Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مصطفی سنالا، رئیس شرکت ملی نفت لیبی، هشدار داد تشدید جنگ در این کشور سبب کاهش تولید نفت و کمبود سوخت خواهد شد.

سنالا در این خصوص اظهار داشت: «آخرین درگیری‌ها تهدید جدی برای فعالیت‌ها، تولید و اقتصاد ملی ما بود. به کارکنانمان که در اطراف مناطق درگیری کار می‌کردند دستور داده شده در خانه بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع سبب کاهش تولید خواهد شد. کمبود احتمالی سوخت هم غیرنظامیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم عملیات شرکت ملی نفت. این شرکت به شدت نگران تهدید زیرساخت‌های انرژی ملی و تلاش‌ها برای استفاده از امکانات و تجهیزات شرکت ملی نفت برای اهداف نظامی است».

او در ادامه خواستار توقف فوری درگیری‌ها در کشور شد. با این حال به این مطلب نیز اشاره کرد که در ماه مارس درآمد این شرکت ۲۰ درصد افزایش یافت. سنالا گفت: «درآمد شرکت ملی نفت در ماه مارس با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رکورد زد. این درآمد از فروش نفت خام و مشتقات آن به علاوه مالیات و حق امتیاز از قرارداد‌های امتیاز انحصاری به دست آمده است. این آمار افزایش درآمد ماهانه ۲۰ درصد را نشان می‌دهد. افزایش درآمد‌های ماه مارس عمدتا به پایان محاصره مسلحانه سه ماهه مربوط می‌شود».

سالهاست که لیبی در میان دو دولت تقسیم شده است: بخش شرقی کشور توسط مجلسی که در سال ۲۰۱۴ انتخاب شده است کنترل می‌شود و ارتش ملی لیبی به ریاست ژنرال خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کند، در حالی که دولت وفاق ملی که در طرابلس حضور دارد و تحت حمایت سازمان ملل متحد است کنترل قسمت‌های غربی لیبی را برعهده دارد.

در اوایل ماه آوریل، حفتر به ارتش ملی لیبی که تحت حمایتش است دستور داد طرابلس را از نیرو‌های دولت وفاق ملی بگیرند و در حال حاضر این نیرو‌ها در مسیر حرکت خود به طرابلس موفق شده‌اند تعدادی از مواضع و مناطق مهم از جمله فرودگاه بین‌المللی که در ۳۲ کیلومتری طرابلس واقع شده است را اشغال کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیزظهر سه شنبه در بازدید از مرکز نگهداری معلولان بهزیستی بوشهر گفت: یکی از مواردی که این مجموعه دچار مشکل بود نیاز به احداث آشپزخانه جدید با امکانات کامل بود که در این خصوص تقاضا می شود مسئولان و خیرین در صدد حل این مشکل باشند و این را مد نظر قرار دهند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از مواردی که این مجموعه دچار کمبود است نداشتن گاز لوله کشی است که از مدیر عامل شرکت گاز استان تقاضا می شود این مسأله را مورد بررسی قرار دهد و در صدد حل این مشکل نیز برآیند و به این مجموعه کمک کند.

وی افزود: در بازدید قبل این مجموعه بلحاظ آب مصرفی دچار مشکل بودند که این مشکل حل شده و از کسانی که در این راستا کمک کردند تقدیر میکنم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: این مجموعه در تهیه اقلامی مثل پوشاک و مایحتاج غذایی دچار کمبود هایی است که نیاز است از ظرفیت مردم و خیرین در جهت یاری رساندن به این مجموعه کمک گرفت

. مهر انگیز خطاب به مسئولین این مجموعه گفت: هر مشکل و کمبودی در این مجموعه باشد به دادستانی اعلام شود تا در این خصوص حمایت های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید پیرامون موارد دیگری نیز که مطرح شد توصیه های لازم به مسئولان این مجموعه ارایه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از قسمت های مختلف مرکز نگهداری معلولان بوشهر ضمن تشکراز زحمات و تلاش های مسئولان و کارکنان این مجموعه از نزدیک در جریان کمبود ها و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

مهر انگیز از تک تک افراد معلول این مجموعه دیدار و با آنها گفتگو کرد و از مسئولان در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.

کد خبر 6093075

دیگر خبرها

  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید