Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@00:54:13 GMT

ثبت پتنت تولید هیدروژن از آب با کمک نانوذرات

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۲۲۲۳

ثبت پتنت تولید هیدروژن از آب با کمک نانوذرات

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، « هایپرسولار » (HyperSolar) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید هیدروژن است که به دنبال تولید سوخت هیدروژن با استفاده از نور خورشید و شکستن مولکول‌های آب است.

هایپرسولار اعلام کرد این شرکت موفق به ثبت پتنتی با عنوان « Multi-junction artificial photosynthetic cell with enhanced photovoltages » در دفتر ثبت پتنت اروپا (EPO) شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پتنت محصول مشترک میان شرکت هایپرسولار و دانشگاه « کالیفرنیا » است و شواهد و مدارک مربوط به ثبت این پتنت در آدرس http://bit.ly/HyperPatentEurope قابل مشاهده است.

این شرکت تا روز ششم ماه ژوئن فرصت دارد تا تاییدیه کشورهای اروپایی تولیدکننده این پتنت را دریافت کند.

در این پتنت فناوری تولید هیدروژن با استفاده از نور خورشید تشریح شده‌ است. فناوریی که در آن از نانوذرات برای شکستن مولکول‌های آب استفاده می‌شود. در این روش میلیاردها نانوذره در یک سانتی‌متر مربع قرار داده شده‌اند.

این نانوذرات از چند لایه تشکیل شده‌اند که می‌توانند اثر فتوولتائیک تولیدی را افزایش دهند. با این کار کارایی تولید هیدروژن از آب بهبود می‌یابد.

استفاده از ساختار نانومقیاس در این فناوری موجب می‌شود تا جذب نور توسط سلول‌های خورشیدی افزایش یافته و به تعداد صفحه‌های خورشیدی کمتری نیاز باشد.

آرایه‌های نانومقیاس، هسته اصلی فناوری این شرکت برای تولید هیدروژن است. استفاده از این آرایه‌های نانومقیاس موجب می‌شود تا شرکت هایپرسولار بتواند قدرت جذب نور را در محصولات خود افزایش داده و با این کار امکان تولید پنل‌های خورشیدی بسیار نازک را فراهم و در مصرف مواد اولیه صرفه‌جویی کنند.

این شرکت از فرآیند « رول‌به‌رول » برای تولید پنل‌های خوشیدی حاوی نانوذرات استفاده می‌کند چرا که این کار منجر به کاهش ماده مورد نیاز برای تولید پنل شده و در نهایت هزینه تولید کاهش می‌یابد.

تیم یانگ، مدیرعامل شرکت هایپرسولار می‌گوید: « این پتنت از فناوری کلیدی ما محافظت می‌کند. ما علاوه بر اروپا در استرالیا، آمریکا و چین نیز اقدام به ثبت این پتنت کرده‌ایم.

هایپرسولار گام‌های بلندی برای حفظ مالکیت فکری فناوری خود برداشته است. پنل خورشیدی حاوی نانوذرات از کارایی بالایی برخوردار بوده و وزن اندکی دارد. با این ویژگی‌ها می‌توان تولید هیدروژن را در مقیاس‌های کوچک و بزرگ انجام داد.»

انتهای پیام/

169 / 159 ثبت پنت تولید هیدروژن نانوذرات فتوسنتز مصنوعی دانشگاه کالیفرنیا فتوولتائیک نانومقیاس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تولید هیدروژن نانوذرات فتوسنتز مصنوعی دانشگاه کالیفرنیا فتوولتائیک نانومقیاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است

به گزارش قدس خراسان، مجتبی خیام نیکویی صبح امروز در بازدید از  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی طرق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد تحول چشمگیر در شتاب بخشی در تشکیل هسته های فناور در واحدهای دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در خراسان رضوی هستیم.

وی افزود: حقیقتا اگر بخواهیم بخش کشاورزی را به مفهوم واقعی کلمه متحول و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم مهمترین مولفه حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن تشریح رشد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی تصریح کرد: ما پیش بینی ۱۰۰شرکت در دهکده های فناوری و نوآوری را کرده ایم که یکی از دهکده های فعال از نظر فعالیت خراسان رضوی است و امروز شاهد رونمایی از دستاوردهای شرکت های

انش بنیان بودیم که  تحول چشمگیری در کل کشور از نظر تجهیزات، ماشین آلات کشاورزی،کود و سم و سایر محصولاتی که باعث افزایش تولید در بخش کشاورزی می شود، ایجاد  می کند.

معاون وزیر کشاورزی تاکید کرد: آنچه امروز برای ما مهم بود و پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده شد  تولید نان کامل بود. استان خراسان رضوی ظرفیت اینکه پایلوت تولید نان کامل را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند دارد و امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد این باشیم خراسان رضوی قسمت اعظم نانوایی های آن نان کامل تولید می کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور نان کامل را موثر در سلامت مردم دانست و گفت: اگر تولید و استفاده از  نان کامل را با همکاری بخش خصوصی تبدیل  فرهنگ غالب کنیم گام اساسی در سلامت مردم برداشته ایم و اگر مردم ما در سبد غذایی شان این نان  قرار بگیرد بسیاری از بیماری ها  در بین مردم از بین خواهند رفت.

این خبر در حال بروز رسانی است ...

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان