Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی کوچی با اشاره به وضعیت نگران کننده بخش مسکن گفت: با این سقف تسهیلات مردم توان خرید مسکن را ندارند.

«محمد رضا رضایی کوچی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد افزایش قیمت مسکن گفت: قیمت مسکن تابعی از بین عرضه و تقاضا است،وقتی تولید مسکن کم شود طبیعی است که باید شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از جمله سیاست های دولت توجه خاص به بخش مسکن بود و وعده دادند که این بخش را چه در شهرهای جدید و چه بافت های فرسوده فعال کنند اما عملا این اتفاق نیفتاد  البته در کنار این وضعیت وزیر راه اعلام کرد که می خواهیم 400 هزار واحد طی ۲ سال بسازم که این عدد از نظر ما با توجه به نیاز جامعه جزئی و ناچیز است.

 

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی مسکن نگران کننده است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 4میلیون واحد مسکن در کشور کم داریم که به نسبت 4 میلیون و اینکه سالانه به 800 واحد جدید نیاز است این 400 هزار واحد جوابگو نیست.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما با ۲ معضل مواجه هستیم. عدم پرداخت تسهیلات به  انبوه سازان برای تولید مسکن و همچنین رها شدن بحث نظارت بر قیمت مسکن است که این ۲ عامل باعث شده است مرتب شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم. در تابستان هم چون فصل نقل و انتقال مسکن است موج جدیدی از افزایش قیمت را باید شاهد باشیم.

 

رضایی کوچی تاکید کرد: اینکه دولت فکر می کند اگر نرخ تسهیلات را افزایش دهد نقدینگی افزایش پیدا می کند اشتباه می کند چرا که نقدینگی از مسیرهای دیگر افزایش پیدا می کند. بانک ها با بنگاه داری که انجام می دهند روزانه هزاران میلیارد تومان نقدینگی را در کشور افزایش می دهند و نقدینگی موجود در جامعه ناشی از افزایش سقف تسهیلات مسکن نیست.

 

وی گفت: ما قبلا گفتیم 5 هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر اختصاص دهید و بازپرداخت آن در بخش مسکن سرمایه گذاری شود که این را رها کردند و سرمایه گذاری نکردند. طبیعی است که کم شدن درآمد شهرداری ها، بیکاری کارگران ساختمانی و واحدهای تولیدی و از آن طرف نیاز مردم باعث ایجاد این مشکلات در بخش مسکن شود.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با این سقف تسهیلات مردم توان خرید مسکن را ندارند برفرض مثال با 100 میلیون تسهیلات در تهران یک فرد می تواند فقط ۱۰ متر از یک منزل مسکونی را بخرد.

 

وی تصریح کرد: یکی از وعده های وزیر راه به مجلس ساماندهی بخش مسکن بوده است که متاسفانه ما شاهد فعال شدن این بخش نبویدم و به همین منظور در هفته ها آینده جلسه ای را در کمیسسون با حضور وزیر راه برای بررسی این موضوع خواهیم داشت.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما از دولت می خواهیم رونق بخش مسکن را در اولویت کارهایش قرار دهد چرا که مسکن در بخش تولید، اشتغال و نیازهای مردم نقش اساسی دارد. در حال حاضر یک کارمند 50 درصد حقوق خودش را برای اجاره بهار پرداخت می کند و اگر این روند ادامه یابد باید شاهد خطر جدی در حوزه مسکن باشیم./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه قم خسارت سیل استان بوشهر رونق تولید آق قلا خطبه نماز جمعه رضایی کوچی تسهیلات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۲۱ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۵ متری در شهرک استقلال، حداقل باید ۵ میلیارد و ۵۸۰ تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • فرصت سه روزه برای فروش خودرو‌های برقی وارداتی/ با کمتر از ۲ میلیارد تومان کدام خودروی برقی را می‌توان خرید؟
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است