Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ربیعه علی محمدی از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران (بیت الزهرا) شهرستان همدان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ربیعه علی محمدی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی این اداره کل دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در  این نشست نیز مرضیه قرائتی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان همدان ضمن ارائه گزارش عملکرد انجام شده در سال ۹۷، تعهدات آموزشی در سال جاری را نیز تشریح کرد.

قرائتی با اشاره به فعالیت واحد مشاوره و رهگیری مستقر در مرکز بیان کرد:کارآموزانی که قبلا دوره های مهارتی را گذرانده اند  وضعیت اشتغال توسط این واحد در حال پیگیری است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان همدان از برگزاری کارگاه آموزش روستایی در روستای آبشینه همدان خبر داد و افزود:این کارگاه در راستای آموزش های مهارتی در مناطق محروم در رشته های فناوری اطلاعات، صنایع دستی و طراحی دوخت در حال بهره برداری و آموزش است.

بانوان در گذراندن دوره های مهارتی حضور پررونق تری دارند

در ادامه رضا زارعی معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: طبق آمار موجود بانوان در گذراندن دوره های مهارتی حضور پررونق تری دارند.

زارعی بیان کرد : این اداره کل برنامه ریزی آموزشی را مطابق رسته های شغلی که در استان از اولویت  برخورار هستند را اجرا می کند.

می توانیم برندهای همدان را معرفی کنیم

ربیعه علی محمدی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به وجود صنایع مهم و تولیدکنندگان در استان مطرح کرد: با راه اندازی نمایشگاه و دعوت از تولید کنندگان و صاحبان صنایع می توانیم برندهای همدان را معرفی کنیم.

علی محمدی بیان کرد: افراد مهارت دیده در فنی و حرفه ای سریعتر جذب بازار کار می شوند.

وی استفاده از قوانین مشاغل خرد را مطرح ساخت و افزود: قوانین دست و پا گیر موجب گریز تولیدکنندگان می شود.

علی محمدی  از سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان یکی از سازمان های افزایش دهنده اعتماد به نفس یاد کرد و گفت:اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی درجامعه دارد.

شایان ذکر است در پایان وی از کارگاههای آموزشی این مرکز بازدید بعمل آورد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آسیب اجتماعی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رییس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان