Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر فریدون همتی در نشست با اعضای هیأت علمی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان، عنوان کرد: ظرفیت های بی نظیر این استان می تواند موجب افرایش اشتغال و رونق اقتصادی در استان و حتی کشور شود که باید بتوان این ظرفیت ها را به خوبی دید و معرفی کرد.

وی بابیان اینکه تا می توانم از ظرفیت های هرمزگان سخن خواهم گفت تا مردم را نسبت به داشته هایشان آگاه و مطلع سازم، افزود: هرمزگانی ها باید بدانند منابع موجود در این استان بسیار با ارزش تر از نفت است که یک قلم آن پرورش میگو است که می توان به آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی به سایت 13 هزار هکتاری پرورش میگوی مهرگان در بندرلنگه اشاره کرد و گفت: راه اندازی این مجموعه می تواند بیشتر از کل صنایع غرب بندرعباس اشتغال ایجاد کند و ارز آوری داشته باشد و این بدان معنی است که نباید از چنین ظرفیت خدادادی غافل شد.

وی آبزی پروری را ظرفیت بی پایان هرمزگان دانست و عنوان کرد: سودی که از آبزی پروری عاید هرمزگان می شود از هر صنعتی بالاتر است و این سود علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای اهالی استان موجب رونق اقتصادی کشور نیز خواهد شد.

استاندار هرمزگان به ظرفیت گردشگری استان اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از ظرفیت های بی شمار هرمزگان گردشگری است که هدفگذاری برای این بخش حضور 10 میلیون گردشگر در استان است و برای تحقق این مهم باید مردم نیز مشارکت داشته باشند و با بهره گیری از ظرفیت های موجود استان زمینه شکوفایی این صنعت را در هرمزگان فراهم آورند.

وی اضافه کرد: هرمزگان علاوه بر ساحل پهناور، دریا و جزایر، دارای جاذبه های گردشگری متعدد و بکر دیگری است که نیازمند معرفی درست در سطح کشور و حتی بین الملل می باشد.

همتی تاکید کرد: باید با ایجاد جذابیت برای گردشگران آنها را مشتاق برای سفر به هرمزگان کرد و نقش جهاد دانشگاهی با توجه به رسالت ذاتی این مجموعه دانشگاهی که در حوزه پژوهشی و فرهنگی است، بسیار موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: صد البته فعالیت گروهی و تیمی در تعالی بخشیدن امور موثر خواهد بود و جهاد دانشگاهی این مولفه را بخوبی دارد و می تواند با استفاده از ظرفیت گروه های استارت آپ و بهره گیری از ایده ها و خلاقیت آنها موجب تحول در مسیر شکوفایی استان شود.

شایان ذکر است؛ استاندار هرمزگان از مجموعه جهاد دانشگاهی استان بازدید کرد. استاندار هرمزگان همچنین طی بازدید از نمایشگاه دستاورهای گروه های منتخب استارآپ ویکند استان در این واحد دانشگاهی با منتخبین استارآپ ویکند هرمزگان در خصوص فعالیت های مختلف و محصولات تولیدی آنها  گفتگو کرد.

دکتر همتی در نمایشگاه دستاوردهای گروه های منتخب استارآپ ویکند استان پس از بازدید فعالیت گروه منتخب استارآپ ویکند دانش آموزان ضمن اظهار خرسندی از فعالیت دانش آموزان و ایده پردازی آنها، حمایت خود را از طرح و ایده دانش آموزان نخبه هرمزگان اعلام کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز خلاقیت سرمایه نفت هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نواقص خط ۳ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، آزاد اکبری، مجری خط ۳ متر تهران در خصوص برنامه‌های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط ۳ گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص‌های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تأمین شود، اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد.

وی افزود" در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره‌برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

مجری خط ۳ مترو تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی‌مانده این خط تأمین شود، می‌توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص‌های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

کد خبر 6089646

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد