Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله «نشنال اینترست» نوشت: آمریکا باید امتیازاتی به روسیه بدهد تا بتواند برای مقابله با نفوذ روزافزون چین، ائتلافی بوجود آورد و مسکو نیز علاقه‌ای به مناقشه با آمریکا و اروپا نداشته و می‌خواهد تقویت حضور نظامی غرب در نزدیکی مرزهایش متوقف شود. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در تحلیلی نوشته است، آمریکا بهتر است توافقنامه موقتی با روسیه برای عادی سازی روابط بین دو کشور منعقد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحلیل آمده است: «به نفع واشنگتن خواهد بود، اگر ائتلافی علیه پکن ایجاد شود و بهترین و راحت ترین راه، انعقاد توافقنامه موقتی با مسکو خواهد بود که بعد جنبه دائمی پیدا کند.»

این مجله نوشته است: «مسکو علاقه‌ای به مناقشه با اروپا و آمریکا ندارد و امیدوار است تا تقویت حضور نظامی غرب در نزدیکی مرزهای روسیه متوقف شود. ضمن اینکه از لحاظ تاریخی روسیه واقعاً همواره به اروپا و ایالات متحده بسیار نزدیک تر بوده تا به کشور چین.»

«نشنال اینترست» در عین حال می‌نویسد: «هر تصمیمی در این رابطه نیازمند آن است که آمریکا این مسئله را بپذیرد که شبه جزیره کریمه دیگر به خاک اوکراین باز نخواهد گشت. علاوه بر این واشنگتن می‌تواند پیشنهاد کند که پیشروی ناتو به سمت مرزهای روسیه متوقف شود. مسکو نیز در ازای آن، به حمایت خود از جدایی طلبان در شرق اوکراین خاتمه دهد تا مناقشه داخلی در اوکراین، آرام شود. چنین وضعیتی به نفع مقامات کی‌یف هم خواهد بود، به این دلیل که این کشور به این زودی‌ها نمی تواند به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درآید و بدین وسیله با روسیه صلح برقرار خواهد کرد.»

این نشریه در عین حال تاکید کرده است که چنین توافق‌نامه‌ای بین واشنگتن و مسکو نمی تواند تمامی اختلافات دو طرف را حل و فصل کند، ولی تماس‌ها بین آمریکا و روسیه عادی سازی خواهد شد و امکان همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف از جمله مقابله با نفوذ روز افزون چین که می‌توانند برای روسیه هم دردسرساز شود را فراهم کند.

این مجله در پایان ابراز تاسف کرده که ایالات متحده در این اواخر این بهانه را به دست مقامات مسکو و پکن داده تا از اقدامات واشنگتن در عرصه بین المللی به شدت انتقاد کنند.

نویسنده این مقاله پیشنهاد کرده که آمریکا بهتر است از تمامی امکانات خود استفاده کند تا مانع از توسعه روابط این رقیب قدرتمند خود (روسیه و چین) شود و در این صورت دیگر واشنگتن لازم نیست نگران آن باشد که ولادیمیر پوتین و "شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین درباره چه مسائلی گفت‌وگو می کنند.

پوتین: غربی‌ها نباید ارزش‌های خود را بر سایر ملل تحمیل کنندپوتین: جایگزینی برای حل مسالمت‌آمیز مشکلات هسته‌ای کره شمالی وجود نداردپوتین مذاکرات خود با رهبر کره شمالی را پرمحتوا ارزیابی کرد

لازم به یادآوری است که رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در پکن با همتای چینی خود دیدار و مذاکره کرد. مقامات مسکو و پکن این مذاکرات را بسیار سازنده و پرمحتوا ارزیابی کردند.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,87,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست

متاسفانه طی سال‌ها و دهه اخیر، بعد از رها شدن فضای مجازی و رشد قارچ‌گونه‌ی کانال‌ها و صفحات وطن‌فروش رفته‌رفته مخاطب با این سوال رو به رو شد که آتش‌زدن پرچم آمریکا و اسرائیل و مرگ فرستادن بر آنها کار درستی بوده است؟

پاسخ این سوال را در روزهای اخیر، براندازها با زبان بی‌زبانی داده‌اند: وقتی دانشگاه‌های غرب مرگ بر بچه‌کش و حامیانش سر می‌دهند یعنی هیچ بعید نیست، تصمیم‌سازهایی در جهان غرب در آینده بالا‌نشین شوند که مسائل را از زاویه نگاه جمهوری اسلامی و مردم ایران می‌بینند.

در واقع شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا طی ۴۵ سال و آتش‌زدنِ پرچم‌ها جرقه‌ای بود که زده شد تا این آتش بالاخره شعله‌ور شد. و حالا جواب داده و پژواک این صدا نه از کشورهای مسلمان که از پایتخت‌های غربی به گوش جهانیان می‌رسد.

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک