Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهرداد سلطانی روز یکشنبه در نخستین کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده افزود: دستور تشکیل این کارگروه در همه استان ها داده شده و در زنجان نیز به تبع کشور تشکیل می شود اما با تدابیری که اندیشیده و اقدام شد نسبت به سایر مناطق کمتر شاهد حوادث ناگوار ناشی از بارندگی های فروردین بودیم.
وی اظهارداشت: در حوزه خسارت به تاسیسات بخش کشاورزی، نهرها، سازه های آبی، نگهداری از منابع آبی و سیل بندها می توانیم در همه شهرستان های استان یک نقطه را تعیین و به صورت مانور اقدام به بازسازی و بهسازی آن کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه خودیاری مردم و ساکنان آن مناطق در این مانورها بسیار حائز اهمیت است، گفت: این اقدام باید به صورت کارشناسی شده باشد و گروهی میزان خودیاری مردم، میزان کمک های مالی و مدت زمان بازسازی را برآورد کنند.
سلطانی با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده ای از امکانات استان زنجان به مناطق سیل زده اعزام شده است، اظهار داشت: در استان نیز نیازمند بازسازی نقاط آسیب دید از سیلاب هستیم و باید این مهم در اولویت قرار گیرد.
وی اظهارداشت: اعتبارات دریافتی در قالب بازسازی و نوسازی به دلیل محدود بودن باید به صورت هماهنگ، دقیق، برنامه ریزی شده و هدفمند هزینه شود.
معاون عمرانی استاندار زنجان، به بازسازی منازل مسکونی در حوزه روستایی و شهری زنجان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بنیاد مسکن استان ازمحل اعتبارات سال گذشته 55 میلیارد ریال اعتبار دارد باید این میزان را با اولویت و برمبنای نیاز خانواده و میزان خسارتها هزینه کند.
سلطانی، از ابلاغ اعتبار 80 میلیارد ریالی به استان زنجان برای بازسازی دیواره ها و سیل بندها خبرداد و یادآوری کرد: این مبلغ هنوز تخصیص نیافته است.
وی افزود: همه دستگاه های اجرایی استان در حال حاضر مشغول ارائه خدمات در مناطق سیل زده کشور هستند که از این لحاظ هزینه و ماشین آلات استهلاک هایی خواهند داشت.
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: مدیران هر دستگاهی پیگیر اخذ اعتبارات ملی برای به روزرسانی تجهیزات و امکانات باشند.
سلطانی ادامه داد: بنیاد مسکن و شهرداری باید نقشه راهی برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی داشته باشند تا از کمک های مردمی و دستگاهی در کمترین زمان ممکن برای ارائه خدمات استفاده کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز گفت: در شهرستان های طارم و زنجان بندها و نهرهای کشاورزی روستاهای حاشیه رودخانه قزل اوزن ناشی از سیلاب فروردین امسال خسارت دیده اند.
علی باقری اظهارداشت: با توجه به درخواست اهالی و هماهنگی های انجام شده، ماشین آلات در اختیار آنها برای بازسازی قرار می گیرد و راننده و سوخت را خود اهالی تامین می کنند.
وی تاکید کرد: طی سال های گذشته نتوانستیم در حاشیه قزل اوزن ساحل ایجاد کنیم و در اثر افزایش دبی آب رودخانه خسارت هایی به زمین های کشاورزی وارد شده است.

** سیلاب به سازه های کشاورزی زنجان خسارت وارد کرد
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز از خسارت 74 میلیارد و 980میلیون ریالی به سازه های آبی خبرداد و گفت: به کانال های بتنی و سنتی نیز 11 میلیارد و 980 میلیلون ریال خسارت وارد شده است.
به گفته مهدی قهرمانی، راه های دسترسی به مزارع و پل ها نیز 20 میلیارد و 100 میلیون ریال و چاه های آب کشاورزان نیز 750 میلیون ریال خسارت دیده اند و پنج حلقه چاه نیازمند حفر مجدد است.
وی تاکید کرد: بهسازی این بخش های خسارت دیده نیازمند ماشین آلات سنگین و استفاده از امکانات دولتی دارد.
9505/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 زمین شهرداری کشاورزی کمک های مردمی مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر چراغیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در هفته بزرگداشت معلم ۴۰ برنامه شاخص فرهنگی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن افزود: همزمان با هفته معلم در بیش از ۲۰۰ مدرسه سطح شهرستان زنگ سپاس معلم نواخته شد و با تقدیم شاخه گلی از زحمات معلمین تقدیر شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از فرهنگیان، طبیعت گردی و برگزاری مراسم تکریم، جشن سپاس معلم، مسابقه کتابخوانی در طی هفته معلم برگزار می‌شود، افزود: با حمایت‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دستور اخذ سه چمن مصنوعی گرفته شده که دو زمین چمن آن در دو مدرسه سطح شهرستان افتتاح و یک چمن دیگر نیز در دبیرستان شهید مفتوحی بزودی افتتاح خواهد شد.

چراغیان از توسعه فضای مدارس خبر داد و گفت: محیط تعداد ۷ مدرسه در سطح شهرستان نیز کف سازی و آسفالت شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن با بیان اینکه هدایت دانش آموزان به هنرستان‌ها رشد قابل قبولی داشته است، گفت: با ساخت و تجهیز کاردانش شهید هنرور ۴۳ درصد از دانش آموزان در هنرستان‌ها و مابقی نیز در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از ۲۰۰ مدرسه در سطح شهرستان تعداد ۶۰ نماز خانه داریم و با حضور ۴۰ روحانی نماز جماعت در مدارس برگزار می‌شود.

کد خبر 6094554

دیگر خبرها

  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله