Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:20:59 GMT

ماژول ماه‌نشین مأموریت آپولو 10، پس از 50 سال پیدا شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۳۶۲۰

ماژول ماه‌نشین مأموریت آپولو 10، پس از 50 سال پیدا شد

تهران- ایرنا- فضانوردان انگلیسی ماژول ماه‌نشینی را که 50 سال پیش در جریان مأموریت فضایی آپولو 10 ناسا گمشده بود، پیدا کردند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا به نقل از دیلی میل، این ماژول ماه‌نشین از برجسته‌ترین یادگارهای برجا مانده از فرود انسان در ماه است که تیم آپولو 10 پنجاه سال قبل هرگونه ردی از آن را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در زمان انجام این مأموریت در سال 1969، تام استافورد از اعضای تیم آپولو 10، در پیامی رادیویی به مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون اعلام کرد که او و گروهش به‌محض جدا شدن این فضاناو از ماژول فرماندهی دیگر اثری از آن ندیده‌اند.
گمان می‌شد این ماژول که اسنوپی (Snoopy) نام داشت، برای همیشه ازدست‌رفته باشد؛ اما فضانوردان و اخترشناسان بسیاری در زمین همیشه امید داشتند که روزی بتوانند این سوزن که تنها چهار متر عرض دارد را در انبارِ کاهِ آسمان پیدا کنند.
«نیک هاوز» (Nick Howes) از اعضای انجمن سلطنتی اخترشناسان انگلیس در کنار دیگر کارشناسان و فضانوردان برنامه آپولو، چندین سال را به تلاش برای پیدا کردن این ماه‌نشین گذراندند.
به نقل از تارنمای روزنامه انگلیسی تایمز، این تیم اکنون مدعی است که اسنوپی را پیدا کرده و به کسی نیاز دارد که از تخصص لازم برای بازیابی آن برخوردار باشد.
علمی**9418** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آپولو 10 ماموريت فضايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم

 احمد وحیدی عصر امروز در جلسه تکریم و معارفه استاندار لرستان، اظهار داشت: ملت ما در حال نزدیک شدن به فتح قله‌ها است و به تعبیر مقام معظم رهبری در این مسیر نباید خسته شویم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، اضافه کرد: این عملیات از قله‌های فتح محسوب می‌شود و ملت ایران در مسیر تحول و تکامل تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌است.

وزیر کشور با تأکید به مقاومت ملت ایران، یادآور شد: غیورمردان ما در اقصی نقاط کشور و جبهه مقاومت در حال فعالیت هستند و کشور ما با مأموریت‌های چندگانه در حال حرکت در مسیر قله‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه ما افول رژیم غاصب در نقشه راه کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: دشمن می‌خواهد وعده‌های دروغین به ما تحمیل کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم
  • وزیر کشور: با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم
  • ببینید | تشریح مأموریت هیأت بلندپایه امنیتی ایران در اجلاس سن‌ پترزبورگ
  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌ نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی