Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@09:23:42 GMT

سهم تعاونی‌ها از اشتغال کشور در فروردین ۱۳۹۶ نفر

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۹۸۸۶

سهم تعاونی‌ها از اشتغال کشور در فروردین ۱۳۹۶ نفر

بر اساس گزارشات اخذ شده از سامانه جامع آمار ثبتی تعاون در فروردین ماه ۹۸ تعداد ۱۱۳ شرکت تعاونی در این ماه ثبت و تشکیل شده است. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشات اخذ شده از سامانه جامع آمار ثبتی تعاون در فروردین ماه 98 تعداد 113 شرکت تعاونی در این ماه ثبت و تشکیل شده است که وضعیت فعالیت آنان در حال بهره برداری و یا در دست اجرا می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد کل اعضای تعاونی‌های مذکور 1606 نفر و تعداد شاغلین  1396نفر و سرمایه اولیه حدود 21 میلیارد ریال میباشد متوسط تعداد اعضا و شاغل مربوط به این تعاونی‌ها به ترتیب14 و 12نفر می باشد.

برای رونق تولید باید به معیشت کارگران توجه کنیم/جزئیات تسهیلات اشتغالزایی

بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده به استان های خراسان رضوی 27 تعاونی و بوشهر9 تعاونی تعلق دارد. بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده در فعالیت های کشاورزی و صنعتی به ترتیب با 41 و 21 واحد می‌باشند. تعاونی‌های دارای فعالیت سایر فعالیت های خدمات عمومی و اجتماعی و کشاورزی به ترتیب با 478 و 454 نفر دارای بیشترین اعضا می باشد.

همچنین بیشترین شاغل مربوط به تعاونی های دارای فعالیت صنعت و کشاورزی به ترتیب با 417 و 342 می‌باشد.

*مقایسه عملکرد ماه فروردین 98 نسبت به  اسفند 97

تعداد تعاونی های ثبت شده در فروردین ماه سال جاری 113 واحد در مقایسه با ماه گذشته 381 واحد کاهشی معادل 70 درصد دارد. تعداد اعضا کاهش معادل 71 درصد و تعداد فرصت شغلی کاهش معادل 76 درصد را به همراه دارند.

انتهای پیام/

 

R1012189/P/S7,82/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل دارد.

نوبخت اژدری ۱۱ اردیبهشت در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید دارد.

اژدری با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل از زنبورستانهای استان برداشت شده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل می باشد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان شمارش شده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بر اساس تعداد کلنی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و ۳۵ درصد اشتغال به این بخش مربوط می شود و بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است اما متأسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه