Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یک صدو سی و هفتمین جلسه شورا ضمن قددرانی مجدد از تلاش نیروهای شهرداری در مناطق سیل زده گفت: ابتدا لازم می دانم که از طرف اعضای شورای شهر تهران از همکاران شهرداری تهران که همچنان خالصانه در حال خدمت به هموطنان سیل زده در سه استان گلستان، خوزستان ولرستان می باشند، قدردانی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید از مناطق سیل زده که هفته گذشته بهمراه آقایان الویری و فراهانی صورت گرفته است گفت: در این بازدیدها ضمن دیدار و هم اندیشی با اعضای شورای شهر و شهرداران شهرهای سیل زده، در جریان خدمت رسانی همکارانمان در خدمات شهری به مردم آسیب دیده و مدیریت شهری مناطق سیل زده قرار گرفتیم.

محسن هاشمی در ادامه بیان داشت: با وجود کم لطفی صداوسیما و رسانه های رسمی، رضایت و قدردانی مسئولان محلی از کمکهای شهرداری تهران به این مناطق مشهور بود و استانداران لرستان و گلستان و همچنین مسئول مدیریت بحران استان خوزستان، اقدامات شهرداری تهران را در این مناطق تاثیرگذار و مهم ارزیابی کردند.

وی با ابراز اطمینان از اینکه انتظار به حق مردم و مسئولان این استانها جهت تامین اعتبار برای بازسازی مدیریت شهری و زیرساختهای آسیب دیده این مناطق را از طریق جناب آقای مهندس الویری در شورایعالی استانها و جناب آقای فراهانی در کمیته بودجه شورا پیگیری خواهد شد گفت: اگرچه تنها راهکار اصولی جبران آسیب ها استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی است که شهرداری تهران جهت کارسازی، تامین تجهیزات و خدمت رسانی گسترده در صورت تامین اعتبار توسط ریاست محترم جمهور آمادگی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن روز شوراها نهم اردیبهشت ماه گفت: هفت اصل از فصل هفتم قانون اساسی به این نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامی اختصاص داده شده است، بی مناسبت نیست که در اینجا یادی کنیم از آیت الله طالقانی که حامی اصلی گنجاندن اصل شوراها در قانون اساسی بودند و در واپسین خطبه نماز جمعه خود نیز بیانات مبسوطی در حمایت از نهاد شورا ایراد کردند، همچنین آیت الله هاشمی رفسنجانی که با ارائه لایحه و پیگیری تصویب و تدوین آیین نامه های آن در دولت سازندگی، زمینه قانونی تحقق شوراها را فراهم آوردند و جناب آقای سید محمدخاتمی که نخستین انتخابات شوراها را در کشور برگزار نمودند، بیست سال از تاسیس مردم نهاد ترین رکن نظام جمهوری اسلامی می گذرد، در طول 40 سال سپری شده از انقلاب اسلامی، 20 سال طول کشید که شوراها تشکیل شود و 20 سال طول کشیده است که تثبیت گردیده و امیدواریم 20 سال دیگر طول نکشد که ظرفیت قانونی آن محقق شود.

محسن هاشمی با تاکید بر اینکه هنوز دوسوم از اختیارات قانونی شوراهای اسلامی شهرها، به مدیریت شهری تفویض نشده و برای اعمال نظارت بر عملکرد شهرداری ها که بازوی اجرایی شوراها هستند، سیستم کارامدی وجود ندارد گفت: مشارکت بی سابقه وآرای بی نظیر مردم در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر، این پیام را دارد که باید نقش شورا را در اداره شهر جدی تر گرفت و اختیارات عملی آن را به جنبه های تشریفاتی غلبه داد، انتظار ما از مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی آن است که بیش از گذشته به جایگاه شورای شهر توجه کرده و از آن حمایت کنند، بارسنگینی که امروزه بردوش مدیریت شهری بویژه در تهران گذاشته شده است بدون حمایت ویژه سه قوه و دستگاهها ونهادهای مسئول وذیربط به مقصد نخواهد رسید.

رییس شورای سالامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: امسال سال پرچالش و دشواری برای مردم ودستگاههای اجرایی در کشور بویژه مدیریت شهری است، کاهش منابع مالی همراه با تورم و سوانح طبیعی و تحریمها، موجب چالشهای همزمان وهمزادی در مدیریت شهری است وعبور از این سال سخت جز با همراهی، همدلی و یکپارچگی میان شهروندان ومدیریت شهری ممکن نخواهد بود، از این رو انتظار ما از مدیران شهردرای کاهش هزینه ها، برخورد با رانت ها وتخلفات و پرهیز از تشریفات در کنار اولویت گذاری پروژه ها و تمرکز در حوزه های مورد انتظار مردم است و از شهروندان نیز می خواهیم که همچون گذشته با حضور فعالانه و انتقادات وپیشنهادات خود ما را در بهبود بهره وری و ارتقا عملکرد مدیریت شهری یاری کنند.

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: تخصیص بودجه و اعتبار ساری با توجه به جمعیت شناوری در ایام سال جوابگو نیست و برای گرفتن حقش نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، پرویز شعبانی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها به مناسبت نهم اردیبهشت روز شورا که در تالار مرکزی ساری برگزار شد، با اشاره به تلاش امور عمرانی استانداری برای رسیدن به اهداف مدیریت شهری اظهار کرد: امیدواریم با روی کار آمدن استاندار جدید مازندران توجه بیشتری به پروژه‌های عمرانی و حوزه شهری مرکز استان شود.

وی با بیان اینکه ساری با توجه به جمعیت شناوری که در ایام سال دارد، باید در بحث تخصیص بودجه و اعتبار مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد تا به حق خود برسد، افزود: تشکیل شورای اسلامی شهرها و روستاها سبب تحکیم انقلاب و افزایش نقش نظارتی مردم بر شهرداری‌ها شده است.

رئیس شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه شوراها بعد از گذشت ۲۵ سال به دوران بلوغ خود رسیده و ثمرات خوبی داشته است، اظهار داشت: البته کاستی‌ها و ضعف‌هایی هم دارند که باید بعد از بررسی‌های دقیق مرتفع شود.

شعبانی ادامه داد: امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم از طرف مقام معظم رهبری معرفی شده که شورای اسلامی شهرها و روستاها با توجه به اینکه با مردم به صورت مستقیم ارتباط دارند، برای تحقق این امر می‌توانند نقش به‌سزایی ایفا کنند.

کد خبر 748546

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم