Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم در مراسم بین المللی جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ که در دانشگاه تهران درحال برگزاری است اظهار کرد: آینده جهان اسلام و توجه به آنچه که باید تا ۱۴۱۴ محقق شود نیاز به نگاه منطقی دارد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: توسعه جهان اسلام به اهمیت داشته‌ها و باید‌ها توجه دارد و آنچه که مهم است توجه به جمعیت قابل توجه کشور‌های اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نگاه اسلامی به تعلیم و تربیت گفت: توجه به نسل جوان در فرهنگ اسلامی اهمیت بسیاری دارد و سرمایه انسانی خوبی در کنار ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان وجود دارد.

غلامی افزود: در کنار ظرفیت خوب انسانی منابع خوب طبیعی و پراکندگی جمعیت در کشور‌های اسلام خوب است و مهاجران کشور‌های اسلامی توانمندی علمی را با خود دارند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره ظرفیت علمی ایران اظهارکرد: در حوزه علوم و تحقیقات و فناوری دستاورد‌های خوبی کسب کرده ایم و ایران کار‌های علمی شناخته شده‌ای انجام داده است و نیروی انسانی ما ظرفیت توسعه یافتگی خوبی داشته است.

پس افزود: برای توسعه همه جانبه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی به نیرو انسانی جوان احتیاج داریم و نگاه اسلام به انسان با کرامت است و می‌گوید تمام انسان‌ها با یکدیگر مساوی هستند و توسعه علمی کشور‌ها باید برای تمام مردم باشد


غلامی ادامه داد: هدف ما اشتراک گذاشتن دستاورد‌های علمی با تمام کشور‌های اسلامی است و ارائه خدمات پژوهشی با دیگر کشور‌ها در برنامه ما قرار دارد و بخشی از این برنامه توسط وزارت علوم است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره دانشگاه B۸ بیان کرد: همکاری ما کشور‌های B۸ منجر به تاسیس دانشگاهی شد و البته شعبات واحد‌های علمی تاسیس شده اند و ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: آمادگی لازم در چهل چوب قوانین مصور ایران برای مطالعات آینده پژوهی و علمی وجود دارد و البته آمادگی کامل برای انتقال تجربیات علمی در قالب پارک‌های علم و فناوری وجود دارد.

غلامی یادآوری کرد: توسعه پایدار در حوزه اقتصادی، ساسی، زیست محیطی بر یافته‌های علمی و دانشجویان و اساتید کشور استوار است و حتما در مسیر پیش رو محور اصلی ما توسعه همکاری‌های علنی بین کشور‌های مسلمان است

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد