Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی گفت: نشست هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی D۸، روز‌های نهم و دهم اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در خصوص نشست هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی D۸ اظهار داشت: این نشست با حضور دبیرکل D۸، تنی چند از وزرای کشور‌های عضو و دیگر معاونان وزارت علوم و تحقیقات کشور‌های ایران، ترکیه، مصر، نیجریه، بنگلادش، مالزی، پاکستان و اندونزی، بنا به دعوت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، دانشگاه بین‌المللی D۸، به میزبانی شهر همدان و دانشگاه بوعلی سینای همدان از مهرماه سال جاری از میان داوطلبان کشور‌های مسلمان دانشجو می‌پذیرد.
سالارآملی تصریح کرد: مصوبه تاسیس این دانشگاه در ایران، در سال‌های گذشته، در نشست رؤسای جمهور هشت کشور در حال توسعه مسلمان به تصویب رسید؛ جمعیت کشور‌های عضو D۸ در حال حاضر از یک میلیارد نفر بیشتر شده و دارای نیروی کاری ۴۰۰ میلیونی و یک ظرفیت بزرگ اقتصادی و علمی در دنیا می‌باشد.
وی عنوان کرد: در نشست هیئت امنای دانشگاه D۸، اساسنامه این دانشگاه نهایی شده و دستورالعمل چگونگی اداره جلسات نیز مصوب خواهد شد. در ضمن چارچوب انتخاب رئیس دانشگاه نیز به بحث گذاشته شده و نهایی می‌گردد.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی D۸، در انتقال دانش و نوآوری مابین کشور‌های مسلمان و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی این کشور‌ها نقش اساسی ایفا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم نیروی کار گروه D8

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد