Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@15:46:53 GMT

هدف آل سعود از انجام اعدام دسته جمعی ایجاد وحشت است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۱۹۵۵

هدف آل سعود از انجام اعدام دسته جمعی ایجاد وحشت است

محب علی هدف آل سعود از انجام اعدام دسته جمعی را ایجاد وحشت دانست.

«محمد قاسم محب علی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص اعدام های دسته جمعی در عربستان گفت: در عربستان حقوق بشر معنا و مفهومی ندارد.

 

مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه با بیان این که حکومت ریاض یک حکومت قبیله ای، سنتی و تند رو است، افزود: آل سعود از نظر اخلاقی مشکل دارند به حقوق بشر توجهی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی هدف آل سعود از انجام اعدام دسته جمعی را ایجاد وحشت دانست.

 

محب علی به اعتراض جوامع بین المللی به این اقدام حکومت عربستان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: جوامع غربی نسبت به این اعدام ها سکوت نکردند و مجامع حقوق بشری و رسانه ها حتی در آمریکا  هم این مساله را محکوم کرده اند.

 

دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به سکوت برخی از دولتمردان غربی در برابر این اقدام ضد حقوق بشری عربستان، تصریح کرد: رهبران آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به خاطر منافع و روابطشان با عربستان سکوت کرده اند.

 

وی یادآور شد: این ها نگران لطمه خوردن روابط شان با عربستان هستند و طبیعی است که سعی کنند در مواجهه با چنین اقدامی از سوی آل سعود، با احتیاط برخورد کنند.

 

محب علی خاطر نشان کرد: برخلاف سکوت رهبران آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی، جوامع غربی نسبت به این اقدام واکنش منفی نشان داده اند و از نظر افکار عمومی، عربستان موقعیت خوبی ندارد./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خسارت سیل قم کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران رونق تولید استان بوشهر کمک به سیل زدگان اعدام دسته جمعی عربستان آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت

سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری دسته جمعی در یکی از مناطق روستایی چالوس که منجر به تیراندازی و مجروح شدن ۲ نفر از اهالی این روستا شده بود، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی ۷ نفر از عوامل این درگیری با انجام اقدامات اطلاعاتی توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شناسایی و در کمتر از ۶ ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمانی از دستگیری یکی دیگر از عاملان این درگیری که قصد فرار به استان‌های شرقی کشور را داشت خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی متهم یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه ۱۶ عدد فشنگ ساچمه‌ای کشف شد.

او در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و با کسانی که بخواهند آن را خدشته دار کنند با برخوردی قاطعانه مواجه خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • جنایت‌ به وقت الشفا و ناصر؛ افزایش کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران