Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@11:40:07 GMT

فناوري بلاکچين، مسيري براي دور زدن تحريم‌هاست

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۲۵۶۳

فناوري بلاکچين، مسيري براي دور زدن تحريم‌هاست

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: فناوري بلاکچين مسيري براي دور زدن تحريم ها و چالشي بزرگ براي اجتماع است که امکان دور زدن نظام‌هاي حکمراني جهاني نيز با آن ميسر مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «سعيد رضا عاملي» امروز يکشنبه در چهاردهمين همايش روابط عمومي الکترونيک در محل بازار بزرگ ايران (ايرانمال) افزود: بلاکچين مي تواند فرصتي براي کوچک سازي دولت و وسعت بخشيدن به عملکرد بخش خصوصي و نظام‌هاي همکاري و تعاون باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: اين فناوري در عين حال نيازمند مقررات گذاري است.
عاملي، دليل تسلط آمريکايي‌ها بر تبادلات مالي جهاني را الگوريتم هر تبادل مالي با بانک مرکزي آمريکا برشمرد و خاطرنشان کرد: فناوري بلاکچين امکان دور زدن نظام هاي حکمراني جهاني را فراهم مي کند.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي يادآور شد: فناوري بلاک چين هرچند براي خلق پول جديد و مجازي آمد، اما مسير آن زبان جديدي را به وجود آورد که در حقيقت زبان حکمراني جديد است.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: در سال 2014 صنعت بلاکچين دو مطرح شد که علاوه بر اينکه مورد توجه نهادهاي مالي قرار داشت، توجه عمومي را نيز جلب کرد و کل عرصه ارتباطات را در بر گرفت.
اين مقام مسئول اضافه کرد: بلاکچين يک زبان برنامه نويسي جديد است که خلاهاي برنامه نويسي قبلي از جمله نبود امنيت، شفافيت ارتباطات مستقيم، تعاملات غير مرکزي، قابليت رمزگذاري هويت بخش، قابليت اعتبار، اطمينان بخشي به همه ذينفعان و حمايت کننده بودن از معرض گذاري اطلاعات براي همه ذينفعان را پر مي کرد.
وي گفت: بلاکچين به عنوان نظام حکمراني جديد خدمات و ارتباطات، ظهور نوعي جديد از روابط عمومي در بستر ديجيتال مطرح است.
رئيس دانشکده ارتباطات جهان دانشگاه تهران، مزاياي فناوري بلاکچين را خودکار شدن، شفافيت، خودمختاري و امنيت در پاسخگويي به مشتري برشمرد.
وي همچنين تفاوت روابط عمومي هاي قديم و روابط عمومي ها بر بستر بلاکچين را اطمينان بخشي و اعتبار، شفافيت، محرمانگي، بي واسطه گي، مشارکت پذيري، ارزش پذيري خاص، براي وعده بودن، خلاقيت و نوآوري و وسعت جهاني برشمرد.
اقتصام 3065**2078**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش مدار امید» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت، "روز ارتباطات و روابط عمومی" پویش مدار امید را در قالب‌های زیر برگزار می‌کند:

مستند خبری تلویزیونی، سفرنامه، گزارش تحلیلی، پادکست، گزارش تصویری، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، استوری موشن

و با موضوعات: اردوهای جهادی، اردوهای پیشرفت و آبادانی، اردوهای راهیان نور، مساجد تراز انقلاب اسلامی، پایگاه‌های اسوه و سایر فعالیت‌های مرتبط با امید آفرینی برگزار خواهد شد.

شما می‌توانید آثار خود را به شناسه @iranevent به پیام رسان روبیکا ارسال کنید.

کد خبر 6096569

دیگر خبرها

  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود