Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@23:45:05 GMT

جزئیات پرواز مستقیم تهران - کاراکاس

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۱۷۱۳

جزئیات پرواز مستقیم تهران - کاراکاس

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، ۱۸ فروردین سال‌جاری بود که سازمان هواپیمای کشوری از انجام اولین پرواز مستقیم تهران - کاراکاس توسط شرکت هواپیمایی ماهان خبر داد، پروازی که حامل معاون وزیر امور خارجه ایران و هیأت همراهش بود تا فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد کاراکاس پایتخت ونزوئلا ترک کنند.

در همان زمان اعلام شد که هیأتی به سرپرستی قائم مقام و تعدادی از مسئولان شرکت هواپیمایی ماهان به منظور انجام مذاکره با مسئولان ونزوئلایی در خصوص چگونگی استمرار پروازهای بین دو کشور اعزام می‌شوند، موضوعی که به نظر شائبه برانگیز بوده و این تصور را ایجاد کرده که خط پروازی تهران-کاراکاس به صورت مستمر برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود وزیر خارجه ونزوئلا به تازگی در نشستی خبری در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک انجام پروازهای مستقیم از تهران به کاراکاس پایتخت ونزوئلا را رد و اعلام کرده است که این کشور تا کنون پذیرای پروازهای ماهان ایر به ونزوئلا نبوده و در حال حاضر نیز چنین پروازی وجود ندارد، موضوعی که این اشتباه را به وجود آورد تا برخی از تکذیب خبر برقراری مستمر خط پروازی تهران-کاراکاس سخن به میان آورند، در حالی که از همان ابتدای امر نیز اعلام شده بود که این اتفاق در مرحله رایزنی مسئولان دو کشور قرار دارد.

نکته‌ای که وزیر خارجه ونزوئلا نیز به آن تاکید کرده این است هیئتی از ایران که یک فروند هواپیما را به صورت چارتر اجاره کرده بودند به ونزوئلا آمده و مقامات دو کشور در حال مذاکره برای برقراری پرواز مستقیم تهران-کاراکاس برای اولین بار در تاریخ دو کشور هستند.

بنابراین باید به دو نکته اشاره کرد؛ ابتدا اینکه برقراری خط پروازی تهران-کاراکاس به صورت مستمر آغاز نشده و صرفاً هواپیمایی حامل معاون وزیر امور خارجه با هیئت همراه از تهران به کاراکاس سفر کرده است، نکته دوم نیز اینکه، دو کشور در حال مذاکره برای برقراری مستمر خط پروازی تهران-کاراکاس هستند که تحقق یا عدم تحقق این مسئله به مذاکرات و رایزنی بین مقامات دو کشور در آینده بستگی دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواپیمایی ماهان ونزوئلا کاراکاس ماهان ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم

آفتاب‌‌نیوز :

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه نشست امروز هیات دولت، گفت: حماس در چهارچوب اصول خود و در طرحی واقع بینانه پاسخ ابتکار پیشنهادی مصر و قطر را ارائه کرد.

وزیر خارجه تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خودشان عمل کنند همه چیز برای برقراری آتش بس پایدار و حل مسئله در غزه فراهم است.

وی افزود: نتانیاهو و افراد افراطیِ رژیم صهیونیستی تلاش خود را برای تداوم جنگ به‌کار می‌برند؛ چون آتش‌بس می‌تواند بحران جدیدی برای آن‌ها باشد.

ایران و مصر مصصم به برقراری روابط دیپلماتیک هستند

وزیر خارجه تاکید کرد: گفتگوی با همتای مصری ام داشتم و در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط طبیعی هستیم. با همسایگان رابطه قوی داریم و دو روز قبل از شروع عملیات به کشور‌های که در آن پایگاه آمریکایی وجود داشت اطلاع دادیم تنبیه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات آن در منطقه است.

هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود

وی افزود: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی و کشور‌هایی که آمریکا در آنجا پایگاه داشت اعلام کردیم هدف‌مان همسایگان و پایگاه‌های آمریکا نیست بلکه رژیم اسرائیل است. در این پیام هشدار دادیم اگر آمریکا وارد اقدام علیه منافع ایران شود پاسخ ما بر روی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی خواهد بود. 

وزیر خارجه عنوان کرد: به دوستان‌مان که پایگاه‌های امریکا در کشورشان قرار دارد اعلام کردیم روابط‌مان بر مبنای برادری است، اما اگر آمریکا دست از پا خطا کند پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار خواهیم داد. عمده کشور‌های همسایه به ما اعلام کردند به هیچ کشوری اجازه تعرض به ایران از خاکشان را نخواهند داد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: امید است پاسخی که ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی داد کمک کند که هر چه زودتر بحران درمنطقه فروکش کند و حقوق فلسطینیان در این چهارچوب تامین شود و به طور قطع ما در مسیر دوستی و همکاری هرچه بیشتر با همسایگان و همه کشور‌های منطقه و جهان حرکت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • امیرعبداللهیان: همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند