Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد از آمادگی ایران برای جذب 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی خبر داده است، گفت: ایران بیش از این اعداد و ارقام آمادگی جذب سرمایه گذاری خارجی را دارد اما مسئله این است که آیا سرمایه گذاران خارجی نیز خواهان حضور در ایران هستند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: در دولت برای جذب سرمایه از جمله فاینانس و اقدامات متقابل مصوبات بسیاری وجود دارد و در حال حاضر بیش از 5 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که می توان با جذب سرمایه خارجی آنها را به اتمام رساند ولی باید دید سرمایه گذار خارجی تا چه اندازه آمادگی حضور در ایران را دارد.

چینی ها دست از پا درازتر از ایران رفتند

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به حضور برخی کشورها برای سرمایه گذاری در ایران، عنوان کرد: در گذشته شاهد حضور سرمایه گذارهای چینی در کشور بودیم که بعد از مدتی دست از پا دراز تر به کشورشان برگشتند و شاهد ضرر و زیان بسیاری ازسوی آنها به کشور بوده ایم.

وی ادامه داد: پروژه آزاد راه تهران- شمال را رصد کنید متوجه آسیب و ضرری که چینی ها به کشور زدند می شوید، به هر حال ایران فرصت های خوبی برای جذب سرمایه گذار دارد اما کشورها به دلیل تحریم ها و جرایم مالی سنگین از حضور در ایران سر باز می زنند.

حضور کمرنگ سرمایه گذاری خارجی در ایران​

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حضور کمرنگ سرمایه گذارهای خارجی در ایران پیش از اعمال تحریم، اظهار  داشت: پیش از تحریم ها نیز سرمایه گذاری خاصی در ایران صورت نگرفت مگر پروژه هایی که پشت پرده آن مسئله سیاسی خوابیده بود یا نیاز واقعی آن کشور بود.

این نماینده مجلس گفت: به طور مثال حضور هندی ها در چابهار به دلیل نیاز هندی ها برای ارتباط با افغانستان و سایر کشورها بود و گرنه شاهد حضور سرمایه گذار خارجی در پروژه های پروژه های سد سازی، راه سازی، فرودگاهی و ریلی نبودیم.

وی در خصوص موانع جذب سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت: با وجود اینکه در قانون سرمایه گذاری خارجی امتیازات زیادی به سرمایه گذار خارجی داده ایم اما به دلیل مجازات، تحریم ها و عدم جابجایی پول، سرمایه گذار خارجی مایل به حضور در ایران نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه به دلیل مشکلات سیاسی و مجازات هایی که متاسفانه تحریم ها دارد کسی جرأت سرمایه گذاری در ایران را ندارد، گفت: سال گذشته شاهد رفت و آمد مستمر و مرتب شرکت توتال بودیم اما با اعمال تحریم ها از ایران رفت، از سوی دیگر شرکت های مادر وقتی نتوانند پول جابجا کنند و مجازات می شود، با وجود تمام امتیازاتی که قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام برای سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته  به ایران نمی آیند.

مسئله سیاسی گره رشد اقتصادی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بیان داشت: اگر مسائل سیاسی علیه ایران برطرف شود سرمایه گذار خارجی خواهان حضور در کشور هستند چرا که ما همواره کشور ثروتمندی هستیم و سرمایه گذار نگران بازده سرمایه خود نیست اما زمانی که سرمایه گذاری با حضور در ایران بین 5 یا 10 میلیارد دلار جریمه می شود مسلما فکر سرمایه گذاری در کشور ما را از ذهن بیرون می کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بودجه اقتصاد ایران سرمایه گذاری سرمایه گذاران دولت سرمایه شورای اسلامی آزاد راه پشت پرده افغانستان قانون مشکلات پول مجمع تشخیص مصلحت رشد دلار ذهن ایران یوسفیان ملا سرمایه گذار خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین محبیان صبح چهارشنبه در آیین تجلیل از کارگران اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری کارگران از ارکان مهم اقتصاد کشور هستند.

وی افزود: رهبر انقلاب تاکید داشتند جهش تولید زمانی محقق می شود که کارگر ما حال خوبی را داشته باشد و کمترین میزان مشکل و دغدغه را داشته باشد و در هین راستا اقتصاد کشور هم رونق می یابد و شاهد جهش تولید خواهیم بود.

فرماندار بیجار عنوان کرد: ما در هر مسند و جایگاهی هستیم باید در راستای ارتقای کیفی کار تلاش کنیم تا جهش تولید ایجاد شود و شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی ادامه داد: طبق تاکیدات رهبر انقلاب همه ما نه تنها کارگران و هرکسی که حقوقی می گیرد باید برای اثر بخشی و نتیجه بهتر باید تلاش داشته باشیم.

محبیان اعلام کرد: حدوداً ۴۰ میلیون نفر درکشور ما از حوزه کارگری ارتزاق دارند و اینجاست که اهمیت فرمایش رهبر مشخص می شود که باید به قشر کارگر بیش از پیش توجه کرد.

لزوم جذب سرمایه گذار در بیجار

فرماندار بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار اشاره کرد و بیان داشت: در استان هایی که برخورداری بیشتری دارند سرمایه گذارن مشارکت فعالی در اقتصاد آن شهر دارند.

وی اضافه کرد: بسیاری از سرمایه گذاران کردستانی در خارج استان هزینه و سرمایه گذاری کرده اند و ما انتظار داریم که سرمایه گذار به شهرستان و استان بیایند تا شاهد پیشرفت این استان و شهرستان باشیم.

محبیان تصریح کرد: بیجار دارای ظرفیت های بی‌شماری است که می تواند با سرایه گذاری مناسب شاهد رونق تولید در این شهرستان باشیم.

وی خاطر نشانن کرد: در تمامی حوزه ها در شهرستان باید از خام فروشی جلوگیری کرد و فراوری تولید در شهرستان انجام شود تا از این طریق نرخ بیکاری بتواند کاهش یابد و مهاجرت معکوس رقم بخورد.

فرماندار بیجار یادآور شد: هرجا یک واحد نمونه ای وجود دارد و رکوردی رقم می خورد با همت کارگران است و در کشور ما دو رکن سرمایه گذار و کارگر باید در کنار هم باشند تا بتوانیم شاهد پیشرفت کشور باشیم.

کد خبر 6094054

دیگر خبرها

  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار