Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت ملت بزرگ ایران فراتر از تصور کنونی جهانیان است و صدها برابر سیل نیز نمی‌تواند مانع از بروز اقتدار ذاتی ایرانیان در سازندگی و نوعدوستی و میهن‌دوستی شود. ایران را اگر سیل ویران کرد، ایرانیان آن را خواهند ساخت. صبر کنید و ببینید. برگ دیگری بر کارنامه درخشان این ملت بزرگ افزوده خواهد شد. به گزارش بلاغ، درست است که ایران از لحظات پایانی سال 97 درگیر سیل گسترده شد بگونه‌ای که 23 استان کشور را سیل فرا گرفت و صدهاهزار هموطن ایرانی را بی‌خانمان ساخت و هیچ چیزی برایشان باقی نگذارد و دل میلیون‌ها ایرانی را سوزاند و نگران و دغدغه‌مند ساخت؛ اما خروش بی‌امان و روبه افزایش جامعه ایرانی بویژه جوانان غیور کشور و به‌پای کارآمدن قوای مسلح از سپاه و بسیج و ارتش گرفته تا گروه‌های جهادی و دسته‌های خودجوش مردمی و راهی‌شدن صدها کامیون کمک‌های مردم غیور کشورمان این تصویر زیبای همدلی و همراهی یک ملت بزرگ با مصیب‌زدگان، جهانیان را شگفت‌زده کرد و در هنگامه بحران و رسیدگی جدی و حضور تمام قد و شش‌دانگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردم سرافراز در مناطق سیل‌زده کشور و فداکاری آنان، دشمنان ما را که بفرموده امام سجاد از حمقاء(احمق‌ها) قرار داده، واداشت تا سپاه پاسداران، این خدمتگزار ملت و نفر اول خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان و عمران و آبادانی کشور به عنوان تروریست اعلام کند، موجب تقویت وحدت و انسجام ملت‌مان برای برداشتن گام بلند سازندگی و رفع تدریجی آثار سیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارهای بزرگ با ملتی بزرگ انجام‌شدنی است
در تاریخ کشورمان غیر از هشت سال دفاع مقدس نمی‌توان بمانند نهضت کمک به سیل‌زدگان اخیر را سراغ آورد که عموم مردم به‌خصوص اقشار کم‌درآمد و تحت فشار اقتصادی این‌گونه از لقمه و امکانات ضروری خود بکاهند و آن‌ها را راهی مناطق سیل‌زده کنند و خود نیز آماده اعزام برای بازسازی و کمک یدی باشند.

دشمنان انقلاب اسلامی و شیطان بزرگ امریکا یکی از دستاوردهای تحمیل جنگ هشت ساله به ملت بزرگ ایران را ویرانی کشور و با خاک مساوی شدن استان‌های جنوبی و غربی کشور و بسیاری از استان‌های همجوار می‌دانست که چند ده سال ملت و دولت ایران باید بکوشند تا این استان‌ها و کشور را به شرائط قبل از جنگ برسانند، اما متحیرانه دیدند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این ملت توانست علاوه بر جبران خسارات جنگ، کشور را به قله‌هایی از رشد و پیشرفت برساند که ایران جزء چهار کشور برتر جهان بشمار می‌آید.

بازسازی جنگ و سیل با یک روحیه قابل تحقق است
این ملت بزرگ دهها بار دیگر خواهد توانست حماسه دفاع مقدس و شرائط سخت و دشوار پس از آن را تکرار و باافتخارتر به پایان ببرد. بدون تردید شرائط کنونی ایران صدها برابر بهتر از روزهای نخست پس از جنگ است. میزان خسارات ناشی از سیل قطعاً بیش از جنگ نیست و اراده عمومی در سایه همدلی و انگیزه‌های دینی بیش از همیشه، امکان سازندگی استان‌های سیل‌زده را در کوتاه‌ترین زمان قابل تصور با اراده پولادین ملت بی‌نظیر ایران ممکن خواهد ساخت.

اگر دوران سازندگی پس از جنگ که در شرائط تحریم کامل و دستانی تهی از امکانات انجام شد و دشمنان را کاملاً ناامید ساخت، این بار با برخورداری از امکانات فراوان و سرمایه‌های گرانقدر، که جوانان پرشور و توانمند و مخاطب گام دوم انقلاب در رأس این سرمایه‌ها قرار دارند، خواهد توانست دشمنان بویژه شیطان بزرگ را در حد مرگ عصبانی و مایوس کند.

سیل، آشکارساز زیبائی‌ها و نازیبائی‌ها
سیل با همه خسارات خود توانست بسیاری از زیبایی‌های درونی ملت نستوه ایران را آشکار کند و زمینه نهضت واقعی برای بازسازی استان‌های سیل‌زده و حذف آثار بجامانده از نظام ستمشاهی در موضوع تلخ خانه‌های خشت‌خامی، که در سیل اخیر آسیب صددرصدی دیده و تخریب کامل شدند، را فراهم آورد. سیل اخیر از ظهور قدرت و فرصت جدیدی بنام خادمیاران حضرت رضا علیه‌السلام خبر داد که با انگیزه امام رضایی جانانه به کمک و خدمت مردم مناطق سیل‌زده شتافتند.

سیل توانست ضعف مدیریت بحران به‌خصوص در صحنه عمل و امدادرسانی و توزیع متمرکز امکانات  و سازندگی پس از بحران را به نمایش بگذارد. هم به ما تفهیم کرد که برای پیشگیری در هر استان و شهرستان متناسب با تهدیدات بومی باید چاره‌اندیشی کرد و در جهت امحاء زمینه‌های بروز بحران تلاش کرد که اگر یک صدم خسارات را صرف پیشگیری کرد، می‌توان از بروز بحران و پیامدهای جبران‌ناپذیر آن بویژه در بخش روحی و روانی جلوگیری بعمل آورد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران وعراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه، عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس بعنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملا در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده اند نتوانسته اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ، تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را بعنوان یک اولویت دنبال می‌کند.

سلمان الغریری وزیر تجارت عراق با اشاره به وجود کالا‌ها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالا‌های ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: بعنوان وزیر تجارت عراق و رییس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • (تصاویر) سیلی برای زندگی!
  • رولز-رویس اگر 18 چرخ بسازد... (عکس)
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • شیفتگانِ آن عارفِ عاشق/ ایرانیان زیادی مرید و دلبسته امام صادق بودند، از عطار و بایزید بسطامی تا جابر ابن حیان
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)