Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@04:33:08 GMT

آغاز کوچ بهاره بیش از ۵ هزار خانوار دامدار

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۰۷۶۷

آغاز کوچ بهاره بیش از ۵ هزار خانوار دامدار

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرامرز هادی زاده، مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان امروز گفت:۵ هزار و ۲۷۴ خانوار دامدار با ۷۵۶ هزار راس دام سبک و سنگین اردیبهشت هر سال از قشلاق به ییلاق کوچ می‌کنند.

وی، با اشاره به اینکه این دامداران برای رونق تولید فرآورد‌های دامی تا اوایل پائیز درییلاق می‌مانند،  افزود: استان گیلان با ۲۴۴ هزار هکتار مرتع از استان‌های مستعد دامپروری در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ، با بیان اینکه دامداران گیلانی سالانه ۳ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز، ۶ هزار و ۳۴۰ تن فرآورد‌های لبنی، ۷۰۰ تن کرک و پشم  تولید و روانه بازار می کنند ، گفت: ارزش این میزان از تولیدات دامی  بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است.

فرامرز هادی زاده تصریح کرد: تالش با هزار و ۶۷۳ خانوار دامدار بیشترین و صومعه سرا با ۳۰ خانوار کمترین تعداد دامدار کوچ نشین گیلان را دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

کوچ دامداران گیلانی از قشلاق به ییلاق آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌هاگفت: رقابت داوطلبان از صبح امروز با برگزاری آزمون رشته ریاضی و فنی با شرکت سه هزار و ۶۸۲ داوطلب و علوم انسانی با هشت هزار و ۲۹۲ نفر آغاز شد.

 ارسلان دمیرچی با بیان اینکه هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی عصر امروز با هم رقابت می کنند. اظهار کرد: رقابت ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر از داوطلبان رشته علوم تجربی آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ نیز صبح فردا (جمعه) برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۶۵ درصد از داوطلبان آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ زن و ۳۵ درصد مرد هستند.

وی بیان کرد: داوطلبان نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۳ باید نیم ساعت قبل از آغاز آزمون در جلسه حاضر شوند، ساعت شروع آزمون‌های صبح و عصر به ترتیب ۸ و ۱۴:۳۰ است.

آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ نیز هفتم و هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان