Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رئيس هيأت ويژه گزارش ملي سيلاب ها گفت: اين هيأت کاملاً مستقل بوده و زير نظر هيچ دستگاه دولتي و ارگاني نيست، استقلال اين هيأت فرصتي فراهم کرده که تحت تأثير هيچ جرياني قرار نگيرد، از اين رو گزارش ها بطور مستقيم به رئيس جمهوري اعلام مي شود.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، محمود نيلي احمدآبادي روز گذشته در نشستي با اعضاي هيأت‌علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز اظهار کرد: به گمان همه ما کشور از ظرفيت‌هاي دانشگاه‌ها به‌عنوان يک‌نهاد به‌خوبي استفاده نکرده و بسياري از مشکلاتي که امروز با آن مواجه هستيم به دليل عدم بهره‌مندي از اين ظرفيت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ممکن است فردي از ما در نهادهاي اجرايي، مراکز تصميم‌گيري، مجلس، قوه قضاييه و ديگر نهادها حضورداشته باشد و اين فرصت‌ها مي‌تواند مغتنم باشد اما به معني استفاده از ظرفيت دانشگاه نيست. دانشگاه يعني نهادي که همه اجزاي آن در يک موضوع مشارکت مي‌کنند و اين استعداد مي‌تواند بارور شده و در اختيار کل کشور قرار گيرد.
رئيس دانشگاه تهران با اشاره به اينکه در ايران تجربه کار گروهي قوي در درون دانشگاه و بين دانشگاه‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اين مسئله نقطه‌ ضعفي براي دانشگاه‌ها است، در سال‌هاي اخير اکثر دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند به اين مشکل غلبه کنند. با چهل سالي که از انقلاب مي‌گذرد دانشگاه‌ها بايد جدي‌تر به اين مسائل بپردازند.
به گفته نيلي احمدآبادي، برخورد مسئولان کشور در تمامي سطوح نشان مي‌دهد آن‌ها نيز تشنه راه‌حل و شنيدن حرف‌هاي جديد، مؤثر، علمي و مهم هستند.
وي همچنين يادآورشد: تجربه حکم روحاني رياست محترم جمهوري درباره سيل‌هاي اخير دومين تجربه است که در سطح ملي صورت مي‌گيرد. اولين تجربه درباره واقعه پلاسکو بود که به دانشگاه تربيت مدرس ارجاع داده شد.
رئيس دانشگاه تهران معتقد است که ارجاع بررسي پلاسکو به دانشگاه تربيت مدرس به‌خوبي انجام گرفت و گزارش‌هايي که از دستگاه‌هاي اجرايي ارائه شد، نشان داد کار موفقي انجام‌شده که منجر به تدوين آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هايي شد که مي‌تواند کشور را در مقابل مخاطراتي مانند آتش‌سوزي ايمن کند.
نيلي احمد آبادي افزود: موضوع سيل با مسئله پلاسکو متفاوت است؛ گستردگي آن در کشور و تنوع تخصص‌ها و تأثيرات آن موجب متفاوت شدن اين رخداد با رويداد آتش‌سوزي پلاسکو شده که بيشتر بخشي از مردم شهر تهران را درگير کرده بود. به‌عنوان رخدادي تأسف‌بار مهم بود اما بر زندگي مردم و شرايط محيطي تأثير اندکي داشت.
نيلي احمدآبادي، افزود: سيل مسئله‌اي ملي است و استان‌هاي متعددي را تحت تأثير قرار داده است. اين پديده را مي‌توان اين‌چنين تحليل کرد که نتيجه کارهاي اشتباه صورت گرفته و کارهاي صورت نگرفته است. اگر هيئت بتواند دو موضوع `کارهايي که بايد انجام مي‌شد و نشد` و `کارهايي که نبايد انجام مي‌شد و شد` را بررسي کند، کار بزرگي در کشور صورت گرفته است.
وي ادامه داد: دانشگاه‌ها نشان داده‌اند جزو سالم‌ترين، بي‌طرف‌ترين و علمي‌ترين نهادهاي کشور هستند و طبيعي است اين مسئله به دانشگاه‌ها ارجاع داده شود، درباره فرايند صدور حکم و انتخاب افراد نيز نگاه اصلي ما اين است که از ظرفيت تمام متخصصان و دانشگاهياني که در اين حوزه هستند و دانشگاهياني که در سيل آب‌هاي اخير دچار مشکل شده‌اند استفاده شود.
رئيس هيأت ويژه گزارش ملي سيلاب‌ها، عنوان کرد: نکته قابل‌تأمل زمان و سرعت عمل است؛ زمان اجراي اين طرح شش‌ماهه است و رخدادهايي که در کشور رخ مي‌دهد، تأثير اجتماعي آن‌ها و تحت تأثير قرار گرفتن نهادها و ارگان‌ها بسيار محدود است و معمولاً رخدادي ديگر روي مي‌دهد و همگان به آن مي‌پردازند.
رئيس دانشگاه تهران، اظهار کرد: هيأت در چهار مرحله `روايت دقيق، مستند و روشن ازآنچه اتفاق افتاده است`، `آسيب‌شناسي`، `آموخته‌ها و درس‌هايي که بايد از اين رخداد بياموزيم` و `راهبرد` اقدام مي کند و قطعاً نتيجه نهايي که راهبرد است مي‌تواند مورداستفاده کشور قرار گيرد.
نيلي احمدآبادي رئيس هيأت ويژه گزارش ملي سيلاب‌ها، گروه همراه و برخي اعضاي هيأت‌علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز بازديد هوايي از مناطق سيل‌زده استان خوزستان نيز داشتند.
**9491** 1200
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

به گزارش مهر، در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد