Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:45:22 GMT

وضعیت زنان پس از سیل، موضوع همایش ملی در شیراز شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۵۱۲۳

وضعیت زنان پس از سیل، موضوع همایش ملی در شیراز شد

شیراز- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: روند خدمات رسانی و فعالیت های گرفته برای زنان و کودکان در مناطق سیل زده در همایشی ملی با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در شیراز بررسی می شود.

به گزارش ایرنا، سیده معصومه دستغیب شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این همایش با عنوان نخستین اجلاس مدیران دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری های سراسر کشور 11 و 12 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از آنجا که فارس از استانهای سیل زده فروردین 98 محسوب می شود و در حوزه مدیریت بحران هم موفقیت هایی داشته است، فضای برگزاری این اجلاس را در شیراز فراهم کردیم و جمع‌بندی این نشست در اختیار وزیر کشور قرار می‌گیرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: به دنبال آن هستیم که برنامه مدونی برای خانواده‌های سیل زده ارایه شود.
وی همچنین اظهار داشت: یکی از اساسی ترین مباحث این اجلاس، بررسی وضعیت بودجه دفاتر بانوان و راهکارهای اجرایی سند ارتقای وضعیت بانوان در استان فارس و کشور است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: بودجه دفاتر بانوان و امور خانواده تنها پنج صدم درصد از هزینه های جاری استان ها بوده است که این موضوع به صورت کارشناسی بررسی می شود.
وی افزود: به عنوان نمونه، بودجه امور زنان و خانواده فارس پارسال 300 میلیون تومان بوده است و احتمال حذف این ردیف بودجه در سال جاری وجود دارد.
دستغیب گفت: فعالیت های حوزه بانوان و خانواده استانداری فارس به دلیل نداشتن بودجه مشخص آسیب های بسیاری دیده است با این وجود، فارس امسال در اختصاص بودجه به فعالیت های این حوزه پیشتاز است.
این مقام مسئول اظهار داشت: بیان اهداف و برنامه‌های راهبردی دفاتر امور بانوان با استناد به اسناد بالادستی ماده 101 و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع خانواده، معرفی سند بانوان و خانواده فارس و تجلیل از مادر نمونه توسط بنیاد مادر از دیگر برنامه‌های این اجلاس 2 روزه در شیراز خواهد بود.
وی ادامه داد: این اجلاس با حمایت استانداری فارس، امور بانوان وزارت کشور و بنیاد بین المللی مادر و برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.
7375/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زنان و خانواده سيل 98 همايش ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: طرح زیست عفیفانه با عنوان «زندگی و بالندگی» در این معاونت پیگیری می‌شود و مربیانی از سراسر کشور با همکاری آستان قدس رضوی آموزش می‌بینند تا به والدین، آموزش‌های لازم را ارایه دهند.

وی افزود: تاکنون چهار دوره آموزشی برگزار شده است که این مربیان، ابتدا برای والدین و در ادامه برای دانش‌آموزان، آموزش‌ها را ارایه خواهند داد.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور اظهار کرد: هویت دختران و کمک به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در حوزه‌های سبک زندگی، از دیگر برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری است که در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح‌هایی که این معاونت با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می‌کند، گفت: از آنجا که معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دستگاه اجرایی نیست، بیشتر در حوزه قانون‌گذاری و سیاستگذاری فعالیت می‌کند و طرح‌هایی را با همکاری وزارت علوم در کمیسیون‌های مرتبط مجلس پیگیری می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور تاکید کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار، از دیگر برنامه‌هایی است که طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری پیگیری می‌شود.

کد خبر 6094156

دیگر خبرها

  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست