Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدکرم محمدی معاون استاندار و فرماندار شاهرود به مناسبت روز شورا‌ها پیامی به شرح ذیل صادر کرد:
مقام معظم رهبری:
بهترین نماینده شورا‌ها کسی است که درد مردم را بداند، با مردم همدل و صمیمی باشد، از فساد دورباشد و دنبال اشرافیگری خود نباشد.
روز نهم اردیبهشت ماه که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام «روز شوراها» نامگذاری شده است یکی از نقاط عطف نظام مقدس جمهوری اسلامی درتشکیل شورا‌های محلی شهر‌ها و روستا‌ها و سپردن امورات مردم به خود آنان و سرفصلی جدید در بالابردن سطح مشارکت عمومی در اداره امور جامعه توسط مردم و نمود عینی از مردم سالاری دینی به منصه ظهور گذاشته شد و بیانگر تاثیر جدی‌تر مردم در اداره امور شهر و روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بی شک همراهی، حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه‌های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عاملی اساسی در استمرار آن بوده و هست و شورا‌ها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشأت گرفته از آرای مردم، می‌توانند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند.
بدینوسیله فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه، روز ملی شورا‌های اسلامی را به همه اعضای محترم شورا‌های شهر‌ها و روستا‌های شهرستان شاهرود که با وظیفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات شهر و روستا، با کفایت و درایت کوشش می‌کنند، تبریک عرض می‌نمایم وامیدوارم شاهد شکوفایی روز افزون خواهران و برادران عزیزم در شورا‌های مختلف منطقه بوده و از خداوند سبحان توفیق خدمت رسانی وسیع، اهتمام به پیشرفت و توسعه عمرانی و فرهنگی شهر‌ها و روستا‌های ایران عزیز را برای همه اعضای شورا‌های اسلامی را مسالت دارم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون نظام شورایی کشور نسبت به قوانین سایر ساحت‌های حکومتی خیلی جوان است و پس از وضع قوانین بالادستی نسبت به تصویب مفاد قانونی درباره شوراها اقدام شد. همین موضوع، تناقضاتی را رقم زده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مهدی چمران، شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در مشهد با بیان اینکه شوراها نمایندگان صادق مردم در عرصه حکمرانی کشور هستند، اظهارداشت: اصول 101 و 106 قانون اساسی به طور محرز به ضرورت فعالیت نظام شورایی در کشور اشاره دارد و در بند 103 قانون اساسی هم تأکید می شود که مسئولان در بخش های حاکمیتی اعم از استاندار، شهردار و فرماندار، باید تابع قوانینی باشد که در شوراها به تصویب می رسند.

وی افزود: در این میان، اهمیت شوراهای محلی هم کم از مجلس شورای اسلامی نیست. شوراهای اسلامی شهر و روستا، پارلمان‌های محلی و انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند که ارتباط بی‌واسطه و تنگاتنگی با مردم در هر بخش، شهر و استان دارند. در قانون، نظارت در مقیاس محلی و ملی بر عهده شوراها گذاشته شده و در ساحت‌های گوناگون همچون فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و سیاست، این منتخبان ملت در شوراهای محلی هستند که به‌عنوان ناظر شایسته از طرف قانون معین شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه، حلقه مفقوده‌ای است که امروزه ضرورت آن در سطح کلانشهرهای کشور بیش از پیش احساس می‌شود. مدیریت یکپارچه هم دو رکن اساسی دارند؛ یکی در گرو کار درست و منطقی نمایندگان شوراهای اسلامی است که جز خدمت به مردم دغدغه دیگری نداشته باشند و رکن دوم هم ناظر بر همکاری مسئولان دولتی و قضایی است که همراه و همگام با نمایندگان مردم باشند.

وی ادامه داد: قانون نظام شورایی کشور نسبت به قوانین سایر ساحت‌های حکومتی خیلی جوان است و پس از وضع قوانین بالادستی نسبت به تصویب مفاد قانونی درباره شوراها اقدام شد. همین موضوع، تناقضاتی را رقم زده که می‌توانست توسط نمایندگان مردم در نظام شورایی کشور اصلاح شود اما اکنون گرفتار این مسائل هستیم و باید این چالش برطرف شود.

چمران تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهدیم از بین 126 هزار نماینده‌ای که امروزه در سطح شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت دارند، برخی افراد گاهی اوقات گرفتار هوا و هوس‌های نفسانی خود می‌شوند و دست به تخطی از قوانین و سرپیچی از سوگندی می‌زنند که با خدا، خون شهیدان و مردم دارند. بیش از دو دهه است که در نظام شورایی کشور در عرصه های مختلف فعالیت دارم و از روی تجربه مشاهداتی که به چشم دیده‌ام، این را به شما برادران و خواهران عزیز می‌گویم که اگر کار خالصانه و مخلصانه باشد، برکت الهی هم پشتیبان آن خواهد شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد