Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی البرز از حضور همزمان سه گروه جهادی این استان در استان‌های سیل‌زده خوزستان، گلستان و لرستان خبر داد.

بهنام نظری، مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از اعزام سه گروه جهادی از دانشجویان این استان به خوزستان، لرستان و گلستان خبر داد و گفت: گروهی که به خوزستان اعزام شده، متشکل از سه گروه تخصصی است که در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و بهداشت و سلامت فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نظری با بیان اینکه گروه بهداشت و سلامت متشکل از پزشک، پرستار، ماما، هوش بر و امدادگر است، افزود: این گروه با همکاری گروه حشدالشعبی عراق در اردوگاه‌ها و مناطقی که نیاز به خدمات درمانی دارند، اعزام می‌شوند.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی البرز ادامه داد: در کنار خدمات بهداشتی، بسته‌های بهداشتی شامل لوازم بهداشتی بانوان، وسایل شوینده، مسواک و دارو در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه گروه عمرانی در خوزستان در دو گروه فعالیت می‌کنند، گفت: یکی از گروه‌ها در روستای شاکریه در ساخت سیل بند کمک می‌کنند و گروه دیگر در سبحانیه در تعمیر منازل مردم همکاری می‌کنند.

نظری ادامه داد: گروه فرهنگی نیز در دو بخش در اردوگاه‌های شهری و در روستا‌ها مشغول ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه ۵۰ نفر از دانشجویان جهادگر به خوزستان رفته اند، گفت: از این تعداد ۲۰ نفر خانم و ۳۰ نفر دانشجوی آقا هستند.

به گفته نظری، در اردوی خوزستان در کنار فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی، دو دانشجوی جهادگر نیز مشغول مستندسازی از فعالیت‌های جهادی در مناطق سیل زده خوزستان و همچنین وضعیت این مناطق هستند.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی البرز به اردو‌های جهادی لرستان اشاره کرد و گفت: گروه اعزامی به لرستان، دانشجویان دامپزشکی هستند که در منطقه چگینی خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: در لرستان توجه بیشتر گروه‌های جهادی به پلدختر و معمولان بود و منطقه چگینی مورد توجه مسئولان و جهادگران نبود، در حالیکه مردم بسیاری از دام‌های خود را از دست داده اند یا دام هایشان گرفتار بیماری‌های پس از سیل شده اند.

نظری گفت: این گروه جهادی متشکل از ۲۰ دانشجوی دامپزشکی است که با تجهیزات کامل و دارو به منطقه اعزام شده اند.

وی در خصوص اردوی جهادی دانشجویان البرز به گلستان گفت: ۱۵ دانشجوی جهادگر در گمیشان، منطقه خواجه نفر مستقر شده اند و البته با توجه به اینکه در مناطق دیگر استان، سیل وارد شهر‌ها شده، در هر قسمتی که نیاز باشد، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی البرز گفت: اردوی خوزستان از چهارم اردیبهشت شروع شده و تا نهم این ماه ادامه می‌یابد، اردوی لرستان نیز از ۵ تا ۱۳ اردیبهشت است و در گلستان نیز از ۶ تا ۱۳ اردیبهشت فعالیت دانشجویان جهادگر ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: ادامه فعالیت جهادگران البرز در مناطق سیل زده به این بستگی دارد که مجوز‌های لازم برای اعزام جهادگران صادر شود.   نظری تصریح کرد: این اردوها با حمایت دانشجویان برگزار شده و جمع آوری کمک‌های مردمی نیز به همت خود دانشجویان انجام شده  است. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعزام گروه های جهادی به مناطق سیل زده اعزام گروه های جهادی به خوزستان اعزام گروه های جهادی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، وی افزود: هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی برای ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌ می کند.   صیادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.    رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.    وی با عنوان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت:  این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • ویسی نقره داغ شد؛ ۲ میلیارد تومان، ادامه فعالیت به شرط پرداخت در یک هفته!
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی