Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رسولی در نشست امضای تفاهم نامه با هیئت ترکیه‌ای با بیان اینکه افزایش فعالیت‌های حمل و نقل ریلی میان ایران و ترکیه از اهمیت بالایی برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما اتصال خط ریلی چشمه ثریا در ایران به کارس در ترکیه است.

وی افزود: این محور در توسعه مبادلات ریلی نقش ارزشمندی می‌تواند داشته باشد و تمایل داریم هرچه سریع‌تر راه اندازی شود که ظرف یک ماه آینده نشست اتصال این خط ریلی میان راه آهن‌های دو کشور برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به اهمیت برقراری خط مسافری ایران با ترکیه گفت: برای این منظور آمادگی داریم از اول جولای ۲۰۱۹ این خط مسافری فعالیت خود را آغاز کند و جلسه‌ای میان دو شرکت راه آهن در این زمینه به زودی برگزار شود.

این درخواست مدیرعامل شرکت راه آهن اگرچه از سوی طرف ترکیه‌ای با موافقت روبرو شد اما همتای ترکیه‌ای رسولی اعلام کرد ممکن است تا جولای نتوانیم این خط ریلی را ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از اظهارات خود به تفاهم نامه ۶ جانبه حمل و نقل ریلی ایران-ترکیه- تاجیکستان-ترکمنستان-قزاقستان و ازبکستان اشاره و اظهارکرد: ظرف ۲ ماه آینده جلسه‌ای در ترکیه برای هماهنگی تردد این قطارها و عبور واگن‌های CIS به ترکیه از طریق ایران در راستای این تفاهم نامه ۶ جانبه انجام شود که این درخواست با موافقت طرف ترکیه‌ای مواجه شد.

رسولی همچنین در این نشست خواهان اتصال سیستم‌های کامپیوتری راه آهن دو کشور به یکدیگر پس از ماه مبارک رمضان شد و به افزایش سقف حمل و نقل ریلی بار میان دو کشور تا یک میلیون تن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر جابجایی بار ریلی میان دو کشور نصف این بیلان است و باید جلسه‌ای میان راه آهن‌های دو کشور با حضور شرکت‌های فورواردری برگزار و تفاهم نامه‌ای امضا شود تا سقف مبادلات ریالی بار میان دو کشور به یک میلیون تن برسد.

در ادامه این نشست مدیرعامل راه آهن ترکیه با استقبال از افزایش مبادلات راه آهن‌های دو کشور این اقدام را سبب افزایش روابط اقتصادی-اجتماعی ایران و ترکیه عنوان و اظهارکرد: آمادگی داریم تا محصولات اروپایی را از طریق ترکیه به غرب آسیا به صورت ریلی ترانزیت کنیم اما مشکل این است که واگن‌هایی که از ترکیه به ایران می آیند باید خالی برگردند و ما مجبوریم تعرفه دسترسی به ریل را کاهش دهیم. همچنین به شرکت‌هایی که خواهان این معافیت هستند ۷ روز فرصت دادیم تا واگن‌های خود را به ترکیه برگردانند.

کد خبر 4602291 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید رسولی حمل و نقل ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» اظهارداشت: آنچه از سوی [رژیم]اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود، قابل قبول نیست و اسرائیل تاکنون حدود ۴۰ هزار فلسطینی را کشته است. ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم در مقابل این جنایات سکوت کنیم.

وی اضافه کرد: مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم]اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

اردوغان اضافه کرد: در دیدار سال گذشته خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در آمریکا در حاشیه نشست‌های سازمان ملل متحد، مواضع خود و گام‌هایی را که باید برداشته شود به او گفتم، اما نتانیاهو بی‌رحم است و بی‌رحمی او از طریق قتل عام علیه فلسطینی‌ها استفاده شد و ما نمی‌توانستیم بیشتر از این صبور باشیم.

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: برخی احزاب سیاسی در ترکیه قبل از انتخابات به ما در رابطه با روابط با اسرائیل حمله می‌کردند و این حملات غیرقابل توجیه بود. ما تا پایان انتخابات صبر کردیم و اکنون تصمیم به قطع کامل روابط تجاری با اسرائیل گرفتیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت تجارت ترکیه پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟