Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید راه علاجی برای تخلیه آب‌ها اندیشیده شود گفت: نهادهای حوزوی خوزستان در کنار دیگر دستگاه‌ها در مناطق سیل‌زده حضور دارد. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله عباس کعبی در نشست با اعضای قرارگاه مردمی امام حسین(ع) امدادرسانی به سیل‌زدگان استان خوزستان که حوزه علمیه امام حسین(ع) اهواز برگزار شد اظهار داشت: آب نازله از آسمان‌ها مانند سایر نعمت‌های الهی به اندازه فرود می‌آید و تابع نظام احسن الهی است منتهی باید مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این منظر سیل نعمت الهی است که در این باره کارشناسان آب و زمین باید نظر دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شکل‌گیری جلسات کمیته‌ها عنوان کرد: کمیته جذب کمک‌های مردمی تصمیمات خوبی را اتخاذ کرده و در این زمینه سایر کمیته‌ها هم اقدامات خود را انجام دهند.

وی گفت: در جلسه شورای عالی حوزه‌های علمیه بر هم‌افزایی بخش‌های مختلف بسیار تأکید و بیان شد که انسجام و هماهنگی بسیار خوبی در خوزستان وجود دارد.

کعبی هدف از تشکیل قرارگاه مردمی را عدم موازی کاری برشمرد و گفت: رئیس بنیاد مسکن استان اعلام کرد که همه روستاهایی که صد درصد تخریب و باید جابه‌جایی مناسب برای آنها صورت گیرد، شناسایی شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سرکشی هوایی از مسیر الهایی به سوی شاوور، حمیدیه خسرج و حلاف هوفل و شاکریه و سایر مناطق گفت: این مناطق به رودخانه‌ای تبدیل شدند از لحاظ کمیت عمق فاجعه بالا است و ما نگرانیم که اگر آب‌ها در پایین دست کرخه بماند و تخلیه نشود منشا انواع بیماری‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه باید راه علاجی برای تخلیه آب‌ها اندیشیده شود اظهار داشت: نباید چنین امری به تقدیر و سرنوشت سپرده شود یا مدیریت تخلیه به کندی پیش رود یا رها شود.

اهواز|حوزه علمیه و جامعه مدرسین جریان فعالی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استنقاط آسیب‌پذیر اهواز در سیل 98 بررسی می‌شود؛ ضرورت ارتفاع سیل‌بندها در نقاط پرخطراعزام گروه جهادی شهید درویشی بسیج دانشگاه آزاد اهواز به مناطق سیل‌زده خوزستان+تصویر

کعبی عنوان کرد: در قالب قرارگاه مردمی فعالیت خود را در کمیته‌های فنی و علمی، امداد، دارو و درمان، کمیته ارتباطات مردمی و دیگر بخش‌ها شروع کردیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش شبانه‌روزی اعضای قرارگاه مردمی امام حسین(ع) با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان خوزستان گفت: نهادهای حوزوی خوزستان در کنار دیگر نهادها در کمک‌رسانی به سیل ورود کردند.

وی با اشاره به این‌که کاروان، کارگزاران و خیرین حج امکانات بسیار وسیعی در زمینه سیل ارائه کردند، خاطرنشان کرد: در ارزیابی سیل در کنار عمق جامعه اما الطاف الهی بود که همبستگی ملی، جوش عاطفه‌ها برپایه احساسات و ارزش‌های اسلامی و ملی بود.

کعبی با طرح پیشنهاد تدوین و جمع‌آوری خاطرات سیل همچون دوران دفاع مقدس، بیان کرد: عمق فاجعه سیل در جغرافیای مناطق عرب‌نشین اتفاق افتاد که ریشه ولایی دارند. نام عشایر خوزستان با نام فتوای علما عجیبن شده و در برابر استبداد و استعمار ایستادگی کرده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: چسبندگی بین اسلام، اهل بیت(ع) و ایران اسلامی هویت معاصر عرب‌های ایران اسلامی هستند و دشمن در تلاش برای ایجاد گسیل است اما اکثریت مردم این خطه پای دفاع ایستاده‌اند.

وی خطاب به آیت‌الله اعرافی با اشاره به بسیج ظرفیت‌های استانی و ملی برای کمک‌رسانی، عنوان کرد: خدماتی که ارائه می‌شود درسی است که ملت ایران از شهدا آموخته‌اند.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، هندیجان، شوشتر، مسجدسلیمان و ماهشهر امروز دوشنبه در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۰:۳۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله استانداری ۱۳۳، حفاری ۱۱۴ نیوساید ۱۳۰، پادادشهر ۱۰۵، مسجد سلیمان ۱۰۵، شوشتر ۱۰۸، ماهشهر ۱۰۷ و هندیجان ۱۳۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمام مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس شیفت صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شد.

کد خبر 751028

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • سه مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور شوش - اهواز
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید