Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:44:46 GMT

درگیری ها در پایتخت لیبی 39 هزار آواره برجا گذاشت

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۹۵۴۴

درگیری ها در پایتخت لیبی 39 هزار آواره برجا گذاشت

تهران – ایرنا – سازمان بین المللی مهاجرت روز شنبه اعلام کرد که از آغاز درگیری ها در طرابلس پایتخت لیبی تاکنون 39 هزار نفر آواره شدند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، براساس آمار سازمان بین المللی مهاجرت، به دلیل درگیری های شدید در اطراف طرابلس تاکنون 39 هزار نفر مجبور به ترک منازل خود شدند.
در همین حال 'استفان دوجاریک' سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت: ساکنان مناطقی که در اطراف شهر طرابلس شاهد درگیری هستند از قطعی برق، کمبود آب آشامیدنی، غذا، دارو و سوخت رنج می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ازسوی دیگر منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که جنگنده های وابسته به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر مواضع نیروهای دولت وفاق ملی در اطراف طرابلس را بمباران کردند.
در روزهای اخیر درگیری میان نیروهای تحت امر حفتر با نیروهای دولت وفاق ملی در 30 کیلومتری جنوب شهر طرابلس به اوج خود رسیده است.
نیروهای حفتر که بخش‌هایی از شرق لیبی را تحت کنترل خود درآورده‌اند، در مقابل درخواست‌های بین‌المللی برای توقف درگیری با جنگجویان وفادار به گروه وفاق ملی مستقر در طرابلس که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارد، مقاومت کرده‌اند.
السراج به ‌تازگی در گفت‌ وگو با اسکای نیوز هشدار داد که اگر درگیری در لیبی ادامه یابد، موج جدیدی از مهاجران که در حدود 800 هزار نفر برآورد می‌شوند، به سمت اروپا سرازیر خواهند شد.
سازمان بهداشت جهانی پیش تر اعلام کرده بود که در جریان درگیری ها در پایتخت لیبی 254 نفر کشته و یک هزار و 200 نفر زخمی شدند.
شبک**9365**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ليبي طرابلس درگيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اجرای ۱۸ پروژه شاخص در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: خانه تاریخی توکلی در سال جاری به عنوان موزه عاشورا مرمت می‌شود.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان بهسازی، نوسازی اطراف حرم در سال ۱۴۰۲ و اجرای ۱۸ پروژه شاخص در کنار دیگر پروژه‌ها، اظهار کرد: بودجه اولیه معاونت بهسازی و نوسازی اطراف حرم در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان با ۱۸ پروژه شاخص بوده که در اصلاحیه به ۵۲ میلیارد تومان رسید.

وی از تأسیس اولین دفتر تسهیلگری در محله دروازه ری خبر داد و افزود: ساخت ۲ دفتر تسهیلگری در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد با گروهای مختلف، نیرو انتظامی و آموزش و پرورش، ایجاد بازارچه‌های مشاغل خانگی و صنایع دستی، کمک به نهادهای تقویت اجتماعی، پیگیری ساخت سرویس بهداشتی و ایجاد سازمان‌های فرهنگی از جمله تجربیات دفتر تسهیلگری در محله دروازه ری بود.

خاکی ادامه داد: تأسیس دفتر تسهیل‌گری در محلاتی همچون دروازه ری علاوه بر پشتیبانی کالبدی نیازمند پشتیبانی اجتماعی نیز است.

وی از اجرای پروژه بهسازی محور مسجد جامع تا میدان کهنه خبر داد و عنوان کرد: این پروژه دارای مقیاس ملی بود با هماهنگی‌های لازم توانستیم این پروژه را زودتر از موعد به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) از کف‌سازی و بهسازی ۱۵۰ متر از پروژه امامزاده سلطان محمد شریف خبر داد و گفت: تهیه طرح جداره سازی چهارراه بازار با مشارکت معاونت شهرسازی و ساماندهی و مرمت سازی با الگوی اصیل یکی از اقدام‌های شاخص در سال گذشته بود.

خاکی در خصوص میدان تره‌بار میدان مطهری افزود: ورود به میدان تره‌بار میدان مطهری از مهم‌ترین پروژه‌های سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده که در همین راستا دو میلیارد تومان برای طراحی فضای شهری این محدوده اختصاص یافته است.

وی از تملک شش خانه تاریخی در فرودین سال ۱۴۰۳ خبر داد و تاکید کرد: ساخت خانه تاریخی آیت الله فیض در دستور کار قرار گرفته است و خانه تاریخی توکلی به عنوان موزه عاشورا در سال جاری مرمت می‌شود.

کد خبر 747817

دیگر خبرها

  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • مجنون گیلانی که ده‌ها سال آواره‌ی دریا بود/ عشق لیلا با «کاجامه‌ خوس» چه کرد؟
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد