Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ، امین مرادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید آثار هنری با موضوع آسیب‌های اجتماعی که توسط وزارت کشور به حوزه هنری واگذار شده و نهم اردیبهشت با حضور هنرمندان فیلمساز سه استان لرستان، خوزستان و کردستان که تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای را برعهده گرفته اند در سنندج حضور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فیلمسازان این سه استان با نظارت پوران درخشنده کارگردان سینمای یاران و حسنی رئیس کارگروه هنر‌های تصویری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری طرح‌ها و ایده‌های خود را برای بررسی ارایه می‌دهند.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده میان حوزه هنری و وزارت کشور تولید آثار هنری در بخش‌های مختلف با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: برای تمرکز زدایی از مرکز، هنرمندان ۱۷ استان کشور با نظارت حوزه‌های هنری مراکز استانی و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌ها با بررسی معضلات و آسیب‌های اجتماعی بر اساس آمار‌های ارائه شده از دریچه هنر به تولید اثر می‌پردازند.

مرادی افزود: استان‌های کردستان، لرستان و خوزستان با توجه به پتانسیل‌های فیلم سازی و وجوه مشترک در آسیب‌های اجتماعی، تولید فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای را در بخش‌های مربوط به طلاق، سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی، اعتیاد، بیکاری وخیانت به عنوان مهمترین موضوعات مورد نظر در دستور کار قرار داده شد.

وی اضافه کرد: بر همین مبنا در فراخوانی هنرمندان طرح‌ها و ایده‌های خود را در این خصوص به دفاتر هنر‌های تصویری حوزه هنری این سه استان تحویل داده و به منظور نهایی کردن طرح‌ها در نشستی یک روزه با حضور ناظر پروژه پوران درخشنده از هنرمندان برجسته عرصه سینما آثار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: در این نشست یک روزه هر هنرمند ضمن ارائه رزومه، برآورد، نحوه تولید و تیم تولید یک فیلم کوتاه قبلی خود را نیز ارائه و در صورت پذیرش ناظر قرارداد انجام کار منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای یک تیزر تبلیغاتی نیست افزود: هنرمندان این عرصه با کمترین زمان و به بهترین شیوه پیام خود را به مخاطب ارائه می‌دهند و از تأثیرگزاری بالایی نیز برخوردار است.

مرادی اظهار داشت: بهترین شیوه برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی استفاده از زبان هنر است و امید می‌رود در این حرکت ارزنده و با تولیدات هنری در ۱۷ استان کشور در بحث آسیب‌های اجتماعی شاهد یک حرکت ملی در جهت توجه دادن جامعه به این موضوعات و ارائه راه حل باشیم.

نشست فیلمسازان استان‌های خوزستان، لرستان و کردستان روز دوشنبه نهم اردیبهشت در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

تولید آثار هنری با موضوع آسیب‌های اجتماعی به حوزه هنری واگذار شده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان نقد فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان