Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا،‌ شبستان نوشت: حجت‌الاسلام «رضا یزدانی» با بیان اینکه مساجد می توانند برخی از مولفه های اقتصاد مقاومتی مانند تکیه بر توان داخلی و رونق تولید ایرانی را در سطح جامعه فراگیر کنند، گفت: زمانی که رونق در کشور گسترش یابد شاهد کاهش بی کاری و معضلات اقتصادی و از سوی دیگر کاهش مصرف کالاهای خارجی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه علمیه مجد، افزود: مساجد بستر ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی در کشور هستند و در صورتی که مسئولان این واقعیت را درک کنند شاهد تقویت این نقش آفرینی از سوی نهادها و فعالان مسجدی نیز خواهیم بود.

وی افزود: اکنون کشور همانطور که مقام معظم معظم رهبری فرمودند در معرض جنگ تمام عیار دشمن در حوزه اقتصادی است بنابراین همه نهادهای دینی و مردمی و دستگاه های حاکمیتی و دولتی باید به فکر شکل گیری حماسه اقتصادی باشند و در این زمینه مساجد کارکردی حیاتی دارند.

یزدانی گفت: اگر مساجد را مرکز مدیریت اقتصاد کلان جامعه بدانیم موضوعی که در صدر اسلام شاهد آن بودیم، دیگر شاهد مصرف گرایی نخواهیم بود زیرا مساجد مروج سبک زندگی اسلامی هستند و ساده زیستی و قناعت پیشگی از مولفه های این سبک زندگی هستند.

وی اضافه کرد: آموزش رفتارهای اقتصاد مقاومتی بر مبنای احکام دینی به کسبه و تجار یکی از کارکردهای دیرینه مساجد است که اهمیت آن در عصر حاضر بیش از هر زمانی درک می شود، البته طی سالیان اخیر به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه شاهد گسترش کلاس های حوزوی و آشنایی با احکام تجارت در مساجد هستیم.

این استاد حوزه علمیه مجد، خاطرنشان کرد: مساجد با تشکیل صندوق‌های قرض‌ الحسنه، نقشی مهم در دستگیری از محرومان جامعه دارند و اگر همین کیفیت توسط بانک ها رعایت می شد آنگاه شاهد این همه ورشکستگی ها و معضلات مالی در جامعه نبودیم.

وی گفت: باور به موضوعی اساس گسترش آن است بنابراین اعتقاد به نقش حیاتی مساجد در مدیریت صحیح اقتصاد در جامعه، می تواند زمینه ساز حرکت شتاب زای کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی شود.

یزدانی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان نهادی مردمی و انقلابی، در زمینه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار رونق تولید ایرانی بسیار موفق عمل کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون شامگاه سه‌شنبه در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل اظهار کرد: تئاتر شبستان با توجه به زیست بوم مناسب استان فرصت کشف استعدادهای هنری و معرفی به جامعه هنری استان را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان به یک شبکه فرهنگی و هنری گسترده تبدیل شده است، افزود: کانون مساجد با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود می‌تواند گام‌های بزرگی در عرصه هنری استان ایفا کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه تئاتر شبستان از جمله فعالیت‌های کانون‌‎های مساجد برای مشارکت نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های هنری است، تصریح کرد: جشنواره تئاتر شبستان با هدف کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان، تربیت هنرمند مومن متعهد و انقلابی، فرهنگ‌سازی با مبانی معرفتی و دینی به زبان هنر و احیای کارکردهای واقعی مساجد پایه گذاری شده و امروز شاهد ظهور و بروز استعدادهای هنری در سطح کانون های مساجد هستیم.

آمون ادامه داد: شورای سیاستگذاری تئاتر شبستان با هدف برنامه‌ریزی در حوزه تئاتر با توجه به زیست بوم منطقه و استان تشکیل می‌شود و امیدواریم تئاتر شبستان نیز با توجه به استعدادهای هنری استان اردبیل که تاکنون به عرصه تئاتر معرفی کرده بتواند گام‌های مهمی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر، زبان گویایی برای بیان و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات است که با استفاده از آن می‌توان به جامعه آگاهی بخشید و زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به زبان هنر را فراهم کرد.

کد خبر 6093560

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است