Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، محمدعلی وحدت با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت مقام حسین فرمان، اظهار داشت: یازدهم اردیبهشت ماه آیین نکوداشت مقام دکتر حسین فرمان استاد تمام فیزیک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سوابق کاری حسین فرمان، بیان داشت: این استاد برجسته بخش عمده‌ای از فعالیت خود را به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گذرانده ولی در دانشگاه یزد نیز تدریس داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین عضو هیات امنا و هیات موسس موسسه اموزش عالی امام جواد(ع) نیز می باشند.

رئیس موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) در ادامه از راه اندازی اولین کلینیک تخصصی مشاوره و روانشناسی کشور در روز یازدهم اردیبهشت‌ماه با هدف مشاوره تخصصی در حوزه های مختلف به شهروندان با بهره مندی از متخصین بنام و مشاورین مطرح استان خبر داد.

وحدت با اشاره به برگزاری جشن سالانه دانش آموختگی موسسه آموزش عالی امام جواد(ع)، گفت: در سال 98 نیز این جشن با برنامه ریزی دانشجویان و با نظارت این موسسه با تجلیل از اساتید برجسته این دانشگاه و استان در حضور حدود 300 دانش آموخته این موسسه برگزار می شود.

وی در ادامه با تشریح فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی، تحقیقاتی و علمی موسسه آموزش عالی امام جواد(ع)، با بیان اینکه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی درگیر رقابت ناعادلانه ای شده اند، انتقاد کرد: ما اکنون در حال رقابت با دولت هستیم، دولتی که پول ندارد اما برای خودش خرجی می تراشد که سرمایه گذاری علمی نیست. به طور مثال سرانه بودجه اختصاصی به هر دانشجو از سوی دولت در دانشگاه‌های دولتی بیش از 18 میلیون تومان است این مهم در حالی است که در موسسه آموزش امام جواد(ع) که هیچ بودجه‌ای از دولت نمی‌گیرد باید با سرانه بودجه سالانه‌ای معادل دو میلیون تومان به ازای هر دانشجو فعالیت کند.

رییس موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) در ادامه تصریح کرد: این موسسه اموزشی قریب 30 کد رشته تحصیلی خود را به دلیل کارآیی نداشت در بازار کار به طور کامل تعطیل کرده و مجوز رشته‌های جدید کاربردی را اخذ کرده درحالیکه در برخی از دانشگاه‌های دولتی همچنان شاهد رشته‌هایی هستیم که در جامعه هیچ بازار کاری ندارند. این مدیریت ناکارآمد سبب شده در استان صنعتی یزد با موجی از فارغ التحصیلان بیکار مواجه باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی بودجه دانشجو سرمایه گذاری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران، امسال 90 ساله می شود و به همین مناسبت، برنامه هایی برگزار می شود.

لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران با عنوان «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد. رویدادهای این بزرگداشت، هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد. 

 

  دانشگاه تهران در سال 1313 تاسیس شد. به نوشته دانشنامه ایرانیکا، دانشگاه تهران با ادغام دارالفنون، مدرسه علوم سیاسی، مدرسه طب، مدرسه عالی فلاحت و صنایع روستایی، مدرسه فلاحت مظفر (نخستین مدرسه کشاورزی در ایران)، مدرسه صنایع و هنر (مؤسس کمال الملک)، مدرسه عالی معماری، مدرسه عالی حقوق، و چند مرکز آموزش عالی دیگر تهران شکل گرفت.

دانشگاه تهران، هم اکنون یکی از بزرگترین دانشگاه های ایران به شمار می رود. با این حال اولین دانشگاه معاصر، مدرسه عالی دارالفنون است.

دانشگاه تهران دارای ۱۹ دانشکدهٔ مستقل، ۶ دانشکدگان با ۲۹ دانشکده وابسته، ۵ پردیس منطقه‌ای، ۱۳ مرکز پژوهشی و ۱۸ مؤسسهٔ پژوهشی و پژوهشکده است. 


سردر دانشگاه تهران

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!