Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق در تازه ترین آمار تعداد کل نیروهای نظامی و مستشاران آمریکایی را 10 هزار نفر اعلام کرد که دو برابر رقم اعلام شده توسط سفارت آمریکا در بغداد است. آفتاب‌‌نیوز : «عادل عبدالمهدی» در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان پارلمان عراق، تعداد نیروهای نظامی آمریکایی موجود در خاک عراق را 10 هزار نیروی جنگی و مستشار عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«فالح الخزعلی» نماینده پارلمان از فراکسیون «الفتح» نزدیک به الحشد الشعبی که این سوال را از نخست وزیر عراق پرسیده، در بیانیه ای افزوده است که تعداد واقعی نیروهای آمریکا بسیار بیش از رقم اعلام شده از طرف عبدالمهدی است.
این درحالیست که سفارت آمریکا در بغداد تعداد کل نظامیان کشورش را در عراق در حدود 5 هزار تا 5 هزار و 200 نفر ذکر کرده و مدعی شده که همه این نیروها، به درخواست دولت عراق آمده و اغلب آنها مستشار و مربی آموزش نظامی هستند.
الخزعلی که در واکنش به حمله هوایی اخیر بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس مرکزی عراق در کرکوک این سوال را مطرح کرده افزوده است که باید جلوی این نادیده انگاری های آمریکا ایستاد و کل نیروهای بیگانه از جمله نیروهای ترکیه را از خاک عراق بیرون کرد.
حمله بالگردهای ارتش آمریکا در چهارشنبه گذشته (4 اردیبهشت ماه) به یک ایست بازرسی نیروهای پلیس اتحادیه در منطقه «الریاض» از توابع شهرستان «الحویجه» در استان کرکوک در شمال عراق منجر به کشته شدن یک نیرو و زخمی شدن یک تن دیگر شد.
الخزعلی قتل این نیروی پلیس عراق را مشابه حمله آمریکایی ها در 2015 به تیپ 53 لشکر 14 ارتش عراق دانست که بر اثر آن 30 سرباز و یک افسر عراقی کشته شدند.
در حالی این حادثه اتفاق افتاده است که دو فراکسیون بزرگ الفتح و سائرون (مورد حمایت مقتدا صدر) به طور جد به دنبال طرح لایحه قانونی اخراج نیروهای آمریکا از خاک عراق در پارلمان این کشور هستند.
«هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح در مراسم کنگره سپاس از شهدای ایرانی مدافع حرم و مبارزه با داعش در عراق در روز پنجشنبه گذشته (5 اردیبهشت ماه) بر ضرورت اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرد و گفت که نیروهای عراق، توانمندی لازم را برای پاسداری از امنیت و نظام در عراق دارند.
جناح ها و رهبران سیاسی عراق از سیاست های آمریکا در کشورشان نگران هستند به ویژه اینکه «برت مک گورک» فرستاده ویژه سابق رییس جمهوری آمریکا در ائتلاف موسوم به ضد داعش اظهارات چندی قبل «دونالد ترامپ» را مورد تایید قرار داده و تاکید کرده است که نیروهای آمریکایی موجود در خاک عراق برای زیر نظرگرفتن جمهوری اسلامی ایران هستند.
نخست وزیر عراق بارها اعلام کرده است که عراق به پایگاهی برای آزار همسایگانش تبدیل نمی شود و خاطرنشان ساخته که ماموریت نظامیان آمریکا در عراق فقط بر مبارزه با داعش و آموزش نیروهای عراقی منحصر می شود.
منبع: ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عراق نظامیان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟