Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@05:05:11 GMT

تعهد توليد 700 هزار تن فولاد در چهارمحال و بختياري

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۱۲۰۴

تعهد توليد 700 هزار تن فولاد در چهارمحال و بختياري

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- مديرعمليات شرکت فولاد سفيد دشت چهارمحال و بختياري از توليد 554 هزار و 281 تن فولاد اين مجتمع در سال گذشته خبر داد و گفت: تعهد توليد اين مجتمع در سال جاري 700 هزار تن است.

جمشيد علي بابايي روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: احياء مستقيم اين مجتمع با توليد 65 هزار و 51 تن آهن اسفنجي در سال گذشته رکورد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي انعقاد قرارداد تامين برخي از تجهيزات مورد نياز مجتمع با توليد کنندگان ماشين آلات آذربايجان شرقي در سال جاري را يادآور شد و تاکيد کرد: با توجه به محدوديت واردات قطعات خارجي، توليد کنندگان داخلي براي تامين نياز مجتمع اعلام آمادگي کرده اند.
به گفته وي، توليد اين کارخانه در مرحله احيا تبديل گندله به آهن اسفنجي است و به عنوان نخستين واحد فولادي از طرح هاي هفتگانه فولاد کشور در دولت تدبير و اميد به بهره برداري رسيد.
علي بابايي تصريح کرد: بخش عمده اي از محصول فولاد اسفنجي توليدي اين مجتمع به صنايع فولاد مبارکه اصفهان ارسال مي شود.
به گزارش ايرنا، از ابتداي عمليات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختياري تا سال 92 حدود 4 هزار ميليارد ريال اعتبار در اين طرح هزينه شد که با واگذاري 65 درصد اين کارخانه به فولاد مبارکه، اين بخش 6 هزار ميليارد ريال در ساخت کارخانه سرمايه گذاري کرد و 35 درصد مابقي را سازمان ايميدرو خريداري و سرمايه گذاري کرده است.
مجموعه فولاد چهارمحال و بختياري شامل فاز احيا (تبديل گندله آهن به آهن اسفنجي) و فاز فولاد سازي (تبديل آهن اسفنجي به اسلب) و فاز توليد شمش فولادي در 422 هکتار و با زيربناي 250 هکتار، در سفيد دشت فعال است.
مجتمع فولاد چهارمحال و بختياري در سفيد دشت در حدود 30 کيلومتري مرکز استان قرار دارد.
هم اينک يکهزار و 127 واحد توليدي و صنعتي در چهارمحال و بختياري است.
6199/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص سرانه آموزشی استان به‌علت پراکندگی دانش‌آموزان نیازمند بازبینی است.
وی افزود: به‌خاطر بافت اقلیمی گاهی ناچار هستیم.

دیگر خبرها

  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان