Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@00:17:30 GMT

کلیات طرح توزیع استانی یارانه ها در قزوین تصویب شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۱۹۹۶

کلیات طرح توزیع استانی یارانه ها در قزوین تصویب شد

به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور مدیران دستگاه های عضو برگزار شد، افزود: امروزه چیزی به نام هدفمندی یارانه ها در کشور وجود ندارد و بلکه باید آن را هدرمندی یارانه ها نامید و نباید برای ورود به طرح ساماندهی یارانه ها و توزیع استانی آن نگران باشیم.
وی اضافه کرد:در اجرای این طرح حتما باید به جلب اعتماد مردم توجه کرد چون اگر اعتماد مردم جلب نشود در اجرای طرح موفق نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار افزود:باید یک سیستم هوشمند در این زمینه طراحی شود تا افراد یارانه بگیر به صورت سیستمی در آن برای دریافت یارانه ثبت نام شوند.
زاهدی خاطرنشان ساخت:هم اکنون وضعیت درآمدی بیش از 70 درصد جامعه آماری استان با توجه به بیمه های درمانی آنها شناسایی شده و این یک گام رو به جلو است.
وی اضافه کرد: باید یک کارگروه کارشناسی این طرح را به صورت دقیق تر و جامع تر مورد بررسی قرار دهند و با شناسایی تمامی تبعات اجرای آن، طرح را برای ارسال به مرکز آماده کنند.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با مرور سیر تاریخی پرداخت یارانه ها، افزود: هرچقدر به دوران گذشته باز می گردیم فاصله بین غنی و فقیر و اختلاف طبقاتی کمتر می شود و هرچقدر از جامعه کشاورزی به سمت جامعه صنعتی حرکت می کنیم فاصله طبقاتی بیشتر مشاهده می شود.
استاندار گفت: با توجه به این موضوع دولت ها براساس یافته ها و دیدگاه های خود برای مداخله در وضعیت و ساماندهی پرداخت یارانه ها اقدام کرده اند و درست و غلط و موفق یا ناموفق طرح ها و برنامه هایی را در این زمینه اجرا کرده اند.
وی اضافه کرد:هم اکنون نیز باید برای کاهش خط فقر و اختلاف طبقاتی از تجارب کشورهای موفق از جمله کشور برزیل استفاده کرد تا بتوان گام های بلندی را برای توزیع عادلانه و هدفمند یارانه ها در جامعه برداشت.
زاهدی با بیان اینکه هدف این طرح یارانه نقدی و آشکار است، گفت: یارانه پنهان و قیمت انرژی در اختیار استان نیست و باید در مجموع نظام، دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص آن تصمیم گیری کرده و مشکلات توزیع یارانه پنهان را حل کنند.
در این طرح که برای اولین بار در کشور از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مطالعه و ارایه شده است در صورت تصویب در مرکز، توزیع یارانه آشکار و نقدی به استان واگذار خواهد شد.
6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 برزیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی فقیر مجلس شورای اسلامی یارانه ها 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند

گروه اقتصاد و درآمد: در لایحه بودجه 1403، 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب اختصاص یافته است.

 

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب، در گزارشی نوشت: در این خصوص، مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمکهای مالی بین احزاب است، توزیع یارانه بین احزاب سیاسی توسط وزارت کشور، بدون تعیین ضابطه و چارچوب از سوی قانونگذار، مغایر اصل 85 قانون اساسی است. بنابراین ضروری است ضوابط و مقرراتی برای توزیع عادلانه این یارانه در قانون توسط مجلس شورای اسلامی تنظیم و تصویب شود؛ در غیر این صورت، دادن اختیار به وزارت کشور در این زمینه بدون ضابطه محل اشکال است.

 

بند 8 ماده 11 قانون احزاب نیز رافع ایراد نیست و تاکنون قانونگذار ضوابط و مقرراتی در این خصوص تصویب نکرده است.

 

یکی از راهبردهای معمول برای تقویت و توانمندسازی احزاب و تشکل های سیاسی معاضدت حقوقی و حمایت مالی دولت از احزاب سیاسی است. براساس بند ز ماده 105 قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است برنامه ریزی های لازم جهت توسعه سیاسی را به گونه ای طراحی کند که تا پایان اجرای قانون برنامه ششم، احزاب و تشکلهای سیاسی مطابق ضوابط قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی، مورد حمایت قرار گیرند.

 

یکی از راههای حمایت از احزاب سیاسی، اختصاص کمک ها و یارانه های دولتی برای آنهاست تا به کمک آن بتوانند سازمان اداری خود را تجهیز و مقداری از هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود را تأمین کنند. اما درخصوص تخصیص یارانه به احزاب به منظور حمایت از آنها چند نکته قابل توجه است: اول؛ اعتبار اختصاص یافته به این منظور به قدری اندک و ناچیز است که کمک مؤثری به وضع مالی احزاب سیاسی نخواهد کرد، دوم اینکه صرف پیش بینی کمک مالی به احزاب در بودجه سالیانه، موجب تقویت و توانمندی احزاب و تشکلهای سیاسی نخواهد شد، بلکه مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمک های مالی بین احزاب است.

 

مرکز پژوهش های مجلس تاکید دارد: ضروری است که قانون انتخابات در راستای تقویت نقش احزاب اصلاح شود. با توجه به اینکه سال جاری، به نوعی سال پایان برنامه ششم توسعه و آغاز برنامه هفتم است، شایسته است که وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب طی برنامه ششم توسعه و میزان دستیابی به توانمندسازی احزاب و نتایج کمک های مالی داده شده، به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارائه کند.

         

دیگر خبرها

  • رانندگان آژانس شهرداری قزوین بیمه‌ تکمیلی می‌شوند
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد