تغييري در مناطق تحت تسلط ارتش سوريه رخ نداده است.

دفع حملات النصره و حراس الدين به مواضع ارتش سوريه در جنوب ادلب
از ريف جنوبي ادلب نيز گزارش مي‌رسد که عناصر وابسته به حراس الدين، از مواضع اشغالي خود در منطقه «عاري از سلاح» که بر اساس توافق سوچي ايجاد شد- در جنوب ادلب، به سمت مواضع ارتش سوريه در محور «المشاريع الحاکورة» حمله کردند.
يک منبع نظامي گفت که در جريان اين حملات که سه ساعت به طول انجاميد، ارتش سوريه با تروريست‌ها درگير شد و مسيرهاي امدادرساني آنان به اين منطقه را هدف قرار داد.
اين منبع به خبرگزاري اسپوتنيک گفت که ارتش سوريه پس از اينکه شماري از تروريستها را از پاي درآورد، توانست کنترل وضعيت را به دست گيرد.
شماري از تروريست‌ها نيز که از اين درگيري‌ها جان سالم به در برده بودند، به سمت جنوب غرب ادلب گريختند. در جريان دفع حملات تروريست‌ها نيز چند نفر از نيروهاي ارتش سوريه زخمي شدند.
از جنوب غرب ادلب هم يک منبع ميداني گفت که نيروي هوايي ارتش سوريه با 6 حمله، مواضع النصره را «جبل الزاويه» بمباران کرد.
در جريان اين حملات، يکي از مراکز ارتباطي تروريستها در جنوب غرب ادلب منهدم شد.
جبهه النصره، شاخه سوري گروه تروريستي «القاعده» است. عناصر حراس الدين نيز فرمانبردار «ايمن الظواهري» سرکرده القاعده هستند.

کشته شدن 10 عضو نيروهاي «سوريه دموکراتيک» در انفجار شهر الرقه
شبکه تلويزيوني الميادين به نقل از خبرنگار خود از کشته شدن بيش از 10 تن از نيروهاي موسوم به سوريه دموکراتيک (قسد) در پي وقوع يک انفجار مقابل اتحاديه کارگران شهر الرقه خبر داد.

اعزام کماندوهاي ترکيه به مرزهاي سوريه
ارتش ترکيه در راستاي تقويت نيروهاي مرزي، نيروهاي ويژه (کماندو) خود را به مرز با سوريه اعزام کرده است.
ارتش ترکيه در حال ارسال تجهيزات و اعزام نيرو به مرز مشترک با سوريه است.
خبرگزاري آناتولي گزارش داد که ارتش اين کشور جمعه (روز گذشته) يگانهاي خود را که در مرز با سوريه مستقر هستند، تقويت کرده است.
اين خبرگزاري تأکيد کرد که در راستاي تقويت نيروهاي مرزي، ارتش ترکيه نيروهاي ويژه (کماندو) خود را به مرز با سوريه اعزام کرده است.
خبرنگار آناتولي در توضيح جزئيات اين مسئله، اعلام کرد که يک کاروان از خوردوهاي زرهي که نيروهاي کوماندو در آن حضور داشتند، وارد شهرستان «ريحانلي» شدند.

راه حل سوريه شامل منافع کردها هم مي شود
معاون وزير امور خارجه روسيه گفت: راه حل ها براي بحران در سوريه به شيوه اي حاصل مي شود که منافع کردها و گروه ها ديگر در آن لحاظ شود.
سرگئي ريابکوف معاون وزير امور خارجه روسيه در گفتگو با کردستان 24 تاکيد کرد راه حل ها براي بحران در سوريه به شيوه اي حاصل مي شود که منافع کردها و گروههاي ديگر در آن لحاظ شود.
پايگاه اينترنتي کردستان 24 گزارش داد ريابکوف گفت کردها در گفتگوهاي صلح در حاشيه نيستند.
ريابکوف پس از اين گفتگوها گفت:”ما با همه طرف هاي درگير در بحران سوريه رابطه داريم. از نظر ما مهم است که حاکميت سوريه حفاظت شود. اين نقطه اولويت ماست و ما آماده مصالحه در اين خصوص نيستيم. تنها پس از آن، ما مي توانيم راه حلي را بيابيم که شامل منافع کردها هم باشد.“
ريابکوف افزود:” گفتگوها ادامه دارد و ما در حال گفتگو با ترکيه هستيم. به منظور شفاف سازي بيشتر، تمايل دارم تاکيد کنم که ما هيچ نيت مخفي در اين شرايط نداريم.“
ريابکوف يادآور شد مسکو به صورت مستمر درحال گفتگو با آنکارا درخصوص تهديدهاي مستمرش براي آغاز حمله اي به مناطق کرد نشين در سوريه است که در شرق رودخانه فرات قرار دارد اما مذاکرات ما با ترکيه لزوما نتيجه مثبتي به همراه ندارد.
هيئت هايي از روسيه ترکيه و ايران روز پنجشنبه درباره مسائل کنوني مرتبط با روسيه در نورسلطان (آستانه سابق) پايتخت تازه نام گرفته جمهوري قزاقستان گفتگو کردند.

وضعيت ميداني در ادلب نگران کننده است
الکساندر لاورنتيف، فرستاده ولاديمير پوتين به سوريه پس از پايان دوازدهمين دور از مذاکرات آستانه در پايتخت قزاقستان در يک نشست مطبوعاتي اعلام کرد که دستيابي به توافق نهايي درخصوص کميته قانون اساسي سوريه بسيار نزديک است.
وي در ادامه افزود: شرکت کنندگان در مذاکرات آستانه بر سر برگزاري مذاکرات در ژنو به توافق رسيدند و گير پيترسن فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه به زودي خبر تشکيل کميته قانون اساسي و شروع به کار آن را اعلام خواهد کرد و زمان اعلام اين خبر به احتمال زياد بعد از ماه مبارک رمضان خواهد بود.
فرستاده ويژه پوتين به سوريه در ادامه تاکيد کرد تنها با اعلام تشکيل کميته قانون اساسي سوريه مسائل حل نمي شود بلکه مسئله اي که مهم است و نبايد آن را فراموش کرد اين است که امور اجرايي مربوط به اين کميته نيز مشخص شود که پيترسن در اين خصوص نيز صحبت‌هايي خواهد داشت.
وي افزود: در دو يا سه مورد اختلاف وجود دارد که اطمينان دارم پيترسن در نزديک ترين زمان ممکن اين اختلافات را حل خواهد کرد.
الکساندر لاورنتيف همچنين تصريح کرد که طبق توافقات صورت گرفته ، تصميمات کميته قانون اساسي سوريه با راي اجماع و يا با اکثريت 75 درصد آرا تصويب خواهد شد.
اما درخصوص وضعيت موجود در ادلب سوريه، فرستاده ويژه پوتين به اين کشور ضمن ابراز نگراني درخصوص وضعيت ميداني در ادلب تاکيد کرد که اغلب اراضي استان ادلب تحت سيطره گروه تروريستي تحرير الشام است و اين امر به دنبال شکست ترکيه در نابودي گروه هاي تروريستي در منطقه اتفاق افتاده است، و اين در حالي است که بيش از 6 ماه از انقضاي ضرب الاجل توافق شده در مذاکرات ميان ترکيه و روسيه مي گذرد.
وي تاکيد کرد که کشورهاي تضمين کننده مذاکرات آستانه مجموعه تدابيري را جهت اجرايي شدن توافق ادلب اتخاذ کرده اند.
لاورنتيف در انتها، دوازدهمين دور مذاکرات آستانه را بسيار سودمند و مفيد توصيف و تصريح کرد که اين دور از مذاکرات به اهداف کلي دست يافته است و توانسته به کلياتي دست پيدا کند که در برقراري ثبات در سوريه نقش دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و سیزدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

درخواست ماکرون از نتانیاهو درباره مذاکرات با محوریت غزه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۴:۰۳

رئیس جمهور فرانسه یکشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. ماکرون از نتانیاهو خواست تا مذاکرات با حماس برای آتش‌بس در غزه را «تکمیل» کند.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد فرانسه به طور کامل از تلاش‌های میانجی‌گری جاری با هدف آتش‌بس در غزه حمایت می‌کند.

به نقل از ب.اف.ام.تی.وی، امانوئل ماکرون ادامه داد: «سرنوشت فلسطینیان در غزه دیگر نمی‌تواند در معرض فعالیت‌های حماس باشد و عملیات اسرائیل باید متوقف شود.»

رئیس جمهور فرانسه از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا این مذاکرات را که می‌تواند به آزادی اسیران صهیونیست، حفاظت از غیرنظامیان از طریق آتش‌بس و کاهش تنش منطقه‌ای منجر شود، به پایان برساند.

بیانیه کاخ الیزه می‌افزاید: فرانسه همچنین «مخالفت قاطع خود با حمله اسرائیل به رفح» را یادآور شد و بار دیگر به وضعیت اضطراری بشردوستانه در نوار غزه اشاره کرد.

حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۴:۰۱

رسانه های رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از شلیک هفتاد فروند موشک از جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی جولان سوریه و منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

خبرنگار المیادین نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در جولان اشغالی خبر داد و به شلیک دهها موشک از جنوب لبنان به سمت اصبع الجلیل و جولان اشغالی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار المیادین، موج دوم حملات موشکی از جنوب لبنان به سمت اصبع الجلیل و جولان اشغالی انجام شده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از صهیونیست ها در منطقه جولان اشغالی خواسته شده که به پناهگاه امن بروند.

این رسانه ها گزارش دادند که طی دقایق اخیر حدود هفتاد موشک به منطقه جنوب منطقه جولان اشغالی شلیک شده است.

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که با دهها موشک کاتیوشا مقر فرماندهی لشکر جولان در پایگاه نفح در این منطقه اشغالی را هدف قرار داده است.

منابع مذکور مدعی رهگیری برخی موشکها شدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی مدعی حملات هوایی به مراکز حزب الله در مناطق «السفری»، «رامیه» و «عیتا الشعب» در جنوب لبنان شد.

اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل

رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

این رادیو افزود که تخلیه به سمت اردوگاه‌های خان یونس و المواصی در جنوب نوار غزه در حال انجام است.

در میانه خبرهای ضدونقیض درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره، یک رسانه آمریکایی اخیرا خبر داده بود ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه طرح خود برای آغاز تخلیه ساکنان رفح در جنوب غزه را به دولت آمریکا داده است.

مجله آمریکایی پالتیکو نوشت نیروهای اشغالگر نقشه منطقه المواصی را به گروه‌های امدادگر ارسال کردند تا برای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح آماده شوند؛ اقدامی که حتی متحدان تل‌آویو درباره آن و خطر حمله به رفح برای بیش از یک میلیون آواره‌ای که در این منطقه حضور دارند، هشدار داده‌اند.

یک مقام آمریکایی تاکید کرد ارتش رژیم صهیونیستی به دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و سازمان‌های امدادی فعال در داخل نوار غزه اطلاع داده است که آن‌ها طرحی را برای انتقال مردم از رفح به منطقه «المواصی» در نظر گرفته‌اند.

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد طرح جامعی از سوی رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی در شهر رفح دریافت نکرده و قبل از هر گونه حمله به رفح، خواهان ادامه مذاکرات با تل‌آویو است.

رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست

منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب غزه را بسته است.

به گزارش الجزیره، در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابوسالم که با گذرگاه این منطقه که به همین نام است حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد، ارتش رژیم صهیونیستی این گذرگاه را به روی کمک‌های بشردوستانه به غزه بست.

پیش تر دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله موشکی به پایگاه نظامیان این رژیم در کرم ابوسالم سه نظامی این رژیم کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام عصر یکشنبه اعلام کرد که تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه کرم ابوسالم و محوطه آن در نوار غزه را با راکت‌های «رجوم» هدف قرار داده است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به زخمی شدن دست کم ۱۱ نظامی صهیونیست در جریان این حمله گردان‌های القسام اذعان کردند.

برخی از این رسانه‌ها نیز به کشته شدن چهار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله اعتراف کردند.

سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد

کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در پایتخت گامبیا، نسل کشی ساکنان نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار مجازات آن شدند.

شرکت کنندگان در این اجلاس خواستار برقراری آتش بس فوری، دائم و بدون قید و شرط در نوار غزه شدند.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز خواستار افزایش تلاش ها و همبستگی و همکاری بیشتر در راستای خدمت به فلسطین شد.

پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه با حضور ۵۷ کشور در شهر «بانجول» پایتخت گامبیا آغاز شد.

در این نشست با شعار « ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، موضوعات جهانی بویژه مسئله فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس