Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:15:45 GMT

60 هزار بیمار به مراکز درمانی باشت مراجعه کردند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۱۴۰۷

60 هزار بیمار به مراکز درمانی باشت مراجعه کردند

گچساران - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: در سال گذشته بالغ بر 60 هزار بیمار به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند که بسیاری از این بیماری ها با خودمراقبتی قابل پیشگیری است.

فرشاد رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خدمات این مراکز افزون بر رنج بیماری شهروندان هزینه های زیادی را متوجه دولت کرده است اظهار داشت: تغذیه سالم و افزایش تحرک از راهکارهای ارتقای سطح سلامتی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماریهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: مصرف زیاد نمک،شیرینی های مصنوعی،غذاهای فست فودی و دخانیات عامل بروز بسیاری از بیماری هاست که با وجود هشدار کارشناسان اما همچنان این رژیم غذایی ناسالم در برخی از خانواده ها رواج دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت ابراز داشت:پارسال همچنین بالغ بر 11هزار نفرنیز به آزمایشگاه و 9هزار نفر به کلینیک زنده یاد تاجگردون مراجعه کرده اند.
وی همچنین از انجام یک هزار و 250 ماموریت از سوی امدادگران فوریت های پزشکی باشت در سال گذشته خبر داد.
رستمی با اشاره به افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی در سال گذشته گفت : با افتتاح این بیمارستان 34 نفر نیرو در قالب آزمون جذب شدند و نزدیک به 15نفر نیروی خدماتی نیز در حال جذب هستند.
وی اظهار داشت ‌‌‌: از نظر نمونه گیری بیماریهای فلج، سرخک ، سرخجه ، بیماری یابی فعالیت های خوبی در سال پیش در این شهرستان انجام شد.
وی عنوان کرد: 6 مورد تب مالت، 260 مورد بیماری فشار خونی، 120 مورد بیمار دیابتی در این شهرستان شناسایی شده است.
رستمی ابراز داشت: طرح غربالگری هفت هزار 200 بانوی باشتی برای پیشگیری از بیماری ها زنان، 531 نفر برای بیماری مالاریا و 400 نوزاد برای بیماری تیروئید در این شهرستان انجام شد.
وی از شناسایی یک نوزاد مبتلا به کم کاری تیروئید در این شهرستان خبر داد و افزود: این امر باعث نجات نوزاد از عقب ماندگی ذهنی و جسمی شد.
رئیس شبکه بهداشت باشت با اشاره به اینکه 98 درصد خانوار های این شهرستان به شبکه آب سالم دسترسی دارند اظهار داشت: همه نمونه گیریهای در این شهرستان مطلوب بوده است.
رستمی عنوان کرد: بالغ بر 75 درصد شاغلان در رستورانها،مغازه ها و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی باشت دارای کارت تندرستی هستند.
وی گفت :در سال 1397 باشت مقام اول خدمات بهداشت و سلامت کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سیب را کسب کرد و این در حالیست که سال 95 در رتبه هشتم این استان قرار داشتیم.
رستمی اضافه کرد: موفقیت های حوزه بهداشت و سلامت را مدیون تلاش های پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت هستیم .
وی ضمن قدردانی از نماینده مردم شریف شهرستان های گچساران و باشت ؛ فرماندار شهرستان باشت ریاست دانشگاه و معاونت بهداشت به خاطر حمایتهای همه جانبه از مسئولان خواست تا برای حضور پزشکان متخصص در باشت تلاش بیشتری کنند.
شهرستان 22هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/ 6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مراجعه درمان باشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت گفت:  تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است، شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، از خودگذشتگی و شجاعت، شهامت و صداقت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی نمودند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.
سرگرد پاسدار عبدالوهاب عبدی پور از همه نهادها، ادارات، سازمانها، خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، پیشکسوتان، هنرمندان، اصحاب رسانه، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان، جامعه کارگری وکشاورزان، فرهنگیان، اصناف وبازاریان ومردم شهیدپرور و همیشه در صحنه شهرستان باشت دعوت کرد روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، ساعت ۹ با حضور گسترده خود در مصلی امام خمینی (ره) شهرباشت ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والا مقام با آرمان‌های این عزیزان، امام شهدا و مقام عظمای ولایت تجدید عهد و پیمان کنند.

دیگر خبرها

  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد