Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ پنجاه و دومین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم عصر امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۴ با حضور سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضای این کمیسیون در ساختمان مرکزی این وزارتخانه تشکیل شد.
این برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و در ادامه نیز هر یک از دستگاه‌های عضو، به بیان مهم‌ترین اخبار قرآنی حوزه خود پرداختند و سپس دستورات این جلسه شامل تبیین سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور و الزامات اجرایی آن (موضوع بندهای پنج چارچوب نهادی سند)، ارائه گزارش آخرین وضعیت روند طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، گزارش روند برنامه و بودجه دستگاه‌ها و گزارش کارگروه‌های جدید کمیسیون و ابلاغ آئین‌نامه مربوطه ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه علیرضا کاظمی، دبیر این کمیسیون گفت: حسب چارچوب نهادی و الزامات اجرایی سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن، کارگروه‌هایی چون راهبردی، مدیریت و ارزیابی با ریاست رئیس مرکز هماهنگی توسعه آموزش عمومی، کارگروه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با ریاست رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، کارگروه توسعه منابع انسانی با ریاست رئیس دانشگاه فرهنگیان و کارگروه پشتیبانی و توسعه فناوری با ریاست معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت طی جلسه گذشته تعیین شد و وظایف این کارگروه مشخص و به رؤسای آنها اعلام شد.
وی با اشاره به بند پنجم چارچوب نهایی، ادامه داد: در این بند آمده است: «دبیرخانه کمیسیون موظف است حداکثر ظرف مدت شش‌ماه، پس از ابلاغ سند، جزئیات اقدام‌های ملی را در قالب شناسنامه اقدام شامل تعیین دستگاه‌های مسئول و همار، افق زمانی، اهداف کمی، شاخص‌های عملکردی، الزمات و سایر توضیحات مورد نیاز اقدام، با همکاری دستگاه‌های مربوط تدوین کند. همچنین شناسنامه‌های اقدام پس از تصویب در کمیسیون، با امضای رئیس کمیسیون، به دستگاه‌های اجرای ذی‌ربط ابلاغ می‌شود». بر این اساس، پیش‌نویس 52 شناسنامه پیشنهادی برای 52 اقدام ملی به تفکیک چهار کارگروه تهیه شده است.
کاظمی اضافه کرد: پس از ابلاغ این پیش‌نویس‌ها به کارگروه‌ها و بررسی از لحاظ منابع، زمان و اقدامات ذیل آن و اعمال اصلاحات لازم و بازنگری بر آن، در جلسه آینده گزارشی ارائه شود و پس از تصویب و تأیید وزیر به دستگاه‌ها تفویض و ابلاغ شود.
وی تأکید کرد: همچنین اجرای این برنامه‌های آموزش عمومی قرآن کریم در دستگاه‌ها، صرفا منوط به اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیست، بلکه دستگاه‌ها موظفند از بودجه خود برای توسعه آموزش عمومی استفاده کنند.
دبیر کمیسیون آموزش عمومی قرآن با اشاره به دستور جلسه دوم، به گزارش اجمالی از روند طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن در مدارس پرداخت و گفت: این طرح جزء مصوبه جلسات 25 و 29 شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور است که پس از ابلاغ شواری عالی انقلاب فرهنگی در آموزش و پرورش نیز در کنار سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود که اجرای آن در راستای سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور است.
کاظمی اضافه کرد: انجام مکاتبات با دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف، تشویق و زمینه‌سازی برای آشنایی کودکان زیر 7 سال با آموزه‌های قرآنی، هدایت مدارس برای برگزاری دوره‌ها و کلاس حفظ قرآن که متولی اصل آن سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در راستای افزایش ساعات درس قرآن و ... است، تربیت معلم و مربی حفظ قرآن و ایجاد تسهیلات لازم از سوی دبیرخانه کمیسیون و پیش بینی حفظ سه جزء قرآن میان دانش‌آموزان، توسعه برنامه و مسابقات و رویدادهای حفظ قرآن در آموزش و پرورش از جمله راهبردها در زمینه سند ملی حفظ قرآن است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه اجرای نهضت حفظ جزء سی‌ام قرآن پیش‌بینی حضور 10 درصد از دانش‌آموزان و فرهنگیان را داشته‌ایم، ادامه داد: اما با اجرای این طرح شاهد حضور بیش از 20 درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان، حدود دومیلیون و 800 هزار نفری بودیم که بیشترین شرکت‌کنندگان از استان‌های خراسان رضوی، تهران و آذربایجان شرقی و کمترین در استان‌های ایلام و سمنان بوده‌اند.
کاظمی با ابراز گلایه از عدم تخصص تعهداتی چون تأمین جوایز و عدم یکنواختی اجرای این طرح، اظهار کرد: فرهنگسازی مناسب، تولید محتوای مطلوب، هم‌افزایی و مشارکت نهادها و گفتمان‌سازی، دغدغه حفظ در معلمان قرآن، اقبال عمومی دانش‌آموزان و فرهنگیان، آمده بودن زمینه اجرایی طرح برای سال تحصیلی آینده و حمایت بیش از حد تصور وزیر آموزش و پرورش از جمله نقاط مثبت اجرای این طرح ملی حفظ بود.
حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم مقام رئيس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش و وزیر نقش دبیرخانه و راهبری کمیسیون فوق را عهده‌دار هستند، اظهار کرد: همچنین باید بگویم بودجه‌ای که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند، بخشی از تأمین هزینه‌ها در زمینه توسعه آموزش عمومی کشور است و سایر هزینه آن باید از طریق بودجه‌های دستگاه‌ها انجام شود.
وی با تأکید برشاخص و ملاک‌های اولویت‌پذیری یک طرح، اظهار کرد: اجرایی‌پذیری، تأثیرگذاری ویژه و پیش‌نیاز بودن سایر اقدامات از جمله مواردیست که یک طرح را در اولویت قرار می‌دهد که این امر باید پس از ارائه پیش‌نویس‌ها به کارگروه‌ها و پس از ارئه گزارش آنها مد نظر قرار گیرد.
محمدی با اشاره به استقبال خوب از طرح ملی 1452، اظهار کرد: امسال این طرح با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن انجام شد که باید تا نیمه ماه مبارک رمضان طرح فوق به پایان برسد و نیمه رمضان طرح 1453 با رویکرد حفظ جزء 29 قرآن کریم، کلید بخورد و آغاز شود و این طرح نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است و امیدواریم برنامه‌ریزی جدید در حوزه حفظ در آموزش و پرورش انجام شود تا شاهد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن طبق منویات مقام معظم رهبری باشیم زیرا پاشنه آشیل حفظ قرآن در آموزش و پرورش و میان دانش‌آموزان است.
وی ادامه داد: اگر همه شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی برای اجرای طرح‌های بعدی پای کار بیایند شاهد افزایش شرکت‌کنندگان آن خواهیم بود. همانطور که می‌دانید طرح ملی حفظ1441 تا 1451 طی بازه زمانی دو ماه در ایام تابستان اجرا می‌شد و طرح ملی حفظ 1452 به صورت 9 ماهه و از طرح 1453 به صورت سالانه اجرایی می‌شود.
محمدی اظهار کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای اجرای بهتر این طرح پای کار است، چنانکه سازمان اوقاف و امور خیریه و شبکه قرآن ومعارف سیما و رادیو قرآن و ... پای کار هستند و امیدست آموزش و پرورش با حمایت‌های مناسب و انجام فعالیت‌ها در دارالقرآن‌های تحت نظارتش در کنار دیگر عملکردش، اقدامات اساسی انجام دهد.
وی در ادامه پیشنهاد داد: بودجه مستقل برای امر حفظ بالغ بر هزار میلیارد تومان از سوی آموزش و پرورش به دولت پیشنهاد شود تا در لایحه دولت برای سال آینده این موضوع دیده شود.
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ازدیگر اعضایی بود که به بیان نظرات خود پرداخت و گفت: با اجرای طرح ملی 1452 موجب شد که بسیاری از موازی‌کار دستگاه در زمینه حفظ قرآن برداشته شود و هم‌افزایی میان نهادها به وجود آید.
وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن در بعد رسانه‌ای و اجرای این طرح، ادامه داد: همچنین در زمینه تبلیغات محیطی در بیش از 200 هزار کلاس درس لوحه حفظ قرآن نصب شد. همچنین در زمینه انیمیشن‌، موشن‌گرافی و .. تولیدات رسانه‌ای متفاوتی انجام شد. همچنین به مانند جلسات این طرح نیز در 31استان با حمایت متناظرین استانی انجام شد.
حسینی با اشاره به اینکه در طرح 1451 حدود 240 هزار نفر شرکت کردند، اظهار کرد: اماامسال شاهد قریب به سه میلیون نفر در طرح 1452 بودیم که روند حفظ جزء سی‌ام قرآن را سپری می‌کنند و حدود دو سوم آنها تقریبا دو بخش سوره ناس تا زلزال و سوره زلزال تا بینه را حفظ کرده‌اند.
وی تأکید کرد: اما این طرح به صورت فوق برنامه در میان دانش‌آموزان اجرا می‌شد که معتقدم باید به عنوان برنامه‌ درسی برای آنها در نظر گرفته شود و قرآن به عنوان متن درس اصلی آنها قرار گیرد تا به این طریق دانش‌آموزان بحث حفظ را جدی بگیرند و اینگونه زمینه انس دانش‌آموزان با قرآن و آموزه‌های آن و بکارگیری آن در زندگی فراهم می‌‌شود.
حسینی با تأکید بر اینکه بخشی از اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای حوایز این دوره از مسابقات صرف راه‌اندازی اپلیکیشن و راه‌اندازی سامانه‌ای این طرح ملی شده است، گفت: هزینه تبلیغات محیطی و رسانه‌ای این طرح زیاد بود و لذا این امر موحب شد که بخشی از جوایز شرکت‌کنندگان این طرح باقی بماند.
وی ادامه داد: امید است با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌ها بتوانیم تا نیمه ماه مبارک رمضان جوایز شرکت‌کنندگان این طرح را طی مراسمی در نمایشگاه قرآن اعطا کنیم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مسحن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما درباره طرح ملی حفظ 1452 اظهار کرد: بیش از هشت میلیون پیامک به این برنامه رسیده است که اکثر شرکت‌کنندگان آن دانش‌آموزان و فرهنگیان و به نوعی با آموزش و پرورش مرتبط هستند. همچنین سه میلیون نفر نیز به سایت این طرح مراجعه کرده و خود شخصا ثبت‌نام و روند این طرح را دنبال می‌کردند. اگر انسجام، تشویق و انجام تعهد به جوایز انجم شود، شاهد اجرای طرح 1453 آن هم با رکورد بهتر خواهیم بود.
سپس سالار عرفانی‌نسب، مسئول دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن به گزارش آموزش عمومی قرآن در سال 97 و بودجه دستگاه‌ها پرداخت و گفت: از 24 دستگاه عضو این کمیسیون، 217 برنامه در سال 97 به دبیرخانه واصل شد. کارگروهی منتخب از سوی کمیسیون برنامه‌های قرآنی دتسگاه‌ها را پایش و ارزیابی کردند و نهایتاً 113 عنوان برنامه قرآنی از محل اعتبارات قرآنی پیش‌بینی شده، بودجه دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه هفت میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی شورای توسعه به کمیسیون آموزش عمومی قرآن اختصاص داده شده است، اظهار کرد: این مبلغ بین 24 دستگاه عضو که برنامه‌های آنها مورد تأیید قرار گرفت توزیع شد که دستگاه‌ها موظفند تا پایان شهریورماه 98، گزارشی از برنامه‌های اجرایی شده ارائه دهند تا به کمیته تخصیص و هزینه اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شود.
عرفانی‌نسب تأکید کرد: این اعتبارات صرفا در راستای برنامه‌های مصوب هزینه شود و در جای دیگر هزینه نشود.
در ادامه رؤسای کارگروه‌های کمیسیون آموزش عمومی به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پرداختند. سیدمحمد بطحائی، رئیس کمیسیون آموزش عمومی قرآن ضمن تلاظ از برگزاری باشکوه مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام در کنار بزرگترین رویداد قرآنی کشور، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن در چنین شرایط سخت اقتصادی کشور، طاقت‌فرسا است.
وی باید به تمامی تعهدات در زمینه نهضت ملی حفظ قرآن پایبند باشیم، ادامه داد: تأمین جوایز و عمل به تعهدات آن طی بازه زمانی معین مهم و ضروری است چرا که ممکن است به ضد خودش تبدیل شود و شاهد نتیجه دیگر باشیم لذا لازم است تا این موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با همکای دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه پیگیری و حل شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید به نحوی کار را جلو برد تا در پایاین سال 98 بتوانیم دستاوردهای قابل اندازه‌گیری را شاهد باشیم نه اینکه شاهد جلسات و بحث‌های متعدد بدون نتیجه قابل ملموس و نگران‌کننده باشیم.
وی با اشاره به اینکه در طرح ملی حفظ قرآن طبق آماری که ارائه شد نشان می‌دهد، فعالیت خوبی برای تبلیغات محیطی انجام شده، ادامه داد: همین اندازه برای انس و الفت با قرآن و دور نگهداشتن از صدمات احتمالی امروز به ویژه در نسل نوجوان و جوان، قابل توجه است.
بطحائی بیان کرد: کاش برای پیشرفت کشور و رهایی از گره‌هایی که به وجود آمده است دیگر دستگاه‌ها از هم‌افزایی دستگاه‌های مشارکت کننده در طرح ملی حفظ قرآن آموزش بگیرند، هرچند جوهره کار کمیسیون پیرامون قرآن و آموزه‌های قرآنی است و این اقتضای آنست.
وی ادامه داد: امیدوارم کارگروه‌ها طی یک ماه آینده برنامه‌های ذیل خود را در سال 98 آماده، ارائه کنند تا به منظور اجرا در جلسه آینده کمیسیون که پس از ماه مبارک رمضن است، بحث نهایی انجام و سپس ابلاغ شود. همچنین تقسیم کار انجام شود.
رئیس کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور تأکید کرد: آموزش و پرورش به عنوان مسئول این کمیسیون، پیشنهاد ردیف بودجه مستقل برای موضوع حفظ قرآن را در فصل مناسب به هیئت دولت بدهد تا اعتبار مناسب و مستقل به این موضوع اختصاص پیدا کند تا با قوای بیشتر بر این فعالیت‌ها ادامه دهیم.
از دیگر پیشنهادات و مطالبی که توسط اعضا در این جلسه مطرح شد می‌توان به؛
تولید محتوایی کارگروه‌های چهارگانه
مشخص شدن کارشناسانی برای کارگروه‌ها از داخل تشکیلاتی که مسئول آن هستند
تأکید بر معنای حفظ قرآن در سیره اهل‌بیت و ائمه(ع) به معنای تعلّم و سپردن آیات در سینه‌ها همراه با معانی و تدبر در مفاهیم
ستاد طرح ملی حفظ قرآن زیر نظر کمیسیون آموزش عمومی تشکیل شود
آسیب‌شناسی پروژه طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن
بررسی سن حفظ در هر مقطع تحصیلی و تعیین آن
نگاه تخصصی به حفظ قرآن و نه نگاه سوری به این عرصه
تأمین اساتید حفظ توانمند
اشاره کرد.

گزارش تصویری این جلسه را اینجا ببیند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرانی کمیسیون آموزش عمومی قرآن ردیف و بودجه مستقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور

نمایندگان مجلس با جدول شماره ۱۲ در خصوص یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی جهت ارتقاء شاخص‌های فرهنگی موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 12 (بودجه شرکت های دولتی) در خصوص تخصیص اعتبارات برای دستگاه‌های فرهنگی با 153 رأی موافق، 41 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 در صحن علنی گفت: ما در تصویب مرحله اول بودجه مصوبه‌ای داشتیم تحت عنوان اینکه از هزینه‌  شرکت‌های دولتی یک درصد برداشت شده و برای مسائل فرهنگی هزینه شود. این موضوع بر اساس محاسبات ما 28 همت منابع لازم داشت.

وی افزود: یکی از موضوعات عجیبی که در دو مرحله‌ای شدن بودجه اتفاق افتاد این بود که دولت این منابع را در جداول آورد و تأکید داشت که تلاش دارد این منابع را به دست خود توزیع کند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: بهرحال 36 همت برای این بخش از سوی دولت در جداول آورده شد، با این حال در کمیسیون مباحث مختلفی در رابطه با این بخش صورت گرفت تا توزیع منابع بهتر شود.

حاجی بابایی اظهار کرد: در رابطه با توزیع منابع این جدول تلاش شده تا جایی که ممکن است این منابع به صورت عادلانه توزیع شود، همچنین قسمتی از منابع این جدول مربوط به امور ورزشی و تربیت بدنی است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در مخالفت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 لایحه بودجه اظهار کرد: منظور از جدول 12 این است به صورت بی‌حساب و کتاب و نظارت منابعی اختصاص یابد تا دستگاه‌های فرهنگی این منابع را مصرف کنند. به واقع اگر ما منابع در این بخش زیاد داریم باید در توزیع آن دقت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به آسیب‌های اساسی در حوزه فرهنگ اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اساسی کشور در زمینه موضوعات فرهنگی است، از سوی دیگر ما با کمبود منابع مالی مواجه هستیم، در این شرایط چرا باید 36 همت منابع را بدون نظارت به دستگاه هایی که نمی‌دانیم خروجی آنها چیست، اختصاص دهیم.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه ما به دو سوم درآمدها هیچ‌گونه نظارتی نداریم، تأکید کرد: تنها به بخشی از منابع درآمدی نظارت وجود دارد با این شرایط ما می‌خواهیم 36 همت از این منابع را به دستگاه‌هایی بدهیم که خروجی ندارند و اصلا مشخص نیست چه کار می‌کنند. بنابراین به هیچ عنوان این جدول را تأیید نکنید چرا که توزیع این منابع بدون نظارت و بدون حساب و کتاب است.

احمد راستینه در موافقت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 لایحه بودجه گفت: به واقع از جمله افتخارات مجلس یازدهم چند اقدام مبنایی به یادگار مانده است. در ابتدای مجلس یازدهم سهم فرهنگ از بودجه عمومی کمتر از نیم درصد بود اما در 4 سال گذشته سهم فرهنگ از بودجه عمومی 2.5 درصد ارتقاء پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین متأسفانه در سال‌های گذشته از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولت که هیچ نظارتی بر روی آن انجام نمی‌شد عددهای هزینه می‌شد بدون اینکه بتوان خروجی آن را محاسبه کرد. همچنین از جمله افتخارات دیگر مجلس یازدهم حکمی است که در برنامه هفتم مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت تا یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی به فرهنگ اختصاص پیدا کند. بنده از مخالفت همکار عزیزم تعجب می‌گویم که می‌گوید این منابع بدون حساب و کتاب مصرف خواهد شد، اتفاقا این منابع با در نظر گرفتن جدول شماره 12 با حساب و کتاب شده است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما در قالب این موضوع دولت را مکلف کردیم تا آیین‌نامه مربوط به این یک درصد را نوشته و در دولت مصوب کند. همچنین دستگاه‌های فرهنگی را عضو تنظیم این آیین‌نامه کردیم.

راستینه گفت: منابع این یک درصد برای تولید محتوا، ارتقاء شاخص‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است در حالی که در سال‌های گذاشته ما منابعی برای تولید محتوا نداشتیم . از محل این یک درصد 3 هزار میلیارد تومان برای فعالیت‌های پرورشی، 2 هزار همت برای فعالیت‌های فرهنگی و هزار میلیارد تومان هم برای بیمه هنرمندان در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی: رأی قاطع نمایندگان به جدول مرتبط با اعتبارات حوزه فرهنگی اتفاقات مهمی را رقم خواهد زد

بنابراین گزارش محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه جریان بررسی جدول 12 لایحه بودجه 1403 در رابطه با اعتبارات حوزه فرهنگی با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: روز گذشته نیز روز خلیج فارس بود که در جریان آن اتفاقات خوبی تاکنون رخ داده است چرا که شکست غربی ها توسط سربازان ایرانی در قرن 11 اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: بنده از دکتر منظور و دولت تشکر می‌کنم چرا که توانستیم توافق خوبی با دولت و وزارتخانه های مرتبط انجام دهیم، هرچند که دوستان همه نوع یک درصدی را اینجا گذاشته بودند اما به همت مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق یک کار مهم و ماندگار صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با این اوصاف از نمایندگان محترم تقاضا دارم به این جدول رأی قاطع دهند تا به تصویب برسد تا یک تحول مهم رخ دهد چرا که سال 1401 نزدیک به 2 درصد برای این مهم مجاز بود که سال 1402 به یک درصد تکلیفی تبدیل شد و اکنون قرار است در سال 1403 این مهم کاملا اتفاق بیفتد بنابراین وضعیت بسیار خوبی در قانون پیش بینی شده است.

حاجی بابایی: 36 همت بودجه به حوزه فرهنگی برای نخستین بار در سراسر کشور طی سال جاری اجرایی خواهد شد

بنابراین گزارش در ادامه حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: امسال برای نخستین بار بودجه فرهنگی طوری در کمیسیون تلفیق مصوب شد که کسی دیگر نتواند آن را پرداخت نکند و لذا 36 همت بودجه به حوزه فرهنگی برای نخستین بار در سراسر کشور طی سال جاری اجرایی خواهد شد، بنابراین دوستان دغدغه اجرای آن را نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور