Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:06:26 GMT

حوزه معماری نیازمند گفتمان سازی و مطالبه گری است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۸۰۲۵

حوزه معماری نیازمند گفتمان سازی و مطالبه گری است

قزوین - ایرنا – عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: حوزه معماری نیازمند گفتمان سازی و مطالبه گری حقوق شهروندی است تا برای بهبود کیفیت زندگی در جامعه اقدام شود.

به گزارش ایرنا، محمد سعید ایزدی روز شنبه در اولین جلسه از سلسه نشست های هویت قزوین که به مناسبت بزرگداشت روز معمار در سالن شهید بهشتی قزوین برگزار شد، افزود: از سال 92 تاکید کردیم که شهرهای کشور تاب و توان مقابله با بلایای طبیعی را ندارند ولی بی توجهی به تجارب گذشته باعث شد تا شهرداری ها دست به معماری هایی بزنند که همواره خطر آفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سابق شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اگر لازم باشد باید از همه اندیشه های داخلی و خارجی استفاده کنیم تا وضعیت معماری و کیفیت زندگی در کشور مورد گفت و گو و هم اندیشی قرار گیرد.
ایزدی با بیان اینکه امروز در جامعه معماری باید به یک هم افزایی و گفتمان مشترک برسیم، تاکید کرد: امروز بیش از همه میراث فرهنگی گذشتگان در حال از دست رفتن است که متاسفانه به آن توجهی نمی شود.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: تعریض خیابان، تفکرات سوداگرانه و توجه به حوزه ماشینی به جای روح انسانی موجب می شود که امروز همچون گذشته درگیر آفت نوگرایی بی منطق باشیم.
وی در ادامه سخنان خویش به حمایت سازمان های مردم نهاد قزوین از فرهنگ ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: این موضوع از یک جریان فکری سازمان مردم نهاد در استان قزوین شروع شد که به حفظ باغستان و هویت اصیل قزوین تاکید داشت و امروز باید قدردان آنها بود.
ایزدی در ادامه سخنان خویش تاکید کرد: امروز این سازمان های مردم نهاد نیازمند تقویت هستند و باید در نشست های تخصصی از علوم آنها به نحو احسنت استفاده کرد.
معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر مطالبه گری شهروندان، اظهار داشت: اگر امروز بپرسید بهترین اقدام برای ارتقای حوزه معماری و شهرسازی در کشور چیست؟ باید گفت آگاهی بخشی به جامعه و افزایش مطالبه گری فضای معمارانه در جامعه بهترین اقدام در این زمینه است که اکنون در جامعه وجود ندارد.
ایزدی همچنین بیان کرد: امروز نشست های تخصصی باید به صورت هدفمند بررسی مشکلات و مسائل روز معماری را در دستور کار قرار دهد چون افزایش گفت و گو و اطلاع رسانی در حوزه معماری می تواند به ارتقای کیفیت حوزه معماری و شهرسازی منجر شود.
وی خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت و سبک زندگی بیش از همه در اصول معماری مهم است و شاید این جلسات بهانه ای باشد تا حوزه معماری و شهرسازی با گفت و گو در جامعه رشد کند.
ایزدی یادآور شد: تنها معماران نیستند که خالق فضا هستند و تمام افراد جامعه و مسئولان می توانند در ساخت فضا نقش به سزایی داشته و برای توسعه آن تلاش کنند.
9925*6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معماري شهرسازي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی موسوم به افق تحول دانشگاه فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار می‌شود.

گروه کشوری معماری و شهرسازی تحت عنوان سومین نشست دانشکدگان هنر و رسانه‌ای همایش را برگزار می‌کند.

گفته می‌شود محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش حضور خواهد داشت.

این همایش با حضور اساتید دانشگاه، اعضای هیأت علمی و علاقمندان فردا ساعت ۸ صبح در سالن همایش‌های فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار خواهد شد.

معاونان دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

در این همایش اعضای گروه کشوری معماری و شهرسازی به بیان مطالب خواهند پرداخت.

کد خبر 6097444

دیگر خبرها

  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود