Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:46:52 GMT

لزوم گسترش دیپلماسی اقتصادی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۳۷۶۲

لزوم گسترش دیپلماسی اقتصادی

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است برای بهبود شرایط اقتصادی کشور باید به سراغ گزینه‌های بلندمدت رفت، زیرا دور زدن تحریم‌ها در شرایط فعلی یک مسکّن به شمار می‌رود.

عباس آرگون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اقتصاد ایران در طول ماه‌های گذشته با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مواجه شده و هدف اصلی این تحریم‌ها محدود کردن فعالیت‌های اقتصادی کشور و گسترش فشار بر اقشار مختلف مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این فشارها اما می‌توان به راهکارهایی اندیشید که بتوان در کوتاه‌مدت و بلندمدت شرایط امروز را تغییر داد.

به گفته وی، با وجود آنکه در کوتاه‌مدت بسیاری به دور زدن تحریم‌ها فکر می‌کنند اما برای عبور از این شرایط و ایمن شدن اقتصاد کشور از این فشارها باید به راه‌حل‌هایی طولانی مدت‌تر هم فکر کرد.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه در شرایط فعلی دو طیف تصمیم‌گیری همزمان باید در دستور کار قرار گیرد، توضیح داد: در حوزه اول ما باید به شکلی جدی به تقویت دیپلماسی اقتصادی خود در نقاط مختلف جهان بپردازیم. با وجود آنکه آمریکا ما را تحریم کرده اما بسیاری از کشورهای جهان با این تصمیم مخالفند و همین موضوع می‌تواند بستر تقویت دیپلماسی و افزایش نفوذ ایران در جهان را فراهم کند.

آرگون ادامه داد: در شرایطی که آمریکا تلاش کرده فروش نفت ایران را محدود کند، ما می‌توانیم بر گسترش صادرات دیگر محصول‌ها تمرکز کنیم و از فشارهای فعلی فرصتی برای تقویت تولید و صادرات به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه گام دوم برای مقابله با تحریم‌ها، عبور از خودتحریمی‌های داخلی است، اظهار کرد: اینکه اقتصاد ما برای تولیدکنندگان شرایط را سخت کرده، موضوعی قطعی است. ما باید شرایط برای سرمایه‌گذاران جدید فراهم کنیم، قوانین و مقررات دست و پا گیر را لغو کنیم و آنچه سال‌هاست به نام بهبود فضای کسب و کار مطرح است را به مرحله اجرا برسانیم.

این عضو اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: اگر در کشور صحبت از رونق تولید است یا می‌خواهیم براساس اقتصاد مقاومتی، درون‌زایی و برون‌نگری را دنبال کنیم؛ باید کشور به مزیت‌های اقتصادی خود توجه کند. افزایش تولید کالاهایی که مزیت کیفی و قیمتی دارند هم برای صادرات ما اهمیت بالایی خواهند داشت و هم اشتغال پایدار به وجود می‌آورد. در صورتی که این اهداف دنبال شود، می‌توان انتظار داشت که از این شرایط سخت عبور کنیم اما در غیر این صورت، مشکلات داخلی مدیریت اوضاع را سخت می‌کند.

به گزارش ایسنا، تحریم‌های اقتصادی یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر ضد مردم ایران "تروریسم اقتصادی" نیز خوانده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم های آمریکا تحريم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی پیامی عنوان کرد: ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام را از کارگران سختکوش ایران در منظر همگان قرار داده است.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی به شرح زیر است:

فرارسیدن یکم ماه می میلادی روز جهانی کارگر که امسال با ۱۲ اردیبهشت، سالروز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عجین گردیده، را به همه تلاشگران متعهد و سختکوش عرصه آبادانی و پیشرفت کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

نقش‌آفرینی مؤثر و تعیین‌کننده جامعه کارگری در مقاطع سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، از حضور تکلیف مدارانه در دوران دفاع مقدس و تقدیم ۱۴ هزار شهید والامقام گرفته، تا مجاهدت خستگی‌ناپذیر و ایستادگی در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای خصمانه دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از کارگران سختکوش ایران اسلامی در منظر همگان قرار داده است.

در این برهه حساس کنونی که با تدبیر و دوراندیشی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «ادام الله ظله الوارف» باورِ توان و ظرفیت‌های بی‌بدیل داخلی و خودکفایی در عرصه‌های مختلف در برابر فتنه‌های اقتصادی دشمن، به عنوان اولویتی مهم قرار گرفته، کارگران خدوم و زحمت‌کش ایران اسلامی به عنوان سنگرنشینان خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی بیشترین نقش را در به حرکت درآوردن چرخه تولید، توسعه و پیشرفت کشور ایفا می‌نماید.

اینجانب ضمن قدردانی و پاسداشت مجاهدت و تلاش های ارزنده کارگران عزیز و خانواده های محترمشان که با همدلی، ایثار و تحمل سختی‌ها سهم برجسته ای در پیمودن مسیر عزت و استقلال ایران اسلامی بر دوش دارند، انتظار می‌رود در سالی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته است، کارگران به عنوان رکن اصلی جهش تولید، کماکان با تکیه بر مبانی اعتقادی و ارزش های اسلامی و با تفکر بسیجی، روحیه جهادی و خلق آثار ماندگار، زمینه رشد و بالندگی کشورمان را در تحقق حماسه عظیم اقتصادی فراهم سازند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض