Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@17:12:14 GMT

تلاش وزارت دادگستری آمریکا برای اعدام آسانژ!

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۴۷۵۳

«دانیل دامسچتی» سخنگوی ویکی‌لیکس به تازگی اعلام کرده است وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیق در خصوص نقض احتمالی قانون کیفری فدرال ایالات متحده در خصوص دریافت و انتشار غیرمجاز اطلاعات طبقه‌بندی‌شده در پرونده جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس است.

بر این اساس، وزارت دادگستری آمریکا به دنبال جمع‌آوری مدارکی دال بر طرح اتهامات بیشتر علیه آسانژ در  جرائم کامپیوتری برای ارائه در محکمه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این میان، قانون ۱۹۱۷ فعالیت جاسوسی که برای محافظت از اسرار نظامی در نظر گرفته شده، به عنوان یک ابزار  قدرتمند علیه افشاگران مورد استفاده قرار گرفته است. با بهره‌گیری از این قانون، «چلسی مانینگ» به اتهام جاسوسی در طول جنگ آمریکا  علیه عراق و افغانستان به ۳۵ سال زندان محکوم شد، همچنین ادوارد اسنودن هم با اتهام جاسوسی به دلیل افشای اطلاعات مربوط به نظارت جمعی مواجه است.

بازرسی و تحقیق  درباره افشاگری ویکی لیکس در آمریکا  از اوایل سال ۲۰۰۸ آغاز شده است؛ پیش از آنکه برخی از اسرار جنگ عراق و افغانستان منتشر شود. اما پس از آنکه  ویکی لیکس پیام‌های دیپلماتیک پنج دهه وزارت امور خارجه آمریکا را منتشر کرد، وزارت دادگستری این کشور  به صورت جدی تحقیقات خود را درباره آسانژ آغاز کرد.

شایان ذکر است، جولیان  آسانژ پس از آنکه در ماه آوریل به دنبال لغو پناهندگی‌اش در سفارت اکوادور در لندن دستگیر شد، هم اکنون در بازداشت دولت انگلیس و در انتظار دادرسی استرداد است. بر اساس قوانین انگلیس، مظنونان نمی‌توانند به کشور‌های که اعدام در آن‌ها مجاز است مسترد شوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قانون ایالات متحده وزارت دادگستری جاسوسی جنگ عراق افغانستان زندان ویکی لیکس جنگ عراق وزارت امور خارجه اکوادور لندن دولت جاسوسی وزارت دادگستری آمریكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند

به گزارش جام جم آنلاین، از یکسو پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را علیه کشورمان تصویب کرده که در آن، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران به اسرائیل در اوایل ماه جاری را محکوم کرده و خواستار اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه نهادهای ایرانی شده است!

این قطعنامه هرچند الزام‌آور نیست اما به‌خوبی نشان می‌دهد کشورهای اروپایی می‌خواهند شکست خود را در جنگ‌هایی که به راه انداخته‌اند، از این طریق پنهان کنند.

این قطعنامه که با اکثریت آرا یعنی ۳۵۷ موافق و ۲۰ مخالف به تصویب رسیده، عملیات وعده صادق ایران به اسرائیل و همچنین حملات انجام شده توسط حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن را قبل و حین این تهاجم محکوم می‌کند و نقش تهران در آنچه بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه از طریق «شبکه‌ای از عوامل غیردولتی» می‌خواند را مذمت می‌کند.

این اتهام‌زنی‌ها درحالیست که به اذعان صاحبنظران غربی، حمله ایران به اسرائیل، عملا نظم نوینی را در منطقه شکل داده که براساس آن، گروه‌های نقاومت در محور تحولات قرار می‌گیرند.

این قطعنامه که در جلسه نهایی پیش از انتخابات آتی اروپا به تصویب رسید، تکرار تقاضای قبلی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی شناخته‌شده اتحادیه اروپا را در خود دارد و همچنین خواستار اضافه شدن کل حزب‌الله به این فهرست شده است.

اما این فقط اروپایی‌ها نیستند که شکست خود در برابر تهران را با سیاست تحریم می‌پوشانند. ایالات متحده نیز  تحریم‌های بیشتری را علیه ایران صادر کرده که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

همزمان، بریتانیا نیز شش نام جدید مربوط به افراد و سازمان‌های بخش دفاعی جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه روز پنج شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد جزئیات این تحریم‌های جدید آمده است: «ایالات متحده امروز تحریم‌هایی را علیه ۱۶ نهاد و ۸ فرد وضع می‌کند و همچنین پنج کشتی و یک هواپیما را به عنوان دارایی‌های مسدودشده شناسایی می‌کند که تجارت غیرقانونی و فروش هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و توسعه و تدارکات پهپاد رژیم را تسهیل کرده است.»

وزارت خارجه بریتانیا هم می‌گوید شش نفر را در ارتباط با تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

کانادا هم همراه با دیگر بازندگان تحولات اخیر، به راهبرد تحریم علیه ایران پیوسته هرچند به گفته کارشناسان، حجم بالای تحریم‌های اعمالی علیه کشورمان در سالهای قبل، اقتصاد ایران را در برابر این استراتژی واکسینه کرده است.

نکته جالب اینجاست که همزمان با قطعنامه پارلمان اروپا و تحریم‌های آمریکا، بریتانیا و کانادا، نرخ دلار در کشورمان کاهش پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود