Web Analytics Made Easy - Statcounter

راضیه تجّار، محقق، نویسنده و عضو هیئت مؤسس انجمن قلم ایران در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: اینکه بخواهم در مورد نویسندگان مذهبی و دینی نظر بدهم بنده پژوهشگر نیستم که آماری داشته باشم، اما به عنوان نویسنده معتقدم در طول چهار دهه انقلاب اقدامات بسیار خوبی در حوزه دین و مذهب صورت گرفته است اما مسأله این است باید دید چند درصد کتابخوان داریم و چه اندازه خوانندگان کتب وسیع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر ضرورت مطالعه کتب مفید تأکید و تصریح کرد: آمار به ما می‌گوید مقدار خوانش کم و مطالعه ضعیف است باید در این زمینه بیشتر کار کرد، چراکه نویسندگانی در سایه و سکوت کار خود را انجام می‌دهند اما مهم این است که کتب به دست مخاطب رسیده و آنان مطالعه مستمر در حوزه‌های مورد‌علاقه داشته باشند.
تجّار یکی از عناصر مهم در اشاعه فرهنگ مطالعه و رساندن کتب به دست مخاطب را تبلیغ درست دانست و اظهار کرد: برای بالابردن سرانه مطالعه باید همه بسیج شوند، عناصر مختلفی باید وجود داشته باشد تا اینکه بتوان مخاطبان بیشتری را به مطالعه دعوت کرد.
عضو هیئت مؤسس انجمن قلم ایران نگارش در حوزه قرآن، مذهبی و بحث دینی را خوب توصیف کرد و افزود: فکر می‌کنم در زمینه قرآن هرچه کار شود کم است و نویسندگان در حوزه‌های مختلف می‌توانند از مضامین این مصحف شریف الهام بگیرند که این موضوع ما را به اهداف نزدیک‌تر می‌کند.
نویسنده زنِ برگزیده ادبیات دفاع مقدس اظهار کرد: نویسندگان به خصوص نویسندگان حوزه کودک و نوجوان باید ویژگی‌هایی را رعایت کنند، نویسندگان حوزه کودک و نوجوان با استفاده از تخصص، تحقیق و پژوهش و با کمک ناشران راهکارهایی را ارائه دهند که کتابی که عرضه می‌شود مورد پسند و مفید برای مخاطب باشد.
وی ادامه داد: نویسندگان مضامین قرآنی که محتواهایی بسیار عالی است را در اختیار دارند، در این زمان نوع نگاه نویسنده نیز باید عالی باشد تا موضوع را چگونه انتخاب کند، چگونه بگوید، چگونه محتوا سازی‌ها کرده و چگونه محتواها را در کنار هم قرار دهد تا خروجی مناسب را داشته باشد حتی چگونگی عرضه نیز بسیار مهم است.
تّجار برلزوم به‌روز بودن نویسندگان حتی در حوزه مذهب و قرآن تأکید کرد و افزود: نویسندگان محتوای عالی را در اختیار دارند، گاه نویسندگان با محتویات صفر بسته‌بندی عالی دارند و می‌توانند خواننده به ویژه کودک را جذب کنند، حال باید دید چقدر فکر شود تا این حرکت درست انجام دهد، نویسنده باید زاویه دید را درست انتخاب و مخاطب‌‌شناسی کند یعنی گروه سنی را در نظر گرفته و به شیوه نو اما بدون تحریف اصل موضوع مبحث را ارائه دهد، همچنین ناشر نیز باید همراهی کند تا توزیع دقیق و با تبلیغ وسیع صورت گیرد.
وی در خصوص نگارش کتاب با محوریت دفاع مقدس نیز گفت: سوژه‌های بسیاری در این حوزه بر زمین مانده است که نویسندگان این حوزه می‌توانند در آن ورود پیدا کنند، برعکس آنچه به نظر می‌آید که نویسندگان در حوزه دفاع مقدس ورود پیدا کردند اما این تعداد نویسنده در برابر سوژه‌های برزمین‌مانده کم است، در نتیجه تربیت و ساختن نسل جدید در این حوزه به ادامه راه نویسندگان حوزه دفاع مقدس کمک می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی ایکنا استان مرکزی ایکنا اراک راضیه تجار نویسنده دفاع مقدس کتب دفاع مقدس دفاع مقدس استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "سید علاءالدین اسدپور" امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز مورد استقبال خانواده شهدا و مردم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • بدرود آقای پل استر
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان