Web Analytics Made Easy - Statcounter

 افروز بهرامی در مورد عدم  تمدید معافیت خرید نفت بر اثر تحریم‌های یکجانبه آمریکا، گفت: با همدلی بین بخش خصوصی و دولتی برای مقابله با اثرات ناشی از تحریم‌ها، قطعا تحریم‌های یکجانبه آمریکا نمی‌تواند لطمه زیادی به ما وارد کند. 

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با با اشاره به مشکلاتی که بر اثر بسته شدن کانال‌های ارتباط مالی به وجود می‌آید،  افزود: با تمهیداتی که بانک مرکزی می‌اندیشید، قطعا این مساله قابل حل و جبران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرکنندگان را برعهده دارد، اظهار داشت: قطعا با توجه به محدودیت‌های بانکی ناشی از تحریم‌ها، خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران تأثیرگذارتر خواهد بود.

بهرامی اظهار داشت: صندوق ضمانت صادرات سپر دفاعی صادرات در جنگ اقتصادی است و این صندوق متولی ضمانت از صادرات است. 

وی با اشاره به شرایط خاص کنونی کشور بر اثر تحریم‌ها اظهار داشت: ما برنامه ویژه‌ای برای حمایت بیشتر از صادرکنندگان داریم و در تلاش هستیم تا سریع و بدون بروکراسی کمتر ضمانت‌ها را صادر کنیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با تاکید بر اینکه یکی از اهداف تحریم‌ها جلوگیری از واردات مواد اولیه و ایجاد مشکلاتی برای کاهش تولید ما است، گفت: برای مقابله با این امر، صندوق ضمانت صادرات ایران برنامه‌ریز‌هایی را انجام داده و در حال مذاکره با همتایان خود در کشورهای همسایه است تا فعالان اقتصادی بتوانند صادراتشان را به کشور ما ضمانت کنند تا مشکلی برای تامین مواد اولیه  تولیدات صادراتی نداشته باشیم. 

بهرامی اظهار داشت: با توجه به اینکه خریداران اغلب کالاهای صادراتی را مدت‌دار خریداری می‌کنند و واردکنندگان خارجی هم به دلیل تحریم‌ها ضمانت‌های بانکی ما را از خریدار نمی‌پذیرند، تلاش کرده‌ایم تا با دادن ضمانت‌نامه، تضمین دهیم که خریدار پول فروشنده یا همان واردکننده را به موقع پرداخت خواهد کرد. 

وی با اشاره به خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران برای صادرکنندگان اظهار داشت:  حتی صادرکنندگانی که تاکنون احساس خطر نمی‌کرده‌اند و امنیت مالی خود را در مخاطره نمی‌دیدند، مشتری ما شده‌اند و می‌دانند که در این شرایط حتما به نفعشان است که از خدمات صندوق ضمانت صادرات که یک صندوق دولتی و با نرخ کارمزد کم است استفاده کنند. 

بهرامی با تاکید بر اینکه بیمه‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات در شرایط تحریم بهترین جایگزین برای خط اعتباری بانکی است، بیان داشت: ضمانت‌های صادراتی صندوق در همه کشورها اعتبار دارد و برای صدور ضمانت نامه صادراتی محدودیتی برای هیچ کالایی وجود ندارد، ضمن اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران در منطقه دارای رتبه 2 است. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تحریم صندوق ضمانت ریسک صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران در سال میلادی گذشته، گفت: سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی و همچنین فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک از جمله استراتژی‌های مهم دولت سیزدهم برای رشد صادرات نفت خام بود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی ایران در سال میلادی گذشته اظهار کرد: دو حامل انرژی نفت و گاز سهم زیادی در تحقق این دستاورد مهم داشته‌اند. در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌ها، دولت سیزدهم در زمینه تولید و صادرات نفت و گاز هیچ محدودیتی ندارد؛ در حقیقت این دولت توانسته تحریم‌ها را خنثی کند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اقتدار نظامی ایران در عملیات وعده صادق، گفت: این موضوع یک اتفاق بسیار مهم بود که توانست به ما در صادرات بیشتر و در عین حال آسان‌تر نفت کمک کند. بعد از آن عملیات، حرکت نفت‌کش‌های ایرانی در آب‌های آزاد و در نهایت فروش نفت ایران بهتر شد.


وی افزود:تحقق رشد اقتصادی در طول سه الی چهار سال آینده شرایطی را برای ما مهیا خواهد کرد که بتوانیم عقب‌ماندگی‌های دهه ۹۰ را به سرعت جبران کنیم.


قادری با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر سهامداری در فراسرزمینی گفت: این تصمیم از جمله سیاست‌های درستی بود که وزارت نفت به اجرا گذاشت. این استراتژی به ایران اجازه می‌دهد که با بازارسازی برای فروش نفت خام، بازار مطمئنی را در این زمینه برای خود مهیا سازد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: تبدیل نفت خام به فرآورده برای اقتصاد کشور مزیت‌های فراوانی دارد، زیرا این قبیل محصولات از ویژگی صادرات آسان و همچنین تحریم پذیری کمتری برخوردار هستند. در شرایط تحریمی سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ازای عرضه نفت و صدور خدمات فنی و مهندسی یک ایده بسیار خوبی است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک هم ایده مثبت دیگری است که توسط وزارت نفت پیگیری شد. این واحد‌های کوچک نسبت به پالایشگاه‌های بزرگ‌تر کمتر در معرض تحریم‌ها قرار دارند؛ لذا، استفاده از این فرصت می‌تواند نقش موثری در صادرات نفت ایران داشته باشد، سیاست که امروز باعث رکوردشکنی دولت سیزدهم در صادرات نفت خام شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نفت ، گاز ، نفت خام ، پالایشگاه ، پالایشگاه فرا سرزمینی ، وزارت نفت ، افزایش صادرات نفت ، پالایشگاه های کوچک ، جعفر قادری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9n

دیگر خبرها

  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت