Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@23:25:49 GMT

دلایل افزایش قیمت چشمگیر خودرو

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۳۹۰۴

دلایل افزایش قیمت چشمگیر خودرو

نجفی منش اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار و گران شدن ارز را از جمله دلایل افزایش قیمت خودرو دانست.

«محمد رضا نجفی منش» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، در خصوص گران شدن خودرو گفت: این اتفاقی که در بازار رخ داده است تضعیف پول ملی است نه گرانی خودرو.

 

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان افزود: زمانی که روزانه هزار تا هزار دویست میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می شود و تولید افزایش نمی یابد، قیمت ها بالا می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهارداشت: یکی از علت های تضعیف ارزش پول ملی افزایش نقدینگی است.

 

نجفی منش در مورد این که قرار بود افزایش تولید خودروهای ایرانی رقم بخورد تا قیمت ها در بازار آزاد تعدیل شود، اعلام کرد: هنوز راجع به میزان تولید خودرو در سال 98 آماری منتشر نشده اما طبق آمار موجود تولید در ماه های بهمن و اسفند 97 افزایش داشته است.

 

 

وی با تاکید براین نکته که باید اردیبهشت را پشت سر بگذاریم که بتوانیم راجع به تولید خودرو در سال جاری نظر دهیم، یادآور شد: اما در دو ماه آخر سال 97 به روزانه 4 هزار خودرو در کشور رسیده بود.

 

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان در ادامه وجود اختلاف میان قیمت های کارخانه و بازار را یکی دیگر از علت های افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد دانست و خاطرنشان کرد: قرار بوده است قیمت ها 5 درصد حاشیه بازار باشد اما فروش این روزهای کارخانه ها با ملاک قیمت بهمن انجام می شود.

 

وی ادامه داد: اختلاف موجود در قیمت بازار باعث شده تا سوداگران خودرو را از کارخانه خریداری کرده و با قیمت گرانتر در بازار بفروشند. این امر موجب گران شدن خودرو می شود.

 

نجفی منش تصریح کرد: اما نباید فراموش کرد که قیمت ارز که افزایش یابد خودرو هم گران می شود. پس تا زمانی که قیمت ارز به تعادل نرسیده، قیمت خودرو نیز متعادل نخواهد شد.

 

فعال صنعت خودرو به گران شدن مواد اولیه ایرانی همزمان با افزایش قیمت ارز نیز اشاره کرد و گفت: مواد اولیه ای که در داخل کشور تولید می شود با گرانی ارز گران می شود این هم یک علت دیگر برای افزایش قیمت خودرو است.

 

وی از افزایش 45 درصدی هزینه پرسنلی فعالان این صنعت خبرداد و تاکید کرد: این هم یک عامل برای افزایش قیمت خودرو محسوب می شود.

 

نجفی منش در پایان با تصریح این مطلب که قیمت های کنونی بازار خودرو حبابی است، خاطرنشان کرد: فروش خودرو به قیمت 5 درصد کمتر از حاشیه بازار قیمت ها را در بازار آزاد کاهنده می کند./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان قم خسارت سیل کانون های فرهنگی هنری مساجد سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران استان بوشهر رونق تولید کمک به سیل زدگان افزایش قیمت خودروی داخلی افزایش قیمت خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با افزایش ۶۲ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۷۸۷ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۵۸۷ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۹۸۲ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۱ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۴ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۲۲.۱۹ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903381

دیگر خبرها

  • معامله گران محتاط شدند / بازار طلا به کف حمایت برگشت
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت + جدول
  • این خودرو یک‌دفعه ۹۰ میلیون گران شد/ جدول قیمت
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت +جدول
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد