Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@11:27:02 GMT

تکمیل پرونده الکترونیک سلامت تا پایان بهار

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۹۰۰۸

تکمیل پرونده الکترونیک سلامت تا پایان بهار

به گزارش ایسکانیوز، سعید نمکی در حاشیه اولین کنفرانس ملی بیمه سلامت با رویکرد پوشش همگانی و مدیریت منابع مالی و در جمع خبرنگاران، گفت: از مدت‌ها ‏قبل درصدد بودیم تا چنین نشست علمی را در حوزه بیمه سلامت با کمک صاحب‌نظران، اندیشمندان و تمام افرادی که می‌توانند در آینده در ترسیم نقشه راه مناسب برای استمرار پوشش بیمه همگانی سلامت، برگزار کنیم تا به مدد آن در راستای ساختار مالی بیمه‌ای و بسته خدمت پایه و سایر موارد، بحث و تبادل‌نظر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت در خصوص نحوه برگزاری این اجلاس گفت: این اجلاس با همت مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت، سازمان بیمه سلامت، ‏مجلس شورای اسلامی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد.

نمکی گفت: در این اجلاس، راهکارهای اقتصادی مناسب برای تداوم پوشش بیمه ‏همگانی سلامت و جمعیت تحت پوشش که مستحق خدمات رایگان درمانی هستند، بررسی می‌شود.‏ همچنین، اینکه برای استمرار بیمه سلامت، چه کمک‌هایی را می‌توان از نظام دارویی، درمانی، تشخیصی و بهداشتی کشور گرفت، یا اینکه کدام‌یک از خدمات در زمینهٔ توان‌بخشی را می‌توان تحت پوشش بیمه قرارداد. همچنین این موضوع که برای استمرار بیمه همگانی می‌توان از پزشکان و نظام دارویی چه کمکی گرفت، یا اینکه چگونه می‌توانیم در راستای نظام ارجاع، پزشکی خانواده، استفاده از راهنماهای بالینی و زیرساخت مؤثر پرونده ‏الکترونیک در منطقی‌تر شدن هزینه‌های بیمه سلامت بهره بگیریم، نیز، موردبررسی قرار ‏می‌گیرد. در پایان این اجلاس می‌توان نقشه راه مناسبی را برای استمرار ‏بیمه همگانی سلامت ترسیم کرد.‏

وزیر بهداشت در خصوص طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت منفک از نظام بیمه‌ای نیست. ما در طرح تحول نظام سلامت پیگیر هستیم تا در شرایط اقتصادی خاصی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه بوده و از لحاظ مالی بر مردم فشار آورده، برای پرداخت از جیب بیمار در هزینه‌های کمرشکن سلامت، کمترین فشار بر مردم وارد شود و بیماران خاص و صعب‌العلاج بیش از گذشته، موردحمایت قرار گیرند و همچنین، برای ماندگاری پزشکان در نقاط محروم کشور، گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

نمکی در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه پزشکی خانواده گفت: اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع نیازمند استقرار ریل اساسی با عنوان پرونده الکترونیک سلامت است. تا وقتی پرونده الکترونیک سلامت به‌عنوان ریل اصلی و عبور این موارد ایجاد نشده ‏باشد، پزشکی خانواده و نظام ارجاع ایجاد نمی‌شود و به همین علت اولویت اول وزارت بهداشت بر استقرار پرونده الکترونیک سلامت ‏قرارگرفته است.‏

وزیر بهداشت ادامه داد: تا پایان بهار امسال همه مردم ایران و اتباع خارجی که به‌صورت قانونی در کشور ما زندگی می‌کنند، دارای پرونده الکترونیک سلامت ‏خواهند بود. اما اینکه پرونده الکترونیک سلامت در پزشکی خانواده و نظام ارجاع چه جایگاهی دارد، مرحله‌بندی شده است. در مرحله ‏اول پزشکی خانواده و نظام ارجاع در 6 استان اجرایی می‌شود و تا پایان سال آینده کل کشور تحت پوشش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

20 / 20 دکتر  سعید نمکی وزیر بهداشت اولین کنفرانس ملی بیمه سلامت پرونده الکترونیک سلامت تکمیل پرونده الکترونیک سلامت تا پایان بهار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت پرونده الکترونیک سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، شهروز همتی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: کنگره امسال از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود که در این کنگره، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند

همتی ادامه داد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا هوش مصنوعی بوده است اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه ها براساس نیازسنجی ها ارائه می شود و پیش بینی می شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.

آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

در ادامه این رویداد، پروفسور امیرحسن زرنانی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره نقش شرکت های دانش بنیان حاضر در این کنگره در افزایش سطح علمی مخاطبان و شرکت های مخاطب کنگره گفت: این شرکت ها با آوردن فناوری های جدید و وابسته به هوش مصنوعی، تشخیص هارادر آزمایشگاه به روز، دقیق و سریع تر می کنند، زیرا هرچه دستگاه ها دقیق تر عمل کنند می توانند در تشخیص بهتر موثر باشند.

وی افزود: نقش شرکت های تولیدی کیت های آزمایشگاهی و تولید کیت های استانداد در ارائه خدمات آزمایشگاهی مهم است وقتی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به نفع بیمار خواهد بود.

زرنانی اضافه کرد: دراین صورت می توان نتیجه گرفت که شرکت های تولیدی کیت های دانش بنیان به طورغیرمستقیم باسلامت بیماردرارتباط هستند.

وی درباره اینکه با وجود بیش از ۵ هزار آزمایشگاه در سطح کشور، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت به چه صورت است، افزود: آزمایشگاه ها مهم ترین پایه سلامت در کشور هستند و به عنوان عوامل کمک کننده درتشخیص بیماری های بالینی به شمار می آیند. پزشک با توجه به علایم بالینی بیمار، ممکن است دچار تردید شود که آزمایشگاه ها می توانند این موارد را برطرف کنند.

زرنانی اظهار کرد: آزمایشگاه ها در نظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در تمام سطوح پزشکی مانند تشخیص بیماری های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه ها کمک کننده هستند.

وی در پایان گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی استفاده از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب، لذا آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند.

فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه کشور

همچنین، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره گفت: امسال سعی کردیم با توجه به مشکلات و مسایل روز آزمایشگاهی و پیشرفت های تکنولوژی صورت گرفته، نیازهای روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با تکنولوژی و مسایل جدید آزمایشگاه ها آشنا کنیم.

وی افزود: پنل های کنگره به صورتی است که در تعدادی از آنان به نقش وجایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته می شود بسیاری از برنامه های اجرایی در سطح ملی با کمک آزمایشگاه های علمی صورت می گیرد و همکاران با داده های این آزمایشگاه ها در مراکز درمانی تیم مراقبت را هدایت می کنند لذا برگزاری اینگونه کنگره ها اهمیت بالایی دارد.

حمزه لو با بیان اینکه در سطح کشور ۶۰۰۰ آزمایشگاه داریم که ۴۰ هزار نفر در آنان فعالیت دارند، ادامه داد: موضوع روز آزمایشگاه فناوری های دنیاست بحث آزمایشگاه بر روی یک تراشه، پرداختن به موضوعات ژنتیکی وترکیب موارد با هوش مصنوعی از جمله موارد مهم است که در پنل ها سعی شده به این موضوعات پرداخته شود

وی بر اهمیت نقش آزمایشگاه ها تاکید و اظهار کرد: موضوعات هوش مصنوعی درتشخیص زودهنگام یک بیماری و پیش گویی کردن برخی بیماری ها دستاورد خوبی است که امیدواریم بتوانیم در کشورمان در این زمینه پیش رو باشیم.

کد خبر 6093124 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود