Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه نیروی دریایی آمریکا، یک مقام بلندپایه پنتاگون، وزارت دفاع این کشور، اعلام کرد واشنگتن در مدرن‌سازی زرادخانه‌های هسته‌ای خود از کشور‌های روسیه و چین عقب مانده است.

دیوید تراچنبرگ، معاون بخش سیاسی وزارت دفاع آمریکا به وبگاه نیروی دریایی این کشور اعلام کرد تقریبا نزدیک به ۲۰ سال است که واشنگتن مدرن سازی سه مرحله‌ای بازدارندگی هسته‌ای خود را معوق گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی اعلام کرد چین و روسیه با صرف هزینه‌هایی به پیشرفت‌های در نبرد‌های متعارف دست یافته و آمریکا نیز شروع به مدرن سازی نیرو‌های هسته ای، هوایی و زمینی کرده است.

این مقام پنتاگون افزود: در دهه ۲۰۰۰ میلادی ما یک نسل از مدرن سازی زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های بالستیک، بمب افکن‌ها و موشک‌های بالستیک سطح به سطح را کنار گذاشتیم. فرانسه و انگلیس، دو قدرت هسته‌ای عضو ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) همزمان با مدرن سازی نیرو‌های اتمی، میزان ذخایر تسلیحاتی خود را کاهش دادند. همزمان کره شمالی، هند و پاکستان قدرت هسته‌ای خود را شکل دادند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به اینکه آیا واشنگتن درگیر یک رقابت تسلیحاتی جدید با مسکو است گفت روسیه در حال بازنگری دوباره نیرو‌های هسته‌ای و متعارف خود از جمله با استفاده از تسلیحات هسته‌ای است. وی دکترین نظامی فعلی مسکو را بکارگیری جنگ افزار‌های اتمی تاکتیکی و موشک‌های کروز دانست.

تراچنبرگ افزود اقدام پنتاگون برای اصلاح موشک‌های کروز و بالستیک فعلی خود با هدف پر کردن شکافی است که مسکو با استفاده از موشک‌های کروز میان برد در مرز‌های خود بوجود آورده است. این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد این کشور هنوز در خصوص ادامه پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد تصمیمی اتخاذ نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا تسلیحات نظامی پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان