Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزام بیدارپور گفت: طرح غربالگری ژنتیک از دهه ۷۰ برای تعداد محدودی از بیماری‌ها همانند تالاسمی آغاز شد، ولی امسال قرار است دامنه این غربالگری‌ها گسترش یابد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، از امسال غربالگری ژنتیک برای بیماری‌های دیگری همانند سندروم داون نیز انجام می‌شود ضمن اینکه در حال حاضر نیز فعالیت‌هایی در این زمینه انجام شده و حتی در مواردی غربالگری اولیه منجر به سقط قانونی جنین هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه اختلالات ژنتیکی در جامعه افزایش یافته تلاش می‌شود با افزایش دامنه غربالگری‌های اولیه و ارائه خدمات با کیفیت مرگ و میر نوزادان و بیماری‌های غیرواگیر را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: اگر برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که غربالگری جنینی در همان مراحل اولیه بیشتر و با کیفیت بالاتر انجام شود در آینده از مرگ و میر و یک سری اختلات زنتیکی و انوع سرطان‌ها جلوگیری می‌شود.

بیدارپور گفت: هم اکنون بشیترین تعداد بیماران ما در زمینه‌های قلبی، فشار خون، دیابت، سرطان و بیماری‌های تنفسی بوده و منشا آن به مسایل اجتماعی از جمله رژیم غذایی نامناسب، تحرک فیزیکی کم، مصرف الکل، مواد مخدر، آلودگی هوا و سلامت روان است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/م

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امکان استفاده از این وسیله از سوی خود بیمار و هزینه کمتر نسبت به غربالگری آزمایشگاه‌ها از ویژگی‌های این نشانگر تشخیص زود هنگام سرطان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / موعود شمخانی؛ داستان یک بازداشت بزرگ
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود