Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از اولویت‌های محوری حوزه هنری تجلیل از هنرمندان برجسته استان و نکوداشت سال‌ها تلاش و ممارست این عزیزان در عرصه‌های مختلف هنری می‌باشد.

وی افزود: این گونه مراسم ضمن معرفی بهتر اساتید به جامعه فرصتی است جهت تجلیل و قدردانی از کوشش‌های عزیزانی که در طول سالیان متمادی در اعتلای سطح فرهنگ و هنر جامعه تلاش نموده‌اند و با اعتلای آموزه‌های اساتید گذشته، جوهر وجودی خود را بدون هیچ گونه منتی به عنوان امانت دارانی شایسته به آیندگان می‌سپارند تا چرخه فرهنگ سازی و هنرمند پروری در جامعه فرهنگ و هنر استان همچنان جاری وساری گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین مبنا از سال‌های گذشته تلاش نمودهایم تا در مناسبت‌های مختلف و برنامه‌های حوزه هنری این مهم را به انجام رسانیم که حاصل آن نکوداشت اساتید برجسته همچون استاد ستوده، استاد گلشن کردستانی، ماموستا هه ژار، استاد خلیفه کریم صفوتی، استاد خلیفه میرزا آغه غوثی، استادعبدالغفار وارستگان، استاد برات نورانی، استاد شاهرخ اورامی و تجلیل از هنرمندان صاحب نام ملی وبین المللی استان از جمله دکترقطب الدین صادقی، استاد بیژن کامکار، استاد ارسلان کامکار، استاد دکتر حمید رضا اردلان، استاد صدیق تعریف، استاد ملأ عمر صالحی صاحب، استاد احمد خلیلی فرد، استاد دکتر هادی ضیا الدینی، استاد محمد حسین هورامی وبسیاری دیگر از هنرمندان بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، گفت: از ویزگی های مهم تمامی این اساتید نقش و جایگاه والای آنان در ارتقای سطح فرهنگ و هنر جامعه بوده است و در مقام قدردانی از آنان همراه حوزه هنری استقبال مردمی از این گونه برنامه‌ها بوده است که به زیبایی صحنه‌های بدیع و زیبایی را در قدر شناسی از اساتید به یادگار گذاشته است.

وی افزود: هفته معلم بهترین فرصت برای قدردانی و تجلیل از مقام این استاد فرزانه است و به همین مناسبت چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸ در آستانه این ایام مبارک فرصتی فراهم گردید تا از ساعت ۱۷ در مراسمی با حضور هنرمندان مطرح استانی و کشوری، مسئولین، هم دوره‌ای ها و شاگردان استاد محمد صابر صابر در آئینی قدر دانی از این همه تلاش و کوشش و نقش آفرینی هنرمندانه این هنرمند برجسته را انجام دهیم.

وی بااشاره به مشارکت انجمن خوشنویسان دفتر سنندج در برگزاری این آئین، افزود: قبل از برگزاری مراسم نمایشگاه خوشنویسی استاد محمد صابرصابر در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح می‌گردد.

مرادی در پایان از تمامی علاقه مندان دعوت نمود با حضور خود دراین مراسم ارزنده همچون دیگر برنامه‌ها نقش آفرینی نموده و قدرشناسی خود را به تصویر در آورند.

استاد محمد صابر صابر در سال ۱۳۲۴ در سقز دیده به جهان گشود. وی که در سال ۱۳۵۱ در انستیتو هنر تهران فارغ التحصیل گردیده‌اند از دوران کودکی زیر نظر دایی خود استاد مهدی کمالی کردستانی مقدمات خوشنویسی را فراگرفته و سپس با ورود به مقطع دبیرستان با توجه به خط زیبایی که داشتند به تشویق استاد احمد حواری نسب مشهور به ابوسعید خوشنویسی را به صورت جدی دنبال می‌نمایند.

در سال ۱۳۶۱ با همراهی استاد کمالی کردستانی، استاد شیخ الاسلامی و استاد معروفی دفتر انجمن خوشنویسان را در سنندج دایر نموده و از سال ۶۴ تا ۷۵ به مدت ۱۱ سال مسئولیت انجمن خوشنویسان کردستان را بر عهده می‌گیرند.

در سال ۱۳۶۸ موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی می‌گردند و در سال ۱۳۷۴ مدک درجه ۲ هنری به ایشان اعطا می‌گردد.

تدریس در رشته هنر در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در استان کردستان و آذربایجان غربی و سالیان متمادی سرگروه هنر آموزش وپرورش استان کردستان و تربیت وفراهم سازی زمینه معرفی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری حاصل سال‌ها تلاش این استاد می‌باشد.

استاد صابر صابر بیش از ۵۰ سال در زمینه آموزش خوشنویسی فعال بوده‌اند وبه عنوان نماینده انجمن خوشنویسان ایران در استان تا کنون ده‌ها هنرمند خوشنویس در سطوح ممتاز و فوق ممتاز را آموزش داده‌اند.

کد خبر 4601804

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان قائدی افزود: همزمانی نخستین سالگرد خانه طراحان فیروزه‌ای با ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به فال نیک می‌گیریم و از همه اساتید بزرگوار هنر گرافیک و طراحی که کمک حال خانه طراحان حوزه هنری هستند صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

وی یاد آور شد: پرورش و شناسایی هنرمندان خوب طراح و گرافیست یکی از جدی ترین اهداف تشکیل خانه طراحان حوزه هنری استان است تا بتواند با پرورش هنرمندان متعهد، با زبان هنر دغدغه مردم را در زمینه‌های مختلف به درستی مطرح کنند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری بر لزوم برگزاری دورهمی های خانه طراحان در دیگر نقاط استان تاکید کرد و افزود: در تلاش هستیم زمینه‌ای فراهم کنیم که نشست‌های ماهانه خانه طراحان حوزه هنری در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار شود چرا که استان چهارمحال و بختیاری سرشار از هنرمندان نخبه و استعدادهای بسیار هنری است.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز درباره این نشست گفت: چهاردهمین نشست خانه طراحان با حضور کریم منزوی، علیرضا رضایی، صادق صدری نژاد و قاسم رشیدی از طراحان و اساتید رشته گرافیک در نگارخانه چراغ جادو همزمان با روز معلم برگزار شد.

احمد رضا باقری افزود: در این نشست که با عنوان مناظره گرافیکی نام گذاری شده بود اساتید این رشته در رابطه با شاکله‌های مهم طراحی گرافیک، افزایش کاربری رشته گرافیک در دانشگاه‌ها، چگونگی گرافیک در حوزه بازار کار و تجارت، ظرفیت‌های استفاده از هوش مصنوعی در گرافیک، بحث و گفتگو کردند.

باقری یاد آور شد نشست‌های خانه طراحان حوزه هنری با هدف ارتقا سطح علمی هنر جویان این رشته و همچنین تولید آثار فاخر هنری به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در چهاردهمین پاتوق فیروزه‌ای خانه طراحان حوزه هنری، جشن روز معلم و سالگرد تشکیل خانه طراحان حوزه هنری با حضور اساتید و هنرمندان گرافیک و تصویر ساز استان برگزار شد.

کد خبر 6095547

دیگر خبرها

  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟