Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@13:34:32 GMT

حساسیت دندان‌ها پس از ترمیم چه دلایلی دارد؟

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۷۳۵۲

حساسیت دندان‌ها پس از ترمیم چه دلایلی دارد؟

 دکتر علی مرسلی، متخصص ریشه درمانی در خصوص علل حساسیت‌های پس از ترمیم دندان اظهار داشت: در زمان برداشت پوسیدگی، با توجه به اینکه در هنگام ترمیم دندان، دندان زنده است و دارای عروق و اعصاب در پالپ است، آسیب مکانیکی ممکن است به بافت زنده دندان وارد شود.

وی افزود: همین روند درست مانند خوب شدن یک زخم، نیاز به زمان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در موارد نادری ممکن است آسیب به حدی باشد که بافت زنده دندان نتواند از عهده مهار آسیب بر بیاید و درد التیام پیدا نکند یا اینکه شرایط به گونه‌ای برود که دندان خون‌رسانی خود را از دست بدهد و در اصطلاح عام عصبش عفونی شده و بمیرد.

مرسلی ادامه داد: در این صورت عفونت می‌تواند به ناحیه استخوان دور ریشه دندان در فک گسترش یابد و حتی در صورتی که علامتی وجود نداشته باشد دندان نیاز به درمان ریشه دارد.

این دندانپزشک توضیح داد: دلیل دیگر حساسیت بعد از ترمیم، خود مواد پرکردگی و تحریک توسط خود این مواد و حساسیت به دلیل نشت آن‌هاست. این حساسیت البته موقت بوده و به زودی برطرف می‌شود. مثلاً نقره موجود در ترمیم‌های فلزی و حساسیت ناشی از اسید استفاده شده در پرکردگی‌های همرنگ دندان می‌توانند به طور موقت بعد از اتمام درمان موجب حساسیت دندان شوند که به مرور با احتمال بالا برطرف می‌شوند.

این جراح ریشه تصریح کرد: در ترمیم‌های فلزی (آمالگام) به دلیل رسانا بودن فلز طبیعی است که سرعت پاسخ دندان به تغییرات حرارتی بیشتر از دندان‌های عادی باشد. بعد از مدتی ممکن است با توجه به واکنش بافت زنده دندان، این درد و حساسیت کمتر شود.

مرسلی گفت: در طولانی مدت نقص پرکردگی، نشت ترمیم، بهداشت ضعیف و شروع مجدد پوسیدگی از لبه‌های ترمیم می‌تواند باعث درد حساسیتی دندان شود. در این صورت مداخله درمانی سریع توسط دندانپزشک با عوض کردن پرکردگی و قرار دادن ترمیم جدید می‌تواند از نیاز دندان شما به عصب کشی جلوگیری کند، ولی در صورت پیشرفت پوسیدگی و درگیر شدن عصب نیاز به درمان ریشه خواهید داشت.    

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حساسیت دندان ترمیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • استوری حساسیت برانگیز امید نورافکن؛ پلنگ در حال شکار تمساح! (+عکس)
  • استوری حساسیت برانگیز امید نورافکن؛ پلنگ در حال شکار تمساح! + عکس
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند