Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود ذوالفقاری روانشناس و مشاور در خصوص گذشت در زندگی زناشویی اظهار کرد: در زندگی زناشویی گذشت باید به حدی باشد که برگرفته از ضعف روانی نباشد.

وی افزود: گذشت باید منجر به تحکیم پایه‌های زندگی زناشویی شود و اولویت تکنیک در آموزش مهارت‌های حل تعارض، گذشت کردن است و بحث ترازو مطرح می‌شود. لذا در این تکنیک به هر کدام از زوجین گفته می‌شود اگر همسر شما مرتکب اشتباهی شد، به رفتار‌های گذشته‌اش بنگرید و سپس تصمیم گیری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس با بیان اینکه باید افراد در ذهن خود برای میزان گذشت قاضی باشند، گفت: گاهی گذشت کردن ناشی از ضعف شخصیتی طرف مقابل است.

ذوالفقاری با اشاره به وجود سه تیپ شخصیتی منفعل، جرأت مند، پرخاشگر تصریح کرد: گذشت در زندگی مشترک به معنای منفعل بودن نیست، بلکه به معنای تحکیم زندگی زناشویی است، یعنی حتی در بزرگترین آسیب‌های زندگی زناشویی مانند خیانت نیز توصیه می‌شود که در گام نخست زوجین گذشت داشته باشند.

وی افزود: گذشت به معنای بخشش است و در بحث خیانت‌های زناشویی گذشت کردن به معنای فراموش کردن یا آشتی کردن نیست، بلکه به معنای فراموش کردن افکار منفی است. همچنین گذشت در بحث اعتیاد به معنای تلاش زوجین برای بر طرف کردن خسارت‌های ناشی از اعتیاد در زندگی زناشویی است.

این روانشناس تأکید کرد: گاهی در زندگی مشترک یکی از طرفین با ایثار و فداکاری افراطی بار زندگی را بر دوش می‌کشد که این خود یک بیماری بالینی است. گذشت به عنوان یکی از عوامل مهم در ادبیات زندگی است، اما هر معنایی به معنی گذشت نیست.

ذوالفقاری تصریح کرد: در فرآیند روانشناسی اصل گذشت به معنای اولین قدم مطرح می‌شود، به شرطی که این گذشت به تحکیم زندگی مشترک و سیستم خانواده کمک کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ذهن زندگی مشترک اعتیاد ادبیات روانشناسی خانواده گذشت اعتیاد خانواده زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تامین ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع اعتبار اختصاص یافته، ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین تامین شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: این اعتبار برای خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی هزینه شد.

۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار در هرمزگان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • شرط تنصیف دارایی
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی