Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@03:44:29 GMT

جلوی تضییع حقوق کارگران را بگیریم

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۱۰۸۶

جلوی تضییع حقوق کارگران را بگیریم

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد رضا صباغیان در مجمع نمایندگان استان یزد که در راستای حل مشکلات کارگران استان برگزار شد با اشاره به اینکه اگر تولید را در دو بخش کارگری و کارفرما ببینیم، کارگر زیاد در جلسات مورد توجه قرار نمی‌گیرد اظهار داشت: اخراج شورای کارگری بسیار راحت صورت می‌گیرد و اگر عضوی از این شورا بخواهد از حق کارگران دفاع کند، به آسودگی آن شخص را اخراج می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با بیان اینکه در بسیاری از مناطق استان یزد هیچ کس جرات شرکت در انتخابات جامعه کارگری را ندارد گفت: این مسائل به معنای برده داری نوین است و امروزه آن را می‌بینیم که باید به آن رسیدگی شود.
وی خاطرنشان کرد: ما در استان یزد باید ببینیم که اگر قانونی سبب می‌شود که حق قشر کارگران و کارفرمایان تضییع شود، ارائه کنید تا در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.
صباغیان به عدم کارایی شرکت‌های واسطه‌ای در استان اشاره و تصریح کرد: این شرکت‌ها اثر مثبتی بر کارفرمایان و کارگران ندارند و باید فکری به حال آن‌ها شود.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور خاطرنشان کرد: امروزه شاهد مشکلات قشر کارگری در استان یزد هستیم که باید با همفکری بین نمایندگان مجلس استان، مسئولان و جامعه کارگری به شکل عمل شود که حق این قشر زحمت‌کش ضایع نشود و آن‌ها که در طول سال برای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند و سربازان اقتصادی به شمار می‌روند، مشکلاتشان حل و فصل شود.
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان

ایسنا/کرمان امروز ۱۱ اردیبهشت ماه فرماندار رفسنجان با همراهی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کارگر به سطح شهر مراجعه و با اهدای گل به کارگران ، روز کارگر را به آنها تبریک گفتند.

حسین رضایی در حاشیه این اقدام، با تبریک روز کارگر با بیان اینکه این سخت‌کوشان به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند، گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: ما در سطح شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کارگری بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۲۰ درصد یعنی عمده آن‌ها در معدن مس سرچشمه فعالیت دارند.

وی افزود: تولیدات کارگران در رفسنجان در همه حوزه‌ها اعم از کاشی و سرامیک، قطعه ماشین(رینگ آلومینیوم)، مس، پوشاک، دستکش و ملزومات بیمارستانی است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این مراسم با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر گفت: محور تحقق شعار سال کارگران سخت ‌کوش واحدهای صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات این قشر را جزء برنامه‌ محوری خود می‌دانیم.

محمود شریفی با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

وی حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و اضافه کرد: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند